  • 11. Data: 2018-05-26 14:06:55
    Temat: Re: Kradną działki UWAGA!!!
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Sat, 26 May 2018 00:03:50 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Meksykanie stawiali na granicy płoty czy mury. Żeby im się hołota
    > z północy do porządnego kraju nie pchała.

    Tak, teraz Trump chciał im pomóc w odbudowie tego muru, bo trochę podupadł
    i zaczęli Amerykanie uciekać do Meksyku.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 12. Data: 2018-05-26 14:27:50
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2018-05-26 o 12:59, Budyń pisze:
    > Bob... I wszystko jasne. Fachowiec jakich mało. I spisek odkrył.
    > Ja to bym zalecił jakiś podręcznik z technikum o profilu geodezyjnym. Wiele by się
    wyjaśniło.

    Wystarczy wyjaśnienie o niedawnej zmianie układu 65 na 2000 (a w sunie
    co się "zepsuło" na układach kartograficznych po transformacji układów)
    + co to jest działka prawna w sensie geodezyjnym żeby nie było ;) ale to
    już elaborat można by pisać bo przecież każdy przypadek inny!
    Robak

  • 13. Data: 2018-05-26 15:05:44
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2018-05-26 o 14:27, Sir_Robak pisze:

> [...]
    > + co to jest działka prawna w sensie geodezyjnym żeby nie było ;) ale to
    > już elaborat można by pisać bo przecież każdy przypadek inny!

    Zaciekawiło mnie takie zagadnienie:
    mam działkę na skosie. Jak liczą powierzchnię? Rzeczywistą, czy na
    podstawie jakiegoś rzutu "na płaskie"?

    Jeśli rzeczywistą to dwie skośne działki mogą dać sumarycznie większą
    powierzchnię, niż wynikająca z teoretycznych pomiarów przy założeniu, że
    Ziemia jest kulą.

    --
    MN

  • 14. Data: 2018-05-26 20:02:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 25 maja 2018 21:07:06 UTC+2 użytkownik Bob Budowniczy napisał:
> [...]
    > według aktu własności i starych map zasadniczych, to teraz wam zmierzą że
    > wasza działka ma 0,9 hektara, lub 0,8 hektara, tak zmierzą i każą wam
    > podpisać że się zgadzacie, to ma chyba na celu zalegalizowanie tego masowego
    > złodziejstwa, podpisaliście ze się zgadzacie.
    > Nie podpisujcie, nie zgadzajcie się, wzywajcie policję, gońcie gminnych
    > geodetów z waszych działek, działka ma być taka jak w akcie własności,jak
    > według pierwotnych pomiarów. Nie mam pojęcia co jeszcze można zrobić.
    > Informujcie znajomych co się dzieje,wklejajcie tekst na forach, dziękuję.

    Czym Ty człowieku Swój organizm niszczysz. Zmień dealera

  • 15. Data: 2018-05-26 20:22:23
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/25/2018 7:07 PM, Bob Budowniczy wrote:
    > Już słyszałem że ludziom giną nawet całe działki, wcześniej byli
    > właścicielami danej działki a teraz ta działka w papierach zginęła.

    Pokaż przykład. Machanie rękami nie jest przykładem.

    > Gdy dokonałem pomiarów powierzchni tych samych działek na starych i
    > nowych mapach zasadniczych, to na nowych są pozmniejszane o minimum 10%,

    To może zainteresować kosmologów. Może lokalnie stala kosmologiczna jest
    odwrotna i stad zmniejszanie się przestrzeni.

    > można zrobić. Informujcie znajomych co się dzieje,wklejajcie tekst na
    > forach, dziękuję.

    Jak tylko przedstawisz fakty.

    Znam przypadek pomyłki geodezyjnej. Jeden. Pomyłkowicz już nie pracuje w
    urzedzie.

  • 16. Data: 2018-05-26 22:30:46
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-05-26 o 15:05, Marcin N pisze:

> [...]
    >
    > Jeśli rzeczywistą to dwie skośne działki mogą dać sumarycznie większą
    > powierzchnię, niż wynikająca z teoretycznych pomiarów przy założeniu, że

    Nie znam się na geodezji, ale widziałbym jeszcze taką możliwość:
    Przyszedł Pan Giełodeta i wymierzył działkę Józka "od tej kapliczki 300
    metrów na północ" i tam wrzucił kamień. Jakiś czas później przyszedł
    następny uczony wyznaczyć działkę Franka od tego kamienia kolejne 200
    metrów. I tak dalej. Błędy się sumują.

    Inna rzecz: pomiary na stoku - a takich działek pewnie co niemiara na
    południu Polski. Natomiast GPS "leci" tylko po współrzędnych. Tyle, że
    wtedy działki GPS powinny się "powiększyć" względem mierzonych sznurkiem.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 17. Data: 2018-05-26 23:29:05
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 26 maja 2018 22:30:47 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    > metrów na północ" i tam wrzucił kamień. Jakiś czas później przyszedł
    > następny uczony wyznaczyć działkę Franka od tego kamienia kolejne 200

    dlatego polecałem podstawy geodezji. Mapy są różne, miejscami nie ma załozonych map
    zasadniczych, a tylko ewidencyjne - mało dokładne. Wtedy przy podziałach zakladaniu
    map zasadniczych potrafią sie dziac rózne rzeczy - ale to troche daleko od spisku.

    b.

  • 18. Data: 2018-05-27 09:24:20
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-05-26 o 23:29, Budyń pisze:

> [...]
    > Wtedy przy podziałach zakladaniu map zasadniczych potrafią sie dziac
    > rózne rzeczy - ale to troche daleko od spisku.

    Skoro w tym kraju może istnieć gang notariuszy, to dlaczego nie może
    istnieć spisek geodetów?

  • 19. Data: 2018-05-27 10:42:42
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 27 maja 2018 09:24:24 UTC+2 użytkownik nadir napisał:

    > Skoro w tym kraju może istnieć gang notariuszy, to dlaczego nie może
    > istnieć spisek geodetów?

    Taki który wykona cytuję:
[...]
    ?

    Skoro mozna wiezych w chemitrailsy, płaska ziemię itp to mozna i w ogólnopolski
    spisek geodetów. To ze wałki tu były robione to jasne - ale istota przyzwoitego
    przekrętu jest otrzymanie gotówki którą mozna wywieźć i schować. Np dostac w gotówce
    zwrot vatu, czy notarialnie lub reprywatyzacyjnie mieszkanie które szybciutko sie
    sprzeda.
    Kawałka własnej działki powiększonego o 10% metrowy pasek sie nie sprzeda.

    b.

  • 20. Data: 2018-05-27 13:11:45
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-05-27 o 10:42, Budyń pisze:

> [...]
    > działki mierzono niedokładnie a teraz zmierzą dokładnie, tak
    > dokładnie, że zniknie wam minimum 10% powierzchni waszej działki." ?

    W te 10% to wierzę, ale sam miałem sytuację, że 1% powierzchni działki
    mi przybyło przy okazji podziału działki na mniejsze i wyznaczeniu
    nowych granic, nowymi metodami. Teoretycznie skoro mi przybyło, to komuś
    musiało ubyć.

> [...]
    > ogólnopolski spisek geodetów. To ze wałki tu były robione to jasne -
    > ale istota przyzwoitego przekrętu jest otrzymanie gotówki którą mozna

    No i geodeta podobnie jak notariusz swoją cześć gotówki otrzymuje.
    A czy to proceder ogólnokrajowy czy lokalny, to poszkodowanych tak
    średnio to interesuje.

    > Np dostac w gotówce zwrot vatu, czy notarialnie
    > lub reprywatyzacyjnie mieszkanie które szybciutko sie sprzeda.

    W gotówce, to już się chyba zwrotu vat dziś nie otrzymuje, no ale ja nie
    vatowiec, to nie wiem.
    Natomiast co do notariusza czy geodety, to za swoje usługi gotówkę
    kasują, a co tam się dalej dzieje z nieruchomością, to dopóki sprawa się
    nie rypnie, to ich nie bardzo interesuje.

    > Kawałka własnej działki powiększonego o 10% metrowy pasek sie nie
    > sprzeda.

    A niby dlaczego nie?