  • Data: 2015-09-04 08:36:00
    Temat: Re: Jaka pralka do ok 1200 zł
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-09-03 o 17:10, martun pisze:
    > Dużo pozytywnych opinii jest o pralce Bosch WAB20264PL i chyba się na
    > nią zdecyduję

    Mam Boscha jakichś 10-11 lat. Cały czas działa, ale od około pięciu lat
    nieco rzęzi (łożysko?) i bardzo się tłucze (amortyzatory? żona chciała
    koc wyprać :( ). Oczywiście, żeby się dostać do tych elementów trzeba by
    pralkę zupełnie rozebrać lub przynajmniej wywrócić do góry dnem, co w
    warunkach domowych jest kłopotliwe i boję się coś uszkodzić. Dostęp
    kiepski bo pralka ma 45cm głębokości. Póki działa niech działa.

    Rdzy zero, mimo iż pralka przeżyła zalanie.
    Ale - jest to pralka "Made in Germany". Teraz Bosche są "Made in Russia"
    :( Czy to wpływa na jakość? Nie wiem, ale blokada psychiczna jest.

    Inna sprawa, że nie bardzo mam na co wymienić tego Boscha. Na 90 cm
    muszę zmieścić pralkę z otwartymi drzwiczkami i kilkucentymetrowym
    odstępem od ściany. Obecna mieści się na milimetry. Nowe Bosche mają
    duże drzwiczki i dodatkowo ogromny uchwyt do otwierania. Nie ma bata,
    żeby się taka zmieściła. :(

    Aha. Jeszcze jedna ciekawostka. W zasadzie wszystko piorę programem
    "syntetyki 30 stopni", który trwa 40 minut. Jak oglądałem ostatnio
    pralki w sklepie, to taki program trwał około 2 godziny(!). Czy
    wszystkie teraz tak mają? Czy to jest efekt uboczny oszczędzenia
    dodatkowych 2 litrów wody?