  • 31. Data: 2018-01-05 23:28:11
    Temat: Re: Jaki router z silnym radiem
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    news://news-archive.icm.edu.pl/slrnp4vimt.o7q.jaros@
    falcon.lasek.waw.pl
    *Jarosław Sokołowski* napisał(-a):

    > Oczywiście jest to tylko odpowiedź
    > wprost na pytanie -- router z *silnym* radiem. Nie mniej ważne jest
    > też *czułe* radio.

    True, stosując różne karty Wi-Fi w swoim PC zauważyłem, że jedne "widzą"
    więcej, inne mniej.

    > A także regionalne ustawienia po drugiej stronie,
    > czyli w urządzeniach komunikujących się z routerem -- bo przecież tu
    > wszystko jest symetryczne.

    A tu już pomysłu nie mam co mógłbym zmienić w ustawieniach karty Wi-Fi.
    Chyba tylko zakres odbieranych kanałów, który z racji tego że u mnie
    sprzęt działa na 1 i tak musi być dosyć szeroki, bo 1 - 11, a węższego,
    który by zawierał kanał 1 nie ma. Kiedyś próbowałem bawić się na 14
    kanale, ale jak zaopatrzyłem swój TV w "dongle" Wi-Fi, to się okazało,
    że on tego kanału nie obsługuje, co w zasadzie dziwić mnie nie powinno,
    bo to kanał "orientalny" ;) No i mozolną metodą prób i błędów wybór padł
    na 1. jako najlepiej działający.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 32. Data: 2018-01-06 08:49:23
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-01-04 o 23:59, ToMasz pisze:

    > dobra rada. tyle że jak są promocje to za 8 usd kupisz.
    >
    > ToMasz
    >
    > PS. czasami stare routery, takie po 20zł nawet, realizuja podobne
    > zadania. ja mam z jednej strony router (nie istotne jaki) on daje
    > sygnał wifi i 4 kable. jeden z tych kabli prowadzi do następnego
    > routera (tplink za 20zł) i on, ma _wyłączone_ dhcp, załączone wifi. w
    > ten sposób, niejako rozszerza pokrycie wifi, ale sam internet dostaje
    > kablem, co w znaczący sposób poprawia wydajność

    Ale używanie repeaterów czy też takich funkcji routerów/AP nie jest zbyt
    dobre.

    Używałem takich konfiguracji przez jakiś czas i komputery dostawały
    czkawki. Systematycznie co jakiś czas przełączały się raz na główny
    router, a raz na repeater przerywając mi sesje połączeń, a poza tym były
    chwilowe zaniki dostępu do netu. Kurwicy można było dostać, kiedy
    korzystałem ze zdalnych pulpitów, bo co chwilę trzeba było na nowo
    nawiązywać sesje.

  • 33. Data: 2018-01-06 10:42:45
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > chwilowe zaniki dostępu do netu. Kurwicy można było dostać, kiedy
    > korzystałem ze zdalnych pulpitów, bo co chwilę trzeba było na nowo
    miliony ludzi na świecie używają repeaterów i nic im się nie przełącza,
    nie zrywa. ja wielokrotnie też. w zasadzie w pracy tak mam 3 rok. raz na
    jakiś czas(raz na pół roku) coś nie działa i reset całości pomaga. ale
    jak nie działa, to stoi wszystko, a nie - jak telefon w playu na
    granicy zasięgu - nie potrafi sie zdecydować. Pewne różnice mogą być w
    przypadku grania w gry sieciowe, gdzie ping30 a ping 50 to zauważalna
    różnica. ale tam tak czy siak, zalecają LAN nie wifi. natomiast ja
    zauważam. ze repeater musi obsługiwać 4 połączenia bezporzewodowe
    równocześnie, AP lan wifi tylko 2. Więc taki "przerobiony" acces point
    ma o wiele mnie roboty, lepsze chłodzenie, łatwiej się do niego zalogować...

    ToMasz

  • 34. Data: 2018-01-06 11:38:27
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > ale panie co pan - moj bedzie najtańszy (w budowie i, mam nadzieje, eksploatacji)!
    Ale kris narzeka ze stodołę buduję

    domyślam sie ze kształt domu ma wpływ na niską cenę. czy możesz pi razy
    oko napisać o rozwiązaniach obnizajacych koszty, tak ogólnie co wybrałeś
    i dla czego. no i jeśli jest taka możliwość to udostępnij ilustracje,
    rysunek przedstawiajacy jak dom będzie wyglądał

    ToMasz

  • 35. Data: 2018-01-06 11:49:03
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 6 stycznia 2018 11:38:29 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

    > i dla czego. no i jeśli jest taka możliwość to udostępnij ilustracje,
    > rysunek przedstawiajacy jak dom będzie wyglądał

    A jak stodoła może wyglądać?

    /\
    --

    :-)

    --
    Adam Sz.

  • 36. Data: 2018-01-06 12:27:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Big Jack pisze:

    > True, stosując różne karty Wi-Fi w swoim PC zauważyłem, że jedne "widzą"
    > więcej, inne mniej.

    A także jedne widać lepiej, inne gorzej.

    > A tu już pomysłu nie mam co mógłbym zmienić w ustawieniach karty Wi-Fi.

    Dokładnie to samo, co w AP. W access pointach wykorzystywane są te same
    karty (chipy), co w klientach wifi. Nawet oprogramowanie może być to samo.
    Kwestia tylko jak dobrać się do ustawień parametrów. W niektórych
    urządzeniach może być to trudne.

> [...]
    > że on tego kanału nie obsługuje, co w zasadzie dziwić mnie nie powinno,
    > bo to kanał "orientalny" ;) No i mozolną metodą prób i błędów wybór padł

    Większość dostępnych accesspointów korzysta z tego samego oprogramowania
    (hostapd). Interfejs przeważnie pozwala na skorzystanie z dwóch opcji:
    wskaż jeden konkretny kanał z listy, albo pozwól, by karta sama wybrała
    z tego, co jest w danym kraju dopuszczalne. Twórcom zabrakło wyobraźni,
    by skorzystać z tego, co da się opisać w pliku konfiguracyjnym: wybierz
    najlepszy kanał z listy, którą ci podam. Ręczny wybór *jednego* kanału
    ma zasadniczą wadę: rano mozolnie wybieramy najlepszy, a popłudniu sąsiad
    przychodzi z pracy i włącza swoja zagłuszarkę (w której też kiedys mozolnie
    ustawił najlepszy kanał i tego się trzyma).

    --
    Jarek

  • 37. Data: 2018-01-06 12:29:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Na tym samym sprzęcie? To dziwne... Moje AP nadaje równocześnie w obu
    > częstotliwościach, i u mnie jest tak jak pisze Mateusz: 2.4 GHz
    > przechodzi bez problemu przez 60cm kamienia i jestem w stanie złapać je
    > na laptopie nawet 30m od domu. 5 GHz natomiast nie potrafi w ogóle wyjść
    > z domu. Zawsze wydawało mi się to zgodne z luźnymi przebłyskami fizyki
    > które zostały mi z liceum, iż "im wyższa częstotliwość, tym szersze pasmo
    > i tym mniejszy zasięg".
    >
    > Być może zachowanie zależy od materiału, sposobu odbijania się fal itp...

    O propagacji można długo, ale akurat na tej grupie warto napisać o jednym.
    "Mam drewniane stropy, więc powinno działać bez przeszkód" -- często się
    coś takiego słyszy. A to tylko wierzenie ludowe. Częstotliwość 2,4 GHz,
    ta sama co w kuchenkach mikrofalowych, dobrze jest pochłaniana prze wodę
    (w kuchence energia fali grzeje bigos). W drewnie zawsze jest wilgoć,
    tłumienie wychodzi spore. Za to sucha skała krystaliczna może być bardziej
    przezroczysta.

    --
    Jarek

  • 38. Data: 2018-01-06 13:30:11
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 06.01.2018 o 11:49, Adam Sz. pisze:

    > A jak stodoła może wyglądać?
    >
    > /\
    > --
    >
    > :-)

    napisał że tanio. stodoła ma większy dach (i ocieplenie) niż "kostka". a
    jak dach jest pokryty dachówką, to jeszcze musi być mocny. Skoro ma byc
    tanio, to chyba policzył. zobaczymy czy będzie tak miły i podzieli się
    przemyśleniami, analizami...
    a wygląd? kwestia gustu i wydłużenia/skrócenia lat spłaty kredytu.
    ToMasz

  • 39. Data: 2018-01-06 13:53:21
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
> [...]

    > być to samo. Kwestia tylko jak dobrać się do ustawień parametrów. W
    > niektórych urządzeniach może być to trudne.

    Ale w ustawieniach karty Wi-Fi Kanady wybrać nie mogę, chyba że ta opcja
    jest tak zawoalowana, że nijak jej z krajem skojarzyć nie mogę.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 40. Data: 2018-01-06 14:16:33
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-01-05 o 08:57, ToMasz pisze:

    > wyobraź sobie że masz 2 cb radia. na granicy zasięgu. ktoś radzi Ci
    > postawić repeater pomiędzy nimi, ale to fizycznie nie możliwe. co
    > zrobisz żeby radia sie "słyszały"  lepiej? UStawisz anteny kierunkowe.
    > czyli sygnał który jest propagowany dookólnie, skierujesz w jednym
    > kierunku. czy w swoim domu z wifi tak możesz? Jeśłi tak to masz lekką
    > poprawę. dlaczego w domu - lekką? bo kierunkowość będzie dotyczyła tylko
    > jednej anteny - w telefonie, laptopie tego nie uzyskasz.

    Co za herezje piszesz.
    Antena kierunkowa przy jednym radiu poprawia komunikację dla obu
    kierunków. Druga, podłączona do drugiego radia poprawia jeszcze
    bardziej. I dotyczy to także WiFi.