  • 31. Data: 2010-07-06 19:06:17
    Temat: Re: Kupić używany czy budować?
    Od: "Przemolo" <p...@g...zmyla>

    Czy ktoś z Was orientuje się w realnie uzyskiwanych cenach za domy o
    powierzchni użytkowej rzędu 110-140m2 z lat tak jak napisałem '60-90 na
    działce ok. 400-600m2 w promieniu powiedzmy ~20km od Katowic?
    Ceny z Allegro zwykle oscylują koło 450tyś zł niemniej ponoć ostatnio popyt
    znacznie spadł... interesuje mnie więc jaki średni "upust" spotyka się od
    takich cen ofertowych w chwili zakupu.

  • 32. Data: 2010-07-06 19:09:00
    Od: "Przemolo" <p...@g...zmyla>

    Oglądałem sobie pewien niezły dom z lat 70-tych, nawet zadbany, zamieszkały
    od początku przez jedną rodzinę. Pewną bolączką było coś w rodzaju jakiegoś
    "paskudztwa" na ścianie w piwnicy - na wysokości ok. 60-100cm od podłogi.
    Nie jestem pewien czy to grzyb czy jakaś wytrącona sól - ponoć pojawia się
    w jej okolicach wilgość po większych opadach, a potem wysycha.
    Wiem, że z mojego opisu niewiele wynika ale może ktoś podpowie czy to może
    być groźne i czy odizolowanie piwnicy to jakaś bardzo gruba i droga robota?

  • 33. Data: 2010-07-06 19:13:15
    Od: "Przemolo" <p...@g...zmyla>

    Jeszcze jedno pytanie dot. instalacji grzewczych - oglądałem dom mający
    oryginalną instalację z lat budowy (ok. 1975) - kaloryfery żeliwne
    podłączone starymi rurami do pieca gazowego Viessmann.
    Powiedzcie mi jak z Waszego doświadczenia spadną koszty ogrzewania gdy
    instalację zastąpi się nowymi cienkimi rurkami? czy wymiana kaloryferów jest
    też niezbędna?
    Ponoć instalacja nie jest zakamieniona - niby ma o tym świadczyć fakt tylko
    3-krotnego wypróżniania wody z instalacji (nie wiem, nie znam się).

  • 34. Data: 2010-07-06 19:18:28
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ty znowu z tymi standardami. A ja widziałem domy "w stanie developerskim"
    > gdzie były tylko mury, okna instalacje i tynki. Płotów podjazdów trawników
    > nie było.

    Dwa lata temu w mojej okolicy taki standard developerski szeregowki
    przyprawil mnie o moce zdziwienie. Sprzedawaly sie domy tj. sciany ocieplone
    z oknami, wykonczona elewacja, brama, drzwiami zewn. i ogrodzeniem. Wewnatrz
    poza scianami i wylanymi z betonu schodami nie bylo nic. Koszt czegos
    takiego to 365 tys. za powierzchnie ok. 170m^2 i dzialka jak to szeregowka.
    To byly czasy...

    Pozdro.. TK

  • 35. Data: 2010-07-06 19:22:08
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    >unowoczesnienie/wymiana instalacji wodnej: 10kzl.

    Dosc uboga ta instalacja.

    Pozdro.. TK

  • 36. Data: 2010-07-06 19:34:36
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Przemolo" <p...@g...zmyla> napisał w wiadomości
> [...]
    > Powiedzcie mi jak z Waszego doświadczenia spadną koszty ogrzewania gdy
    > instalację zastąpi się nowymi cienkimi rurkami? czy wymiana kaloryferów

    To zlozony problem. Wymiana samych rur moze nic nie dac, wymiana kaloryferow
    moze dac a moze nie dac. Wszystko zalezy od zapotrzebowania budynku na
    cieplo, innymi slowy ile tego ciepla wyleci przez mury, okna, dach i piwnice
    do otoczenia a ile uda sie zatrzymac wewnatrz. Nawet najnowsze kaloryfery
    musza oddac tyle samo ciepla co stare by zapewnic optymalny komfort w domu.
    Mozna myslec cos w temacie obnizenia temp. wody w instalacji i korzysciach z
    tego wynikajacych, ale tak czy tak ucieczka ciepla na zewnatrz to
    determinanta. Dalszych oszczednosci mozna szukac w samym kotle, ale to punkt
    dwa a nie jeden.

    > Ponoć instalacja nie jest zakamieniona - niby ma o tym świadczyć fakt
    > tylko 3-krotnego wypróżniania wody z instalacji (nie wiem, nie znam się).

    Kamien wytraca sie z "nowej" wody, kidy sie wtraci to go juz nie przybywa.
    Min. dla tego robi sie instalacje zamkniete, by nie dolewac ciagle parujacej
    wody.

    Pozdro.. TK

  • 37. Data: 2010-07-06 20:22:04
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nic. Koszt czegos takiego to 365 tys. za powierzchnie ok. 170m^2 i dzialka

    3 takie szeregówki(6 "domów") o których piszesz są kilkaset metró od moje
    \działki
    3 lata temu 'stan developerski" taki jak piszesz kosztował 410tys
    przedostatni sprzedany został w tym roku za 270tys. Powierzchnia okolo160mkw
    podwórko troche większe od stołu do ping-ponga. jeszcze jeden czeka na
    kupca.

    Kris

  • 38. Data: 2010-07-06 20:48:47
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 6 Lip, 21:22, "Maniek4" <s...@c...chrl> wrote:
    > U ytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisa w wiadomo
    cinews:8cf165e8-f344-4583-9b4f-826e70928c27@d8g2000y
    qf.googlegroups.com...

    > Dosc uboga ta instalacja.

    Bo to remont a nie montaz wszystkiego.
    Relokuje wlasnie lazienke i bede odnawial kuchnie. Wraz z zakupem
    duzej wanny i wszystkich umywalek, kibli, baterii i innego talatajstwa
    jeszcze nie dobilem 4kzl za cala hydraulike. A alupex-a i zlaczek nie
    zaluje. W ramach dzialan przemieszczam kibel i dorabiam drugi.

    Bojlera narazie nie tykam bo jest dobry (wymienilem stary domoobny na
    spawany domorobnie niedawno), przewieszenie przeplywowego zrobilem w
    6h.

    W domu zyja 4 osoby i jakos nikomu luksusow nie brakuje.
    Czasem sie dziwie gdzie ludziska z tej grupy wtykaja swoje pieniadze
    ze tyle im wychodzi. Ale coz wolna wola i potrzeby sa indywidualne.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 39. Data: 2010-07-06 21:26:59
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

> [...]
    > Powiedzcie mi jak z Waszego doświadczenia spadną koszty ogrzewania gdy
    > instalację zastąpi się nowymi cienkimi rurkami? czy wymiana kaloryferów
    U mnie w mieszkaniu koszty i sprawność zmieniły się znacząco. Dawno temu
    miałem ogrzewanie gazowe grawitacyjne z żeliwnymi grzejnikami i kotłem typu
    Elka 88. Było ciężko and full of zasadzkas...
    Potem został zmieniony kocioł na termet GCO 20 i układ ogrzewania na
    zamknięty. Od momentu uruchomienia kotła do momentu gdy
    _grzejniki_były_ciepłe_mijało_około_ 45-60_minut_.
    Potem wywaliłem całą instalację i grzejniki. Został tylko kocioł. Zmieniłem
    grzejniki na konwektorowe a rury na miedziane o małych przekrojach. Od
    momentu uruchomienia kotła od momentu gdy
    _mam_ciepło_w_mieszkaniu_mija_około_15_minut

    Spotkałem się też z taką sytuacją. Po naprawie instalacji, napełniamy ją
    wodą i uruchamiamy. Dom >400 m.kw. piwnica, parter, piętro - wszystko
    użytkowe. Milion grzejników. Odpalamy kocioł (stojący gazowy stiebel-eltron)
    mijają 2 (tak, dwie) minuty i wszystkie grzejniki w całym domu są gorące,
    woda w całej instalacji ma ponad 70 stopni. Dwie minuty. Nie wierzyłem
    właścicielelowi że tak będzie, a było. Ale kocioł po odpaleniu wydawał z
    siebie odgłosy startującej rakiety saturnV
    --
    Jackare

  • 40. Data: 2010-07-06 23:08:08
    Temat: Re: Kupic uzywany czy budowac?
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Uzytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisal w wiadomosci

    > Czasem sie dziwie gdzie ludziska z tej grupy wtykaja swoje pieniadze
    > ze tyle im wychodzi. Ale coz wolna wola i potrzeby sa indywidualne.

    Bo to remont jak piszesz i to chyba nie calej instalacji. Zrobienie
    instalacji od podstaw trudno zamknac w 20 000 bez kibli i umywalek, mi nie
    starczylo na sam material.

    Pozdro.. TK