  • 11. Data: 2010-08-15 06:15:19
    Temat: Re: MDF czy plyta wiorowa?
    Od: fenzyyy <f...@g...com>

    Tyle, ze tu korpusy
    robia z MDF co wydaje mi sie materialem znacznie trwalszym i
    stabilniejszym.

    Bierz śmiało z wiórówki. zdecydowana większość pomijając drewno lite
    jest budowana z wiurówki.
    poza tym kwestia trwałości... Wiórówka wytrzyma ci spokojnie powyżej
    10 lat a po
    takim czasie napewno zachcesz zmieniać coś w swojej kuchni nawet
    jesli meble będą w dobrym stanie.
    podejrzewam że twój pan kazio cz henio zrobi ci dużo taniej a w
    takich meblach niebardzo ma się co zepsuć.
    Jeśli już to zawias czy siłownik sam sobie wymienisz. cena zawiasu
    około 2-4 zl siłownik poniżej 10zł więc nie majątek
    a 2 śrubki czyba potrafisz wykrecić i wkręcić na miejsce :)
    aa jeszcze jedno .. podejżewam że fronty i tak będziesz miał gotowe
    z fabryki a nie strugane przez pana kazia :)

  • 12. Data: 2010-08-15 07:49:20
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > aa jeszcze  jedno .. podejżewam że fronty  i tak będziesz miał  gotowe
    > z fabryki   a nie strugane przez pana kazia :)

    Moj Pan Kazio nazywa sie Chenio nie Henio :)
    Now lasnie, fronty maja byc robione przez zaklad stolarski jakis tam
    jak cala reszta. Stad ta plyta wiorowa.
    Jak to jest w innych przypadkach? Znajomi maja kuchnie zaprojektowana
    przez architekta i wykonana ....? No wlasnie przez kogo? Nawet nie
    potrafili powiedziec kto im to robil a na pewno nie robila tego zadna
    firma markowa. Kuchnia wyglada naprawde dobrze.
    Dlatego moj dylemat, jesli Pan Chenio jest gotow mi zrobic dokladnie
    to czego potrzebuje a firmy mowia mi ze tego sie nie da tak nie itd.
    To zaczynam sie zastanawiac nad Panem Cheniem.

    KADAR

  • 13. Data: 2010-08-15 09:14:09
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 14-08-2010 o 22:52:58 Kadar <o...@g...com> napisał(a):

    > Witam
    >
    > Musze podjac decyzje i zamowic kuchnie i stanalem przed malym
    > problemem. Moge zamowic u Pana Kazia a on zrobi mi taka jaka
    > potrzebuje. jesli cos bedzie niewymiarowe to dla niego nie ma problemu
    > - dotnie, jak trzeba dac listwe maskujaca - da taka zeby nawet
    > nierownosci wyprowadzic. Cacy wszystko bedzie. Ale Pan Kazio pokazal
    > mi ze korpusy to robi z plyty wiorowej.
    Bo z tej płyty może zrobić dowolny wymiar, ale ja btm ztego nie robił

    > Moge zamowic w jednym ze sklepow sieciowych, tam produkuja moduly i
    > jak mi wymiarami cos nieodpowiada to moj problem. Zrobia to co sa w
    > stanie ale nic ponad to innymi slowy muszebrac to co oni mi
    > zaproponuja a nie to co ja chcialbym, zeby bylo.

    Bo producentów drzwi z MDF-u jest raptem kilku i robią tylko w tzw
    rastrze czy są z góry ustalone wymiary,

    Tyle, ze tu korpusy
    > robia z MDF co wydaje mi sie materialem znacznie trwalszym i
    > stabilniejszym.
    > Co wybrać?

    MDF, poczukać innego Heńka co robi z MDF-u i tak dobrać szafki aby
    pasowało albo
    była potrzebna tylko wąska listwa. Ja mam MDF i nie żałuję, jak jesteś z
    południa
    Polski to polecam prymstol z Bier zrobią ci jaką chcesz za połowę ceny
    firmy sieciowej, jakość doskonała
    tu masz ich stronę: http://www.prymstol.pl/oferta.html

    > Pomijam na tym etapie kwestie ceny, gwarancji i dokladnosci wykonania
    > chociaz Pan Kazio tez duzo obiecuje.
    Też takiego mielismy, chciał za kuchnię to samo co firma ale bez szyb i
    oświtlenia
    bo nie wiedział ile za to sie wycenić, podziękowaliśmy mu i nie żałuję.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 14. Data: 2010-08-15 09:37:18
    Od: fenzyyy <f...@g...com>

    Chętnie poznałbym wyższość mdfu nad wiórową .. oprócz ceny
    oczywiście i pomijając wyższości marketingowe .

  • 15. Data: 2010-08-15 09:40:06
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > --
    > Pozdr
    > JanuszK

    Jestem niestety umiejscowiony centralnie, troche daleko dla mnie.
    Dzieki.

    KADAR

  • 16. Data: 2010-08-15 09:50:06
    Od: Kadar <o...@g...com>

    On 15 Sie, 11:37, fenzyyy <f...@g...com> wrote:
    > Chętnie poznałbym wyższość mdfu  nad  wiórową .. oprócz ceny
    > oczywiście i pomijając  wyższości marketingowe .

    Podobnie brzmi moje pytanie z tym, ze ja zakladam wyzszosc mdf nad
    wiorowa. Mdf ma zwarta budowe przez co jest twrdszy. Nie znam skladu
    ale zeby zrobic taka plyte to trzeba sporo roznych zywic wsadzic, zeby
    to mialo odpowiednia sztywnosc. Przy plycie wiorowej jest duzo
    powietrza. Na zasadzie analogii: drewno np. topoli ma luzna strukture
    duze przestrzenie powietrzne miedzy wloknami stad jest miekkim drenem.
    jesion odwrotnie bardzo duze zageszczenie wlokien wiec jest twarde.
    Wydaje mi sie, ze przez swoja strukture i sklad mdf mniej chlonie
    wode. Widzialem nie jedna szafke z plyty wiorowej do ktorej dostala
    sie woda - puchnie momentalnie.
    problem w tym, ze tak mi sie wydaje. Mowie to z pozycji laika wiec
    stad moje obiekcje.
    na poczatku napisalem ze bardzo wielu producentow stosuje plyty
    wiorowe dlatego zastanawiam sie, czy rzeczywiscie powinno miec to
    znaczenie przy wyborze szfek kuchennych. Tam z woda jest wiele
    stycznosci.

    KADAR

  • 17. Data: 2010-08-15 10:32:51
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Jesteś pewien, że chodzi o korpusy szafek z MDF ? Jak żyję z takim cudem się nie
    spotkałem - byłoby to lekko irracjonalne. Nie ma żadnego uzasadnienia do tego, żeby
    nie zastosować tam płyty wiórowej, zaś cena MDF jest po prostu wyższa. MDF stosuje
    się na fronty szafek i chodzi tu o możliwość obróbki frezem. Fronty z ramkami
    metalowymi robi się już ze zwykłej płyty. Chyba że twoje korpusy nie mają prostych
    krawędzi, tylko wyoblone "a la kredens babci" ? I są foliowane w całości próżniowo.
    Ale cena musi być pewnie kosmiczna.

  • 18. Data: 2010-08-15 10:36:23
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Dnia 14-08-2010 o 22:52:58 Kadar <o...@g...com> napisał(a):

    > Bo producentów drzwi z MDF-u jest raptem kilku i robią tylko w tzw
    > rastrze czy są z góry ustalone wymiary,

    Nieprawda. Frony robi się na każdy wymiar i nie ma z tym problemu. Jest tylko ok. 30%
    dopłaty za niestandardowy element. Sama wycena jest za m2.

  • 19. Data: 2010-08-15 11:21:47
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    Pan Kazio okleinuje płyte wiórową okleiną ,czy używa płyty laminowanej?

  • 20. Data: 2010-08-15 12:01:50
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "na102" <g...@P...FM> napisal w wiadomosci
    > Pan Kazio okleinuje p?yte wiórow? oklein? ,czy u?ywa p?yty laminowanej?

    Typowy rzemieslnik wykonujacy meble kuchenne czy szafy na wymiar nie tnie ani nie
    okleja plyt tylko zamawia je w specjalizowanych firmach. U mnie jest to np. Dorex
    (http://dorex.net.pl/menu/uslugi). Drugi "poziom" to male, kilkuosobowe firmy, które
    maja juz swoje maszyny i sami oklejaja i tna.