  • 11. Data: 2015-08-06 19:31:52
    Temat: Re: Jak sie pozbyc chwastów - kostka brukowa
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu czwartek, 6 sierpnia 2015 12:32:51 UTC+2 użytkownik wolim napisał:

    > Zależy co to znaczy "drogie" i na jaki areał. Jak ktoś ma 200 metrów
    > kostki, to kupi litr Roundupu za 30 zł i styknie mu na 3 lata. Tego się
    > używa punktowo. Czy to jest drogo? Ewentualnie można zrobić słabszą
    > dawkę i opryskać prewencyjnie dwa razy do roku.

    Wg tego co napisane na opakowaniu Roundup działa poprzez liście i wysusza roślinę bez
    skażenia ziemi, czyli prewencyjnie nie działa.
    Ale po raz kolejny słyszę o użyciu zapobiegawczym, a w napisane średnio wierzę, jak
    to jest w rzeczywistości? Może są jakieś rodzaje tego specyfiku?

    --
    ZZ@private

  • 12. Data: 2015-08-06 20:02:00
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Kris wrote:
    > Co kto tam ma lokalnie;) U Was sporo jest tych odpadów z kopalni czy
    > elektrociepłowni. Zapomniałem nazwę ale twarde to jak skała ja się
    > uleży. I na tym nic raczej nie urosnie

    masz na myśli żużel? masz rację, po ubiciu twarde jak skała

  • 13. Data: 2015-08-06 20:33:35
    Od: <d...@b...pl>

    Witam.Ja przez okres zimowy sypie sól i w okresie letnim mam w 90% spokój.
    Leon

    Użytkownik "mirko" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    Pomiedzy kostką brukową rosną mi jakieś chwasty? Jak się tego pozbyć ?
    Czym najlepiej spryskać? Brałem karcherem to wyrywało, ale po jakims
    czasie znowu wyrastaja.

    ---
    Avast.

  • 14. Data: 2015-08-06 20:33:42
    Temat: Jak sie pozbyc chwastów - kostka brukowa
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Posyp solą kuchenną. To skuteczny, tani, nieszkodliwy dla ludzi i zwerząt, dostępny
    wszędzie prerparat. Posyp, szczotką pozamiataj żeby w szczeliny się dostała. Teraz
    upały to na końcu minimalnie wodą zmoczyć.

  • 15. Data: 2015-08-06 21:12:53
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-08-06 o 19:31, ZbyszekZ pisze:

> [...]
    to jest w rzeczywistości? Może są jakieś rodzaje tego specyfiku?

    Nie wiem co jest napisane na opakowaniu, ale Roundup jest środkiem
    stosowanym na opryski przedwschodowe. Działa zatem doglebowo kilka do
    kilkunastu dni.

    Inna sprawa, że działa na chwasty, których gołym okiem nie zobaczysz. :)

    Pozdrawiam,
    MW

  • 16. Data: 2015-08-06 21:14:07
    Od: wolim <n...@p...tu>

    > Posyp solą kuchenną. To skuteczny, tani, nieszkodliwy dla ludzi i zwerząt, dostępny
    wszędzie prerparat. Posyp, szczotką pozamiataj żeby w szczeliny się dostała. Teraz
    upały to na końcu minimalnie wodą zmoczyć.

    Pytanie tylko, czy nie ma kostki betonowej?

    Pozdrawiam,
    MW

  • 17. Data: 2015-08-06 21:17:59
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

> [...]

    >najlepiej spryskać? Brałem karcherem to wyrywało, ale po jakims czasie

    Rozpuszczalnik, benzyna - niszczą życie dość skutecznie :-)

  • 18. Data: 2015-08-06 21:53:04
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu czwartek, 6 sierpnia 2015 21:12:59 UTC+2 użytkownik wolim napisał:

> [...]
    > >

    > Nie wiem co jest napisane na opakowaniu, ale Roundup jest środkiem
    > stosowanym na opryski przedwschodowe. Działa zatem doglebowo kilka do

    Może i nie czytałeś, ale potwierdziłeś to co napisałem. Opryski przedwschodowe to
    takie które można stosować zanim roślina hodowlana wyjdzie z ziemi. Co tam jest
    napisane można przeczytać również w internetach:

    Występuje w formie koncentratu do sporządzania roztworu wodnego stosowany nalistnie,
    przeznaczony do zwalczania perzu oraz innych chwastów jednoliściennych i
    dwuliściennych (jednorocznych i wieloletnich)

    Roundup(R) zwalcza 53 chwasty!

    Środek należy stosować w okresie od wiosny do jesieni na zielone chwasty w czasie
    intensywnego ich wzrostu, stosując dawkę potrzebną do zniszczenia występujących
    gatunków chwastów dostosowaną do ich fazy rozwoju. Chwasty odporne: skrzyp polny.

    > Inna sprawa, że działa na chwasty, których gołym okiem nie zobaczysz. :)

    Zapewne, jeśli pokazały kawałek liścia, z prewencją ma niewiele wspólnego.
    Powtarzam pytanie czy są różne Roundupy czy to zawsze takie samo, nalistne,
    działanie?

    --
    ZZ@private

  • 19. Data: 2015-08-06 21:53:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sądzisz że mógłby wysypać wiadro ma m2? Beeton jest w pewnym stopniu odporny na
    chlorek sodu. Są kilkudziesięcio letnie chodniki z płyt betonowych. Co roku były
    posypywane solą i nie ma w nich dziur na wylot. Poza tym jak zamiecie w szczeliny to
    jak zeżre troche tam gdzie nie widać to co to komu zaszkodzi?

  • 20. Data: 2015-08-06 22:40:14
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 06.08.2015 o 08:55, mirko pisze:
    > Pomiedzy kostką brukową rosną mi jakieś chwasty? Jak się tego pozbyć ?
    > Czym najlepiej spryskać? Brałem karcherem to wyrywało, ale po jakims
    > czasie znowu wyrastaja.
    benzyna. Tam gdzie w czasach socjalizmu tankowałem 125p z kanistra,
    trawa nie wyrastała jeszcze 10 lat później.

    ToMasz