  • 51. Data: 2018-03-10 19:45:08
    Temat: Re: Lokal 47m2 - czym grzać?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 08.03.2018 o 22:53, collie pisze:
    > możliwość precyzyjnej regulacji dopływu
    > powietrza do kominka

    Znaczy ni mniej ni więcej jak ciągłe stanie przy kominku i regulowanie?
    Przecież jak wiatr zawieje to szczelina będzie za duża, a gdy przestanie
    dmuchać to należało by szczelinę powiększyć.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 52. Data: 2018-03-10 20:14:52
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 3/8/2018 10:53 PM, collie wrote:
    > kostki. Ale mówimy tu o paleniu (zapalaniu) stosu od góry. Odpowiednio
    > regulując
    > dopływ powietrza

    Ależ robię to czasem i efekt jest taki że żar obejmuje brykiet w
    całości, tylko może 1.5 raza dłużej (i rozpala się hutniczo jak tylko
    brykiet zaczyna się wyginać). Przy silnym tłumieniu bywa że gaśnie bo
    wiatr zawiał przeciwnie do wlotu. Ciezko to utrzymać bez automatyki
    kontrolnej, dodatkowo czujnik czadu wariuje po otwarciu drzwiczek. Ilość
    zasysanego powietrza do kominka rośnie wraz z temperaturą, wiatrem, czasem.

    Jak bym miał tam stać i pilnować, to chyba wolałbym spalić kilka kg
    brykietu metodą hutniczą i pójść spać zakładając że życie jest
    cenniejsze niż fikusne palenie w celu zaoszczedzenia kilku brykietów na
    dobę.

  • 53. Data: 2018-03-11 19:51:34
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 09.03.2018 o 19:35, Myjk pisze:
    > Moi rodziciele mają pobną moc w domu 120m2 i
    > grzeją z powodzeniem klimą 8kW;)

    Samo CO czy CWU też tym grzeją? CO jest nisko czy wysokotemperaturowe?
    Ile lat już chodzi agregat?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 54. Data: 2018-03-11 20:05:30
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 11 Mar 2018 19:51:34 +0100, Mateusz Bogusz

    > Samo CO czy CWU też tym grzeją?
    > CO jest nisko czy wysokotemperaturowe?

    To jest multisplit (4 jednostki),
    siłą rzeczy CWU to nie grzeje
    i nie ma systemu CO.

    > Ile lat już chodzi agregat?

    Od zeszłego roku, Gree.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 55. Data: 2018-03-11 20:11:31
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 9 Mar 2018 20:25:12 +0100, Jarosław Sokołowski

    > Co jest lepszego w jeżdżeniu autem ma prund?! W Polsce.

    Co za różnica gdzie -- wszędzie jest lepsze,
    bo nie truje ludzi wyziewami z rury wydechowej.

    > W Polsce prund śmierdzi, to nie Francja.

    Coraz mniej, prawie 20% już jest z OZE. Nawet w Polsce.

    > Sprawność elektrowni węglowych nie jest lepsza
    > niż sprawnść aut

    Jest lepsza, nawet jak uwzględnić straty na przesyle, a jeszcze jak
    uwzględnić ładowanie poza szczytem, tj. z prądu "spadowego", to jeszcze
    lepiej wychodzi.

    > (te wszystkie COP-y też nie są w stanie jej nadrobić).

    Są w stanie. Jak twierdzisz inaczej, znakiem tego nigdy się nad tym głębiej
    nie zastanowiłeś, o liczeniu nie wspominając.

    > Że niby elektrownia to nie jest "niska emisja"? Nie jest.

    No właśnie, nie jest. Do tego elektrownie redukują syfy a na kominach są
    filtry.

    > Ale co w niej lepszego od pomysłu wrzucania
    > śmieci do lasu albo za płot do sąsiada?

    Różnica jest taka jak pomiędzy wywożeniem szamba do oczyszczalni a
    wylewania do ogródka sąsiada.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 56. Data: 2018-03-11 20:13:44
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 9 Mar 2018 19:41:40 +0100, Irokez

    > Jakich ociepleń? Tam nic nie ma, stara cegła (wybrałem pustak, ale to
    > chyba pełna niemiecka jeszcze) tynk i okno ze starymi drzwiami, zimna
    > piwnica.

    Tych co masz je dołożyć przy remoncie aby cieplej i taniej było.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 57. Data: 2018-03-11 20:43:10
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 10.03.2018 o 18:54, sirapacz pisze:

    > Mniej śmierdzi niż propan-butan. Na stacji paliw poproś o butlę z
    > propanem to dostaniesz. Większa kaloryczność to mniejsza wilgotność, ale
    > i tak będzie.
    ??
    kaloryczność propanu (C3H8) 91260 kJ/Nm3
    a butanu (C4H10) 122570
    Jacek

  • 58. Data: 2018-03-11 20:46:26
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 10.03.2018 o 18:54, sirapacz pisze:

    > Mniej śmierdzi niż propan-butan.
    I propan i butan są bezwonne.
    Zgodnie z normą PN-EN 589 zapach LPG powinien być nieprzyjemny i
    wyczuwalny w powietrzu już przy stężeniu stanowiącym 1/5 dolnej granicy
    wybuchowości.
    Do nawaniania gazu płynnego używa się etanotiolu (merkaptanu etylowego).
    Jacek

  • 59. Data: 2018-03-11 21:19:30
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > kaloryczność propanu (C3H8) 91260 kJ/Nm3
    > a butanu (C4H10) 122570

    No i widzisz - masz rację. Na ślepo zawierzyłem gościowi jak ostatnio
    sobie butle wymieniałem...

  • 60. Data: 2018-03-11 21:20:45
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2018-03-11 o 20:46, Jacek pisze:

    > I propan i butan są bezwonne.

    Spalony propan a nie w postaci niespalonej.