  • 31. Data: 2015-11-03 22:16:50
    Temat: Re: Instalacja elektryczna w domu - rady
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 3 listopada 2015 22:13:18 UTC+1 użytkownik Gregorius napisał:

    > Żeby to miało sens to trzeba dawać switche gigabitowe a te na razie są
    > droższe od paru metrów kabla i gniazdka.

    Najtanszy switch 1Gbit kosztuje tyle co jedno gniazdko:

    http://allegro.pl/switch-netis-desktop-5-port-1gb-st
    3105g-i5754961868.html

    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 32. Data: 2015-11-03 22:18:40
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Chociaż byś spróbował wytłumaczyć.

  • 33. Data: 2015-11-03 22:23:53
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 3 listopada 2015 22:18:41 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Chociaż byś spróbował wytłumaczyć.

    Nie zrozumiesz bo Ty pewnie nawet pilota nie potrzebujesz do TV, bo
    wystarczylyby Ci przyciski jak w Rubinie. Ot niektorzy maja troche bardziej
    skomplikowana instalacje kinowa (audio-video) w domu, maja "sale kinowa"
    (no w duzym uproszczeniu ale jednak) z projektorem i potrzebuja czasem
    przeslac cos z pokoju A do pokoju B i moze maja na to dodatkowe 5, czy 10
    minut ale nie chca ich tracic przez to, ze ktos na etapie projektowania
    domu nie pomyslal o paru metrach skretki wartych pare zlotych :-)

    Kibel tez mam w domu a przeciez moglem wybudowac slawojke na zewnatrz,
    przeciez tylko minute by trwalo dojscie i powrot z niej, nie ma co
    narzekac ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 34. Data: 2015-11-03 22:29:20
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu wtorek, 3 listopada 2015 09:24:13 UTC+1 użytkownik Heraklit napisał:
    > Czy możecie podzielić się radami na co zwrócić uwagę lub co dodać poza
    > standardem?

    Ooooo, temat rzeka.
    Opisze co mam albo moglbym miec u siebie, moze cos ci sie przyda.

    * Przepusty! Chocby nie wiem jak sie wysilil, wszystkiego na tip-top sie nie
    zaplanuje.

    * Druga instalacja elektryczna dla zasilania gwarantowanego od UPSa. Po jednym
    gniazdku na pomeiszczenie plus kotlownia plus centrum sieciowo/multimedialne.

    * automatyczny przelacznik faz do oswietlenia+lodowki+serwerka

    * (miec miejsce na) przelacznik agregat-0-siec jesli chce sie awaryjnie dom zasilic z
    agregatu. Wspomnialem o UPSie, ale ten przewaznie ma mala moc.

    * mozna laczniki swiatel + przewody od lamp doprowadzic do jednej rozdzielnicy, jak
    planujesz jakas automatyke. Ale to troche podraza. Alternatywnie sterowanie
    miejscowe, sa nawet male odbiorniczki wifi

    * tam gdzie wchodzi woda mozna rozwazyc elektrozawor sterowany z alarmu - wtedy
    zasilanie + kabelek sygnalowy

    * nie zapomniec o tym co na zewnatrz - jakies pompy, latarnie, bramy, szopki,
    drewutnie z krajzegami, etc etc

    * w pomieszczeniach technicznych mozna ciagnac przewody natynkowo, wiec specjalnie
    nie trzeba klasc kabli "na wszelki wypadek"

    * jak lubisz albo planujesz bawic sie w automatyke to zainteresuja cie laczowki LSA -
    mozna od jakiegos "centrum" poprowadzic magistrale wielozylowym przewodem
    telekomunikacyjnym do kilku kluczowych punktow w domu (np wyjscie na zewnatrz) i
    zakonczyc na laczowkach.

    * o alarmie nie zapomnij (zasilanie, klawiaturka, czujniki pir, okna, drzwi itd itd)

    * o kamerka, oswietleniu podbitki, podswietleniu numeru domu chyba koledzy wspominali

    Dlugo by mozna, a im bardziej ktos 'postrzelony' tym dluzej ;)

    --
    bajcik

  • 35. Data: 2015-11-03 22:29:54
    Od: Gregorius <n...@a...pl>

    W dniu 2015-11-03 o 22:16, Adam Sz. pisze:

    > Najtanszy switch 1Gbit kosztuje tyle co jedno gniazdko:

    Niby można dupę szkłem, ale w tym wypadku papier dużo drożej nie
    wychodzi. Podwójne Berkery niekranowane 5e kupowałem afair pod 42 zł,
    dolicz jeszcze koszt gniazdka zasilającego do switcha, burdel z kablami
    i spadek wydajności bo z resztą sieci komunikacja leci po jednym kablu +
    czasami słaba wydajność tego typu zabawkowych switchy.

    --
    Gregorius

  • 36. Data: 2015-11-03 22:36:58
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 3 listopada 2015 22:29:06 UTC+1 użytkownik Gregorius napisał:

> [...]
    > i spadek wydajności bo z resztą sieci komunikacja leci po jednym kablu +
    > czasami słaba wydajność tego typu zabawkowych switchy.

    Juz nie przesadzajmy :-)
    Nawet ten zabawkowy switch wydoli bez problemu 1Gbit miedzy dwoma zrodlami,
    a wiecej niz 1Gbit jednoczesnie chyba nigdy potrzebne nikomu w domu nie
    bedzie :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 37. Data: 2015-11-03 23:16:25
    Od: Gregorius <n...@a...pl>

    W dniu 2015-11-03 o 22:36, Adam Sz. pisze:

    > Juz nie przesadzajmy :-)
    > Nawet ten zabawkowy switch wydoli bez problemu 1Gbit miedzy dwoma zrodlami,
    > a wiecej niz 1Gbit jednoczesnie chyba nigdy potrzebne nikomu w domu nie

    Nie będzie? Film 4K ~40GB/szt.

    --
    Gregorius

  • 38. Data: 2015-11-03 23:22:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    I to wszystko po to żeby onet się wczytywał w mikrosekundzie. Wśród ludzi których
    znam ( statystycznie 21 osób ) nikt juz nie używa netu z kabla. A z sieci komórkowej
    20Mbit to max.

  • 39. Data: 2015-11-03 23:41:13
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2015-11-03 o 10:27, GreDi pisze:

    > Popieram wszystko powyższe.
    > Dodatkowo ostatnio u znajomego widziałem fajny patent, ciągnięcia do
    > kotłowni przewodu siłowego i zrobienia trzech niezależnych gniazdek,
    > gdzie każde gniazdko wypada z innej fazy. Idea jest taka, ze jak CI
    > zniknie faza, to piec będziesz mógł przepiąć do innego gniazdka.

    To już chyba lepszym rozwiązaniem jest zastosowanie czegoś takiego:
    http://www.fif.com.pl/lista_produktow/32

  • 40. Data: 2015-11-04 08:04:05
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Tue, 3 Nov 2015 14:22:59 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > I to wszystko po to żeby onet się wczytywał w mikrosekundzie. Wśród ludzi których
    znam ( statystycznie 21 osób ) nikt juz nie używa netu z kabla. A z sieci komórkowej
    20Mbit to max.

    Niekoniecznie, akurat taki sprzęt jak drukarkę czy nawet tv nadal lepiej
    podłączyć kablem (np. moje oba już ok. 5 letnie urządzenia mają tylko port
    ethernet), bo one i tak w jednym miejscu stoją. Wifi jest oczywiście dobre
    co nie oznacza, że kabelki całkiem wyszły z mody.

    Ja mam w ścianach pudełko skrętki i gniazda tylko te co wykorzystuje,
    reszta jest za zaślepką.

    A co do transferów u mnie LTE idzie po 50mbit jak bts nie jest mocno
    obciążony.

    Druga sprawa zbudź sobie urządzenie WOLem przez wifi.

    --
    scruffty