  • 121. Data: 2015-11-06 08:45:32
    Temat: Re: Grzejecie?
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    dyskusyjnych:n1gi9l$hgo$...@d...me...

    Borys Pogoreło wrote:

    >Ja też. Ale w każdym pokoju?

    No nigdy nie wiesz, czy nie będziesz chciał przenieść biura do sypialni,
    kuchni, czy łazienki

  • 122. Data: 2015-11-06 11:02:11
    Temat: Re: Instalacja elektryczna w domu - rady
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-11-05 o 20:46, Borys Pogoreło pisze:

    > Tak mi się skojarzyło:
    > http://thedailywtf.com/articles/getting-wired

    :))))))))))))
    Naprawdę się ubawiłem, ale bardzo życiowe to...

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 123. Data: 2015-11-06 11:46:13
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-11-05 o 19:21, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > (...)
    >
    > W domu mam 5 laptopów, 5 smartfonów, 3 tablety, smart TV, dekoder
    > neostrady (podłączony kabelkiem eth do repeatera), xbox360, Nas, dwie
    > drukarki i ponad 1km kabli cat5e w ścianach, które leżą .... odłogiem bo
    > wszystkie te urządzenia działają na WiFi (router + repeater, jedna
    > drukarka jest podłączona przez USB do routera i widoczna w sieci).
    > Jak bym się jeszcze raz budował to nie zrobił bym żadnego gniazdka eth.

    Tylko tak, jak kolega wyżej pisał - poza wykorzystaniem tych kabli
    stricte do zastosowań komputerowych, można też je użyć w przypadku
    konieczności przekazania jakiegokolwiek sygnału z jednego pomieszczenia
    do drugiego. Starczy sobie to odpowiednio przekrosować jeżeli ktoś ma
    patchpanele zrobione, albo po prostu poprzepinać w "serwerowni". I to
    też trzeba mieć na uwadze.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 124. Data: 2015-11-06 11:48:07
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-11-05 o 19:01, s...@g...com pisze:
> [...]
    > W przedpokoju mam 4 skretki (jedna uzyta - drukarka).
    >
    > Skoro i tak musialem w pewnych punktach dac skretke a w punktach innych warto bylo
    to zaplanowac to róznica między wydaniem 30pln (po jednej skretce na pomieszczenie) a
    200pln (po 4-6-8 skretek) jest sensowna.
    > Dzis nie mam problemu ze sobie ktos umyslil przestawienie szafy/stołu gdzie
    indziej.

    > A wifi mi przez ceglane sciany dziala srednio...
    >
    > Co innego jakbym musial kupic tego kabla za 800pln zeby miec to co mam.
    > Ale to co zainwestowalem juz mi sie zwrocilo w spokoju i okazji...

    Czyli jednak są jeszcze ludzie podobnie do mnie w tym względzie...
    U mnie skrętki zeszło ok. 360 m. Miałem ją w dobrej cenie i kosztowało
    to sumarycznie jakieś 400 zł (dobrej jakości skrętka kat. 6).
    Moim zdaniem śmieszna kwota przy całości różnych inwestycji i
    ewentualnych kosztach dociągania tego później.

    Pzdr
    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 125. Data: 2015-11-06 11:49:38
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-11-05 o 21:32, masti pisze:

    > ciąganie setek metrów kabli po domu jest bezsensowne.
    > A w ogóle to po co Ci miedź? chcesz mieć szybko to kładź światło.
    > bo za chwilę bedziesz jęczał, że za wolne

    Światło w domowym zastosowaniu akurat jest średnio sensowne... I sprzęt
    do tego bardzo drogi.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 126. Data: 2015-11-06 12:21:14
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 5 listopada 2015 19:21:48 UTC+1 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:

> [...]
    > drukarka jest podłączona przez USB do routera i widoczna w sieci).
    > Jak bym się jeszcze raz budował to nie zrobił bym żadnego gniazdka eth.

    No widzisz. Mimo ze router wifi mam w centrum domu to zasięg w kluczowych miejscach
    jest taki sobie.
    Fon bezpośrednio przy routerze jest w stanie kopiować po wifi z predkoscia
    200-400kBps. A juz w pokoju (dosłownie jedna grubsza sciana z cegły pełnej) ledwo
    30kBps wyciaga.

    Laptop podobnie.
    Jak tylko jedna osoba korzysta to jakoś działa. Jak leci jakies kopiowanie na drugim
    laptopie to już sie zaczyna rdp przycinać.

    Koszty kabla u mnie to koszt bylejakiego routera wifi. A żeby było dobrze to musial
    bym ich miec ze trzy. A one zdychaja czasem...

  • 127. Data: 2015-11-06 12:28:32
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 6 listopada 2015 11:48:08 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:
> [...]
    > Moim zdaniem śmieszna kwota przy całości różnych inwestycji i
    > ewentualnych kosztach dociągania tego później.

    Są, są. Tylko nie krzyczą tak głośno robiąc co trzeba.

    Kiedyś an innym forum była dyskusja o wkretarkach. Forum stolarskie które umarło
    nagle...
    Jako chyba jedyny napisałem że nie mam akumulatorowych tylko trzy sztuki
    elektrycznych.
    Jedna do wiercenia, druga do fazowania i jedna do wkrecania.

    I jakos nie zrobiło to w wątku wrażenia.

    Po jakimś czasie pojawił sie kolejny watek na ten temat i nagle sie okazało że jest
    spora grupa tych co z sieciowych wkretarek korzysta.

    Taki urok społeczności internetowych :)

    A apropos skretek to kiedyś miałem potrzebe przesłać obraz composite do innego pokoju
    i skretka dała rade.

    Podobnie z sygnałem SVGA. W skretce poszło i działało. Jak potem wymienilem kabel na
    gruby vga (20m) to róznicy zbytnio nie bylo widac (monitor lcd).

    Skretka dobra rzecz.

    Ale nie kazdy potrzebuje. I tyle :)

  • 128. Data: 2015-11-06 12:35:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 6 listopada 2015 11:49:39 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:
    > Światło w domowym zastosowaniu akurat jest średnio sensowne... I sprzęt
    > do tego bardzo drogi.
    Sprzęt z czasem stanieje zapewne więc może jednak warto po dwa światłowody na
    pomieszczenie dać;)
    Koszt śmieszny przy całości inwestycji;)

  • 129. Data: 2015-11-06 12:42:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 6 listopada 2015 12:28:35 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:
    > Jako chyba jedyny napisałem że nie mam akumulatorowych tylko trzy sztuki
    elektrycznych.
    > Jedna do wiercenia, druga do fazowania i jedna do wkręcania.
    A to akurat dobry patent. Ja kilka razy do roiku jakieś mebelki robię- a to stół a to
    półkę a to szafę czy chociażby znajomym skręcam meble z IKEa
    Wkrętarka akumulatorowa ma swoje zalety ale jej główna wada jest to że wtedy kiedy
    potrzebna jest rozładowana. Dlatego też mam dwie sieciowe i używam podobnie jak Ty.
    Fajny patent chyba w Lidlu ostatnio przy akumulatorowej widziałem-+ wymieniane na
    jakieś szybko złączki głowice- czyli jak potrzebujesz wkręcać do głowica z końcówką
    do bitów jak wiercisz to zmieniasz głowice na taka z uchwytem wiertarskim. Gdybym coś
    takiego przy wkrętarce sieciowej trafił to rozważyłbym zakup.

  • 130. Data: 2015-11-06 14:00:03
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-11-06 11:46, Kżyho wrote:
> [...]
    > do drugiego. Starczy sobie to odpowiednio przekrosować jeżeli ktoś ma
    > patchpanele zrobione, albo po prostu poprzepinać w "serwerowni". I to

    Ale masz na myśli jakiś konkretny sygnał? Czy to raczej takie gdybanie,
    na wypadek gdyby Obcy w salonie wylądowali?

    W naszym obecnym domu rzeczywiście mam okablowane każde pomieszczenie
    (co najmniej jedną skrętką_. Już nie mówiąc o liniach telefonicznych
    (wtedy jeszcze ani komórki, ani VOIPy nie były zbyt popularne).
    Wykorzystuję z tego może 10%.

    Dlatego w domu, który aktualnie budujemy skrętka jest tylko w biurze, w
    korytarzach (dla accesspointów) i miejscach, gdzie potencjalnie mają
    stać multimedia. Kładzenie jej na zapas IMHO nie ma zbyt wielkiego sensu.

    Piotrek