  • 11. Data: 2009-02-14 15:33:02
    Temat: Re: Mieszacz wody do pralki
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    wiadomości news:gn6nb8$nub$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Użytkownik " ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> napisał w wiadomości

    > Tym bardziej, że grzanie wody prądem grzałką pralki w II taryfie jest
    > tańsze niż koszt grzania gazem całej wody dla pralki, lub koszt grzania
    > gazem i instalacji termostatów itp mieszających wodę.

    Nie mam II taryfy. Wode do zmywarki tez ciagne ciepla i tu na pewno
    oszczedzam. Z pralka jest ten klopot, ze czasem po prostu woda nie moze byc
    za ciepla. BTW liczyles ta przewage II taryfy nad gazem?

  • 12. Data: 2009-02-14 15:54:37
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Maniek4" <b...@w...pl> writes:

    > Szczerze to chcialem u siebie do pralki i zmywarki podciagnac dwie rury, ale
    > instalator na mnie dziwnie patrzyl. Niestety chyba nie ma urzadzen
    > wykorzystujacych te zdaje sie oczywista zalete, zwlaszcza w dobie kolektorow
    > slonecznych.

    Ruskie Wiatki mialy dwa wejscia.

    A w USA to pralki w ogole nie maja grzania i pierze sie w wodzie z
    kranu w jednym z trzech trybow - ciepla (z cieplego kranu, czylo 40
    stopni), letnia i zimna.

    MJ

  • 13. Data: 2009-02-14 16:06:02
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Szczególnie w W-wie, którą KLD (obecnie pod sejmową celą złodziejska
    > ksywka - PO) sprzedało Niemcom z RWE (dawniej Stoen): o całe pół grosza
    > taniej niż w I taryfie ;-))
    > JaC

    Współczuję.
    U nas odpowiednio w II 0,60 - 0,25, a w I 0,50.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 14. Data: 2009-02-14 16:09:23
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Nie mam II taryfy. Wode do zmywarki tez ciagne ciepla i tu na pewno
    > oszczedzam. Z pralka jest ten klopot, ze czasem po prostu woda nie moze
    > byc za ciepla. BTW liczyles ta przewage II taryfy nad gazem?

    Tak liczyłem.
    Ciepła woda nie rozpuszcza białek, co przeszkadza zarówno w praniu, jak i w
    zmywaniu.
    Nie ma najmniejszego sensu płukać w ciepłej wodzie.

    Tak na szybko i niedokładnie licząc:
    Program Eco, to 2 płukania w zimnej, jedno w gorącej i mycie w gorącej. Do
    każdego idzie ok 5 litrów wody. Podając zimną musimy ogrzać 10 litrów do
    50-70 stopni. Podając ciepłą niepotrzebnie grzejemy 20 litrów.
    Różnica energii prądu i gazu to ok 30% bez uwzględnienia strat i
    wielokrotnie droższych kosztów inwestycyjnych przy gazie. Mi się nie opłaca.

  • 15. Data: 2009-02-14 16:17:28
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    dzień i noc
    0,2587 zł/kWh
    0,2278 zł/kWh

    Różnica ceny poniżej 13%.
    JaC

    -----

  • 16. Data: 2009-02-14 16:22:54
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Sens ma o tyle, że ciepła znacznie lepiej wypłucze detergenty, i ciepłe pranie nieco
    szybciej wyschnie.
    Ale ekonomicznego oczywiście nie ma, no w naszej strefie klimatycznej ;-)
    JaC

    -----

  • 17. Data: 2009-02-14 16:48:52
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    Ghost pisze:
    > Witam,
    >
    > W ramach oszczednosci podlaczylem pralke do cieplej wody - wiadomo
    > ogrzewanie gazem wyjdzie taniej niz pradem przez pralke. Sek w tym, ze
    > czasem woda jest za ciepla (ogrzewanie wlasnym kotlem z zasobnikiem), wiec
    > zastanawiami sie nad jakims mieszaczem, utrzymujacym temperature nie wiecej
    > jak 30 stopni. Ma ktos jakis pomysl co mozna by tu zastosowac?

    Nie do konca odpowiem na twoje pytanie, ale...
    Nie prosciej kupic pralke z podlaczeniem cieplej i zimnej wody? Np.
    Candy CIN 100 T, jak zadzwonisz do porzadnego sklepu AGD, lub
    przedstawiciela handlowego danej marki to dostaniesz info na temat
    takich produktow. W sklepach widuje sie je rzadziej, bo sa
    malopopularne, bo wiekszosc ludzi nie ma instalacji przystosowanej do
    takiej opcji.
    BTW. Zmywarki tez sa produkowane w takich wersjach.
    Jak popatrzesz na ceny to pewnie sa wieksze, ale domowe rozwiazania nie
    dadza ci ani spodziewnanych oszczednosci ani wygody uzytkowania.

  • 18. Data: 2009-02-14 16:51:40
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    wiadomości news:gn6qfm$183$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Tak liczyłem.

    Jesli tak jak ponizej, to nie mam wiecej pytan.

    > Ciepła woda nie rozpuszcza białek, co przeszkadza zarówno w praniu, jak i
    > w zmywaniu.
    > Nie ma najmniejszego sensu płukać w ciepłej wodzie.

    Ciekawa teoria, niestety praktyka jej przeczy - moja zmywarka myje dobrze.

> [...]
    > Różnica energii prądu i gazu to ok 30% bez uwzględnienia strat i
    > wielokrotnie droższych kosztów inwestycyjnych przy gazie. Mi się nie

    Piekny przyklad jak mozna liczyc koszt zuzycia energii nawet nie
    uwgzledniajac kosztu jednostkowego, gratuluje.

  • 19. Data: 2009-02-14 16:54:42
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Tak liczyłem.
    > Ciepła woda nie rozpuszcza białek, co przeszkadza zarówno w praniu, jak
    > i w zmywaniu.
    > Nie ma najmniejszego sensu płukać w ciepłej wodzie.

    Panie kolego, wiem, ze tak ucza w szkole, ale nie zawsze proste
    przyklady ze szkoly (w sensie scinania bialka) sprawdzaja sie w zyciu.
    Pominales bardzo istotna rzecz - obecnosc detergentu. Detergenty jonowe
    oplaszczaja bialka chroniac je przed denaturacja i wytraceniem z
    roztworu. To nawet wykorzystuje sie w niektorych analizach bialek, np.
    Western blot, gdzie bialko przed analiza ogrzewa sie z detergentem
    (siarczan dodecylu sodu) przez pare minut w temp. 100 stopni Celsjusza.
    Bialka sie w takich warunkach denaturuja, ale nie wytracaja, ani nie
    traca rozpuszczalnosci.

  • 20. Data: 2009-02-14 17:04:17
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "T.M.F." <t...@n...mp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Jak popatrzesz na ceny to pewnie sa wieksze, ale domowe rozwiazania nie
    > dadza ci ani spodziewnanych oszczednosci ani wygody uzytkowania.

    No to narazie panowie, lece dorobic rurke do pralki i zmywarki. Z cyrkulacja
    oczywiscie.

    Pozdro.. TK