  • 11. Data: 2021-10-02 21:42:24
    Temat: Re: Instalacja cieplna a średnica rurek
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 2 October 2021 at 21:40:36 UTC+2, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Najbardziej charakterystyczną granicą w modelu jest przejście od przepływu
    > laminarnego do turbulentnego. Do policzenia tego "na fizykę" potrzebny
    > jest rozbudowany aparat teoretyczny, więc coś trzeba przyjąć za próg.
    > Może wymieniona wartość nim jest.
    >
    > Tak przy okazji: u jakiegoś typowego instalatora spotkałem się kiedyś
    > z urzekającym opisem jego rozumienia przepływów turbulentnych. Opisywał,
    > jak on to sobie wyobraża -- "woda nie wyrabia się na zakrętach". Twierdził
    > nawet, że widział kolanko, w którym taka się nie wyrabiająca woda zrobiła
> [...]
    to się nazywa kawitacją i jest zjawiskiem znanym i opisanym od 50 lat

  • 12. Data: 2021-10-02 22:05:52
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-10-02 o 21:42, a a pisze:

    > to się nazywa kawitacją i jest zjawiskiem znanym i opisanym od 50 lat

    Człowieku wypowiadasz się w tematach o których nie masz najmniejszego
    pojęcia. Wyszukałeś gdzieś w necie hasła, których po prostu nie
    rozumiesz i je mylisz.

    Przepływ turbulentny to nie jest kawitacja i wcale nie musi dochodzić do
    kawitacji przy przepływie turbulentnym. Tak więc skończ już z tymi
    pierdołami.

  • 13. Data: 2021-10-02 22:52:50
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 2 października 2021 o 21:20:41 UTC+2 m...@g...com napisał(a):

    > jak masz monoblock to zachowujesz srednicę wyjścia z wężownicy skraplacza w module
    outdoor i prowadzisz na krótko do wężownicy wymiennika w kotłowni (Water Unit)

    > Czyli wężownica wymiennika ma mieć przekrój taki jak wężownica skraplacza i bufora
    >
    > Fizyka to nauka teoretyczna i co obliczysz to teoria, dlatego używasz zegara do
    wody, wpinasz go miękko i elastycznie, uruchamiasz instalację i odczytujesz przepływ
    wody, czyli prędkośc i ilość, bo znasz średnice przewodów.

    > Jak zastosujesz syfony to pojawi się kawitacja i wypłukiwanie metalu i plastiku na
    zwężkach i na kolankach
    Fizyka to nauka praktyczna. Matematyka jest nauka teoretyczna.

  • 14. Data: 2021-10-02 23:32:30
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 2 October 2021 at 22:05:44 UTC+2, Uzytkownik wrote:

> [...]
    >
    > Przepływ turbulentny to nie jest kawitacja i wcale nie musi dochodzić do
    > kawitacji przy przepływie turbulentnym. Tak więc skończ już z tymi

    Gdy są zwężki, gałązki w instalacji to nigdy nie ma przepływu laminarnego.
    Kawitacja na poziomie atomowym zawsze występuje

    Kawitacja - Wikipedia, wolna encyklopedia
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Kawitacja

    Kawitacja - zjawisko fizyczne polegające na gwałtownej przemianie fazowej z fazy
    ciekłej w fazę gazową pod wpływem zmniejszenia ciśnienia. Jeżeli ciecz gwałtownie
    przyspiesza zgodnie z zasadą zachowania energii, ciśnienie statyczne cieczy musi
    zmaleć. Dzieje się tak np. w wąskim otworze przelotowym zaworu albo na powierzchni
    śruby napędowej statku. Kawitacja występuje wyłącz...

    A dodatkowo występuje szlifowanie instalacji od wewnątrz, przepływającym medium,
    czyli wodą, na tej samej zasadzie jak używa się strumienia wody pod wysokim
    cisnieniem do cięcia materiałów.

    Tak więc skończ już z tymi
    pierdołami, kup se książke i się naum .

  • 15. Data: 2021-10-02 23:36:47
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 2 October 2021 at 22:52:51 UTC+2, 4...@g...com wrote:

> [...]

    wody, czyli prędkośc i ilość, bo znasz średnice przewodów.

    > Fizyka to nauka praktyczna. Matematyka jest nauka teoretyczna.
    Mój znajomy jest profesorem fizyki teoretycznej

    Jest oczywiście fizyka praktyczna, znana ze szkoły podstawowej.

    Jak potrafisz to ją zastosuj

    Ja wybieram zegar do wody i on dokładnie mierzy przepływ wody w instalacji,
    a używany nic nie kosztuje.
    Wpinasz elastycznie, sprawdzasz przeplyw na róznych prędkościach pompy, zapisujesz,
    wypinasz i wiesz.

    Potrafisz to zrobić na podstawie fizyki, to pokaż.

    Matematyka wcale nie jest teoretyczna, bo to narzędzie do opisu praktyki
    i na matematyce oparta jest informatyka, a ta jest praktyczna, jak i teoretyczna.

    Na tej samej zasadzie jest astronomia praktyczna, obserwacyjna i astronomia
    teoretyczna

    Nie ma sprzeczności

  • 16. Data: 2021-10-04 00:36:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ziewwww. Czy też zauważyłeś że jesteś ignorowany?

  • 17. Data: 2021-10-04 00:39:02
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 4 October 2021 at 00:36:45 UTC+2, 4...@g...com wrote:

> [...]

    przepływ wody, czyli prędkośc i ilość, bo znasz średnice przewodów.

    jeżeli to problemy z sercem
    to nalezy się udać na badania najszybciej

  • 18. Data: 2021-10-04 11:34:05
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Zastanawiam się, jakie rurki położyć między PC (jedn. zewnętrzną) a
    > resztą instalacji. Producent PC podaje, że instalacja musi zapewniać
    > przepływ co najmniej 450l/h. No i fajnie, ale jak to przeliczyć na
    > średnicę rurek?
    Kluczowe jest dla mnie określenie "co najmniej".
    Różnice w cenie PEXów są tak niewielkie, że nic nie ryzykujesz dając PEX
    25, który optymalnie "komponuje się" z 1 calowymi złączkami.
    Jacek

  • 19. Data: 2021-10-04 12:44:49
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W sumie to by mogła w wyniku kawitacji.
    Podobnie się dzieje w np. śrubach okrętowych.

    -----

  • 20. Data: 2021-10-04 12:53:54
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 4 October 2021 at 12:44:52 UTC+2, ąćęłńóśźż wrote:
    > W sumie to by mogła w wyniku kawitacji.
    > Podobnie się dzieje w np. śrubach okrętowych.
    >

    > -----
    kawitacja elementów śruby okrętowej w ruchu to wcale nie musi być żadna modna
    kawitacja, a zwykłe i znane zjawisko uzywania wody pod ciśnieniem do cięcia
    materiałow

    Pod wodą mamy cisnienie słupa wody, gesty ośrodek, a sruba pracuje z duża prędkością
    obrotową i pracuje tak latami i po prostu jest żłobiona strumieniem wody, tak jak
    woda spadająca z wodospadu drązy beton, kamienie w wyniku forced erozji.

    Czyli w śrubie okrętu może byc 10% kawitacji a reszta efektu to szlifowanie metalu
    strumieniem wody pod ciśnieniem