  • Data: 2018-08-10 17:01:43
    Temat: Re: Miejsce do życia dla emeryta
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-08-10 o 11:09, Jacek pisze:

    > Mam znajomego Niemca, a u nich takie decyzje są już dobrze
    > przećwiczone. Praktykują to tak: - dopóki jest w miarę młody i
    > ogarnia dom z ogródkiem, to mieszka w domu. Obecnie w ogarnianiu
    > odpłatnie pomaga mu babka, która sprząta. - jak się zestarzeje albo
    > sił zacznie brakować, to się przeprowadza do miasteczka do domu
    > wielorodzinnego. Warunki: ma być parter albo z windą, blisko
    > przystanek, apteka, przychodnia, biblioteka i kościół. - jak się
    > zrobi niedołężny do "Alterheim" Jak dla mnie jest to logiczne i
    > sensowne rozwiązanie.

    Dupa a nie sensowne rozwiązanie, o logiczne to dla nich może i jest. Ale
    to dla tego, że taka Szwecja czy Niemcy poszły/idą w tym kierunku, że
    rodzina do niczego nie jest potrzebna, a dzieci są państwowe.
    Potem tacy rodzice są tylko zbędnym balastem dla dzieci. A jak dzieci
    takie mają zdanie o swoich własnych rodzicach czy dziadkach, to nie ma
    sprawy i władza się do tego dostosuje.
    Dziś na przykład sędziowie odchodzą w spoczynek w wieku 65 lat, no to za
    jakiś czas rządzący zmienią nam wiek emerytalny na termin ważności, a
    wtedy apteki, lekarze i kościoły też przestaną być potrzebne. Czysty zysk.