  • 1. Data: 2014-10-13 18:41:07
    Temat: Jak zastąpić wężyk gumowy kawałkiem rurki
    Od: ww <w...@o...pl>

    Witam. Mam kolumnę prysznicową którą łączy się z baterią za pomocą
    gumowego wężyka. Próbuje zrobić to tak żeby wężyk zastąpić
    kawałkiem rurki. No i wyszły mi gwinty zewnętrzne 1/2 cala ustawione w
    osi w odległości od 0 do 10 cm (mogę ustawić
    dowolnie). Ma ktoś pomysł jak to połączyć ? Widziałem gdzieś takie
    nakrętki z gumowymi uszczelkami które zaciskają się na rurce i
    uszczelniają połączenie. Tylko kompletnie nie potrafię znaleźć
    pasującego zestawu rurka (koniecznie jakaś estetyczna) + nakrętka
    1/2 cala (x2).

    Ktoś coś takiego widział?

    Jest np takie coś

    http://www.ferro.pl/produkt-zlaczka-zaciskowa-z-gwin
    tem-34do-rur-miedzianych-15-mm-2248-67761500Y.html

    i do tego trzeba by było wpakować rurkę niklowaną lub chromowaną 15mm.
    Ale rewelacyjnie to nie będzie wyglądało.

  • 2. Data: 2014-10-14 15:31:36
    Temat: Re: Jak zastąpić wężyk gumowy kawałkiem rurki
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu poniedziałek, 13 października 2014 18:41:07 UTC+2 użytkownik ww napisał:
    >Próbuje zrobić to tak żeby wężyk zastąpić

    moze stalowa rura kwasoodporna?
    http://www.karbowane.pl/wezyki-do-baterii-c-13.html

    WS

  • 3. Data: 2014-10-14 18:51:18
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2014-10-14 o 15:31, WS pisze:
    > moze stalowa rura kwasoodporna?
    > http://www.karbowane.pl/wezyki-do-baterii-c-13.html

    No jak najbardziej. Tylko dalej jest problem JAK TO POŁĄCZYĆ.

    Pod tym linkiem jest coś co powinno mnie interesować? Bo ja tam weżyki
    widze.

  • 4. Data: 2014-10-14 22:07:27
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2014-10-13 o 18:41, ww pisze:

    > Ktoś coś takiego widział?

    Może coś takiego:

    http://karbowane.pl/wezyki-elastyczne-do-baterii-c-1
    3.html?osCsid=qiop8ij19vkft5aqn140g891s4

    Ale najkrótsze mają 30 cm.

    T.

  • 5. Data: 2014-10-14 22:22:02
    Od: Olo <j...@w...pl>

    W dniu 2014-10-13 o 18:41, ww pisze:
    > Witam. Mam kolumnę prysznicową którą łączy się z baterią za pomocą
    > gumowego wężyka. Próbuje zrobić to tak żeby wężyk zastąpić
    > kawałkiem rurki.
    U mnie w mieście w jednej z hurtowni hydraulicznych można kupić takie
    węże stalowe karbowane, które kupuje się z metra. Od razu można też
    zarobić końcówki tzn. są nakładane nakrętki pozwalające na podłączenie
    do rury 1/2 cala. Najkrótsze węże jakie można tak zrobić to bodajże
    kilka cm - tyle aby się nakrętki zmieściły, max - jak sobie klient życzy
    - pewnie można tyle ile jest w zwoju. Ja mam w domu od kilku lat tak
    podłączony kompakt wc i kiedyś wannę - problemów zero. Wąż taki gnie się
    tak, jak wąż elastyczny do gazu z tym iż, ten nie jest elastyczny i
    zachowuje nadany mu kształt. Myślę iż jest to to czego szukasz.

    Olo
    Mój adres zakodowany ROT13.

  • 6. Data: 2014-10-14 22:28:18
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu wtorek, 14 października 2014 18:51:18 UTC+2 użytkownik ww napisał:
    > W dniu 2014-10-14 o 15:31, WS pisze:

    > No jak najbardziej. Tylko dalej jest problem JAK TO PO��CZY�.
    > Pod tym linkiem jest co� co powinno mnie interesowa�? Bo ja tam we�yki
    > widze.

    zamowic taki "wezyk" jaki jest potrebny ;)

    to sa stalowe rurki "z metra", przycinanae na dowolna dlugosc
    http://minox.net.pl/instrukcja-montazu

    z gotowcow jest 1" 10cm
    http://karbowane.pl/lacznik-elastyczny-karbowany-10-
    cm-p-78.html

    jesli 1/2 lepsza, to pozostaje zlozyc...

    np. (do konsultacji ze sprzedawca, tak "na oko"), moze moga sami zlozyc?

    2x http://karbowane.pl/koncowka-rury-dn-12-p-1.html
    10cm http://karbowane.pl/rura-karbowana-dn-p-59.html

    albo
    2x http://karbowane.pl/polpierscien-do-wykonania-zakonc
    zenia-rury-karbowanej-dn-12-p-102.html
    10 cm http://karbowane.pl/rura-karbowana-dn-12-aisi-304-03
    0-mm-p-12.html

    WS

    PS. Mam na takich podpietego junkersa (kupilem w castoramie), pare lat wisi i nie
    peklo jeszcze ;)

  • 7. Data: 2014-10-15 08:24:14
    Od: "ww" <w...@o...pl>

    WS wrote:

    > zamowic taki "wezyk" jaki jest potrebny ;)
    > to sa stalowe rurki "z metra", przycinanae na dowolna dlugosc
    > http://minox.net.pl/instrukcja-montazu

    No to chyba zasugerowałem się nazwą WĘŻYK i nie doczytałem.

    > z gotowcow jest 1" 10cm
    > http://karbowane.pl/lacznik-elastyczny-karbowany-10-
    cm-p-78.html

    Szczerze to to kompletnie estetyczne nie jest. Ani ten "wężyk" ani
    nakrętki. Gdyby było odpowiednio krótkie to "wężyk" jeszcze ujdzie
    ale nakrętki muszą być niklowane lub chromowana i pasować
    do baterii oraz rurki z kolumny prysznicowej.

    Napiszę do nich zapytanie i może coś mi dobiorą.

    > PS. Mam na takich podpietego junkersa (kupilem w castoramie), pare
    > lat wisi i nie peklo jeszcze ;)

    Bo są rzeczy które u jednych działają latami a u innych psują się po
    tygodnie. U mnie to będzie krótki
    odcinek i raczej nie narażony na uszkodzenia.

    W sumie ten karbowany kształt chociaż nie jest zbyt piękny to ma jedną
    zaletę. Jeżeli nie wyjdzie mi to
    w 100% tak jak bym chciał i nie będzie idealnie w osi to powinno się to mimo
    wszystko udać
    połączyć.

  • 8. Data: 2014-10-15 08:36:23
    Od: Jacek <k...@a...com>

> [...]
    > osi w odległości od 0 do 10 cm (mogę ustawić
    > dowolnie). Ma ktoś pomysł jak to połączyć ?
    A kup mufkę 1/2 cala, nakręć na jeden kawałek rurki do połowy długości
    mufki, daj do środka uszczelkę np. fibrową, wkręć drugi kawałek rurki i
    gotowe. Jeżeli tylko końcowe powierzchnie rurek będą proste, to będzie
    trzymać. Mam nadzieję, że nikt potem nie będzie kręcił tymi rurkami, bo
    jeżeli tak, to wymagana będzie do mufki przeciwnakrętka.
    Jacek

    PS
    starsi instalatorzy pamiętają też "złącze na długi gwint" - środkowy
    obrazek:
    http://warunkibudowlane.pl/?s=modulos&v=capitulo&c=1
    6164

  • 9. Data: 2014-10-15 08:44:37
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2014-10-14 22:07, Tomasz Finke pisze:

    > Może coś takiego:
    >
    > http://karbowane.pl/wezyki-elastyczne-do-baterii-c-1
    3.html?osCsid=qiop8ij19vkft5aqn140g891s4

    Ciekawe czy to jest w praktyce bardziej trwałe od gumowych. Bo to mi
    się przydało od połączenia zaworka z baterią za wanną.