  • 21. Data: 2017-09-21 22:57:47
    Temat: Re: Koszty robocizny - czy czasem już komuś nie odbija??
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 21 września 2017 21:57:21 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Spytaj emeryta co ma 1200 na reke czy akceptuje to ze co prawda z utrudnieniami
    zarabiasz 30 tysiecy. Osobiscie Ci nie wierze w te 30 tysiecy. Zarabiasz duzo duzo
    mniej. Z drugiej strony kazdy z nich zarobi dyche. Odliczyc trzeba od tego podatek,
    jakies koszty typu wiertarka i mlotek. Praca jest sezonowa. Kazdy z ekipy zarobi z
    szesc tysiecy co po rozbiciu na miesiace nie pracujace da 4 tysiace miesiecznie.
    Wychodzi ze strasznie malo zarabiaja.

    Mam podobne obserwacje.
    I podobnie mi wychodzi.
    Te 10kpln to jakieś 7-8 po zaplaceniu poadtku i zusu.
    No i jakies zakwaterowanie zdala od domu, lub kasiora za rozłąkę czy jedzienie z
    słoika.

  • 22. Data: 2017-09-21 23:06:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Tow. Marek napisał:

    > Powód już napisałem, natomiast Twoja reakcja oraz argumenty tylko
    > utrzymują mnie w przekonaniu, że przedstawione koszty.nie mają
    > uzasadnienia a jedynie są spekulacją opartą głównie na zasadzie ile
    > da się wycisnąć.

    0122

    --
    Jarek

  • 23. Data: 2017-09-21 23:19:17
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 21 Sep 2017 12:57:19 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> wrote:
> [...]
    > utrudnien
    > iami zarabiasz 30 tysiecy. Osobiscie Ci nie wierze w te 30 tysiecy.

    Zarabiam mniej niż te 30k z dwóch głównych powodów, pierwszy taki że
    mi się już nie chce (mimo że jak bym się uparł to mam takie
    możliwości).Drugi, ważniejszy, jest taki, że zarabianie powyżej
    pewnej rozsadnej granicy jest wg mnie niemoralne i najczęściej
    społecznie szkodliwe, właśnie z powodu owego emeryta  za 1200/msc,
    którego raczyłeś wspomnieć. Uważam, że gdy on dostaje 1200 a inni 30k
    to dla niego jest to po prostu policzek.

    Z drugiej strony kazdy z nich zarobi dyche. Odliczyc tr
    > zeba od tego podatek,

    Jaki podatek... przecież to wszystko do kieszeni idzie.

    --
    Marek

  • 24. Data: 2017-09-21 23:21:48
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 21 Sep 2017 22:43:23 +0200, Uzytkownik <a...@s...pl>
    wrote:
    > To, że Ty emanujesz ekstrawagancją nie oznacza, że ktoś inny także
    > MUSI.

    Powinien, a nie musi. Zasadnicza różnica.

    --
    Marek

  • 25. Data: 2017-09-21 23:26:27
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 21 Sep 2017 23:06:38 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU1953031
    0122

    Nie przesadzajcie.

    --
    Marek

  • 26. Data: 2017-09-21 23:30:44
    Od: nadir <n...@h...org>

    > http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU1953031
    0122

    I komu to przeszkadzało?

  • 27. Data: 2017-09-21 23:35:37
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    pisze tak:

    > Ale też muszę przyznać, że fachowcy - miło popatrzeć, jak w 7 osób
    > uwija się na budowie.

    Miło to popatrzeć jak bałwan stoi i podgląda :)

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 28. Data: 2017-09-21 23:37:22
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-09-21 o 18:44, Marek pisze:
    > Miałem już o tym pisać wcześniej, przy okazji kosztorysu parteru ale
    > teraz zbieram oferty wykonawców dachu. Dach ok 340m2. Koszt
    > robocizny 32tys. na 3 ludzi (kuj-pom). Czas wykonania 2-3tyg. No żesz
    > kur... Robię w IT i na prawdę trzeba mocno się nagimnastykowac by
    > miesięcznie zarobić 30 tys a oni to nawet w miesiąc nie zarabiają...
    > Czy to nie jest przegięcie?? Rozumiem, gdyby to była praca sezonowa,
    > raz czy dwa razy w roku taka fucha ale oni robią non stop, terminy
    > zajęte na rok do przodu. Jak można brać 32tys za dwa tygodnie
    > pracy??

    Jak Ty ich nie weźmiesz za 32 tys. zł, to oni pojadą na ten miesiąc do
    Niemiec za 10-15 tys. euro. Więc dla Ciebie to jak promocja.;)

  • 29. Data: 2017-09-21 23:45:25
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Marek pisze tak:

> [...]
    > którego raczyłeś wspomnieć. Uważam, że gdy on dostaje 1200 a inni
    > 30k to dla niego jest to po prostu policzek.

    I na to jest sposób. Działania charytatywne.

    Skoro można zarobić bardzo dużo to należy zarobić.
    Można potem rozdać tym co nie mają tej możliwości.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 30. Data: 2017-09-21 23:50:59
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Lisciasty pisze tak:

    > A ja mogę powiedzieć, że to przegięcie że byle szczyl informatyczny
    > dostaje na dzień dobry "piątaka" na rękę, gdzie w innych branżach
    > inżynierskich do tego piątaka się trochę czasu dochodzi.

    No bo jest popyt na smarowanie brudym paluchem
    po małym telewizorku ale mniejszy niż popyt na dachy.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.