  • 11. Data: 2011-03-18 09:48:20
    Temat: Re: Jak naprawia pekniecia w tynku
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 17-03-2011 o 19:52:23 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci
    > Dnia 17-03-2011 o 00:23:27 Maniek4 <r...@l...pl> napisa?(a):

    > Wiem, ze to nie czysty prefabrykat, dla tego napisalem lacznie z teriva.

    > A ja mam wszedzie Ackermana, bo terivy jakie widzialem niestety
    > klawiszuja.
    Ale to oznacza że są źle zrobione, nad belkami ma być jeszcze 8cm betonu
    jako tzw nadlewka, czy wyobrażasz sobie klawiszowanie albo uginanie
    się 8cm betonu?

    > Odznaczaja sie belki. Ja na drugim stropie mam plyty zeranskie i tez nie
    > klawiszuja, tylko ze to strop pelniacy jedynie role sufitu i
    > konstrukcyjna.
    > Z gory nikt po nim nie chodzi, chyba ze do anteny i dla tego nie
    > klawiszuje.
    Ale one klawiszuje nie od chodzenia :)

    > Jednak bloki to co innego.
    Zupełnie :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 12. Data: 2011-03-18 18:08:04
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    >Ale to oznacza że są źle zrobione, nad belkami ma być jeszcze 8cm betonu
    >jako tzw nadlewka, czy wyobrażasz sobie klawiszowanie albo uginanie
    >się 8cm betonu?

    Ja tu widze taki mechanizm: jedynym zbrojeniem stropu sa czesciowo
    prefabrykowane belki. Na belkach ulozone poprzecznie sa stosunkowo dlugie
    pustaki. Z gory idzie beton, to wiadomo. Obciazenie stropu z gory powoduje
    ugiecie stropu a chodzenie czy bieganie jego drgania. Ugiecie powoduje
    powiekszenie szczelinmiedzy belkami a pustakami i stad rysy na stropie.
    Wszystko oczywiscie w skali mikro.

    >Ale one klawiszuje nie od chodzenia :)

    To czemu nie peka?

    Pozdro.. TK

  • 13. Data: 2011-03-18 20:23:46
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 18-03-2011 o 19:08:04 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

> [...]
    > prefabrykowane belki. Na belkach ulozone poprzecznie sa stosunkowo dlugie
    > pustaki. Z gory idzie beton, to wiadomo.
    No właśnie że nie, podałeś przykład źle zrobionej terivy, tam musi być co
    najmniej jedno żebro rozdzielcze poprzecznie do belek, ale mało kto to robi
    bo po co i tyle pustaków trzeba deklować no to budowlańcy wmówią
    właścicielowi
    że nie trzeba a potem terivy klawiszują. Ja mam po dwa żebra rozdzielcze :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 14. Data: 2011-03-19 21:46:51
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    >właścicielowi
    >że nie trzeba a potem terivy klawiszują. Ja mam po dwa żebra rozdzielcze :)

    Fakt, zebro zniweluje poprzeczne rozciaganie.

    Pozdro.. TK

  • 15. Data: 2011-03-20 08:12:33
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-03-18 21:23, janusz_kk1 pisze:

> [...]
    > właścicielowi
    > że nie trzeba a potem terivy klawiszują. Ja mam po dwa żebra rozdzielcze :)

    Zaraz, zaraz.
    1. Żebra są w projekcie.
    2. Pustaki deklowane kupuje się w hurtowni - więc nie wiem o jakim
    deklowaniu piszesz.
    3. Strop odbiera kierbud, więc nie wiem, jakim cudem ma nie zauważyć
    braku żeber rozdzielczych.

    U mnie w projekcie w jednym miejscu na 5,5m było jedno żebro a wykonawcy
    zrobili dwa (z własnej woli). Więc nie uogólniajmy.

    M.

  • 16. Data: 2011-03-20 08:37:44
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 20-03-2011 o 09:12:33 M <M...@o...pl> napisał(a):

    > Zaraz, zaraz.
    > 1. Żebra są w projekcie.
    Niekoniecznie, jak projekt robiony na kolanie to nie ma.

    > 2. Pustaki deklowane kupuje się w hurtowni - więc nie wiem o jakim
    > deklowaniu piszesz.
    Nie zawsze, jest jakiś procent na palecie deklowanych ale jak trzeba więcej
    to trzeba je samemu zadeklować.

    > 3. Strop odbiera kierbud, więc nie wiem, jakim cudem ma nie zauważyć
    > braku żeber rozdzielczych.
    Idealista jesteś :) wielu kierbudów budowy na oczy nie widzi, albo spojrzą
    na zbrojenie kątem oka i ewidentnych braków/bubli nie widzą.

    > U mnie w projekcie w jednym miejscu na 5,5m było jedno żebro a wykonawcy
    > zrobili dwa (z własnej woli). Więc nie uogólniajmy.
    Ja też miałem jedno a kazałem zrobić dwa. Wykonawcy są różni. Jednym się
    chce innym nie.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 17. Data: 2011-03-20 09:06:20
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-03-20 09:37, janusz_kk1 pisze:

    > Niekoniecznie, jak projekt robiony na kolanie to nie ma.

    > Nie zawsze, jest jakiś procent na palecie deklowanych ale jak trzeba więcej
    > to trzeba je samemu zadeklować.

    A to ciekawe, bo ja zamawiałem na sztuki.

    > Idealista jesteś :) wielu kierbudów budowy na oczy nie widzi, albo spojrzą
    > na zbrojenie kątem oka i ewidentnych braków/bubli nie widzą.

    Wiem, że nie bywają. Jednak strop to chyba chcą obejrzeć. Ja też miałem
    kierbuda od wpisów ale miejsca krytyczne musiały być akceptowane.

    to fakt.

    M.

  • 18. Data: 2011-03-20 10:23:38
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik M napisał:
    > Ja też miałem kierbuda od wpisów ale miejsca krytyczne musiały być
    > akceptowane.

    Hehe...
    Mój kierbud dokonał inspekcji stropu przed wylaniem na podstawie zdjęć
    udostępnionych mu przez picassaweb :-DDD, no ale on znał tą ekipę i
    wiedział, że nie skopią zbrojenia.

    Na oględziny wykopu pod fundament przyjechał.

    pozdr
    Robert G

  • 19. Data: 2011-03-20 12:22:54
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 18 Mar, 10:48, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:

    > Ale to oznacza że są źle zrobione, nad belkami ma być jeszcze 8cm betonu
    > jako tzw nadlewka, czy wyobrażasz sobie klawiszowanie albo uginanie
    > się 8cm betonu?

    No pewnie, ze tak - przeciez nawet stemplujac monolityczny strop
    zelbetowy liczy sie strzalke ugiecia i odpowiednio wyzej posrodku
    stempluje - to samo powinienes zrobic z belkami przy stemplowaniu
    terivy. Podciagi i belki tez sie uginaja - szczegolnie widac to na
    belkach przy otworach schodowych. Ja na jednej z takich belek mam
    wymurowana dzialowke i belka ugiela sie o jakies 3-4mm - tynk popekal.
    U wszystkich sasiadow bylo dokladnie to samo i te miejsca maja
    pozaktywane drewnianymi dechami (w kolorze i z drewna takiego jak
    schody).

    Moj strop zelbetowy grubosci 15cm, ktory zreszta swego czasu
    widziales, obliczeniowo ugial sie o ok 2cm w srodku :)

    Stad wlasnie wynika klawiszowanie teriv i niestety jest to dosc
    czeste. Masz szczescie ze Ci nic nie popekalo, choc pewnosci ze w
    przyszlosci nie popeka miec niestety nie mozesz :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 20. Data: 2011-03-20 12:33:52
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-03-20 13:22, Adam pisze:

> [...]
    > belkach przy otworach schodowych. Ja na jednej z takich belek mam
    > wymurowana dzialowke i belka ugiela sie o jakies 3-4mm - tynk popekal.

    A ja mam wszystkie działówki postawione na ścianach nośnych (lub
    podciągach) - akurat tak się fartownie złożyło. Nigdzie mi teriva nie
    pęka - ale faktem jest, że niektóre miejsca mam lane monolitem. Nie
    wnikałem dlaczego - konstruktor tak chciał.

    M.