  • 1. Data: 2020-05-14 10:43:01
    Temat: Narzędzie Parkside z Lidla
    Od: Kris <k...@g...com>

    Wielki plus dla Lidla
    Ogólnie o lidlowskich narzędziach Parkside mam bardzo dobre zdanie
    Sa to chyba jakieś klony Boscha bo sporo części zamiennych właśnie pasuje do Boscha i
    Parkside
    Prawie 3 lata temu kupiłem szlifierkę taśmową(tzw czołg) Parksida
    Dożo w drewnie robię więc praktycznie po kilka godzin tygodniowo była używana przez
    ten czas.
    Działała dzielnie ale ostatnio coś zaczęła się zacinać
    Rozkręciłem i zdiagnozowałem ze pasek zębaty do wymiany.
    W lokalnym serwisie elektronarzędzi na stanie nie mieli tylko na zamówienie. Właśnie
    od szlifierki Boscha był identyczny. Koszt ok 35zł ale tydzień czekania. Odmówiłem bo
    przypomniało mi się ze 3 lata gwarancji Lidl daje.
    Zadzwoniłem na infolinię Lidla, przełączyli mnie do serwisu Kopernass, tam musiałem
    podać nr seryjny i nr IAN i PODAĆ(żadnych faktur paragonów) mniej więcej datę zakupu.
    Podałem powyższe i za kilka minut na mailu miałem list przewozowy z informacja żeby
    wysłać tylko szlifierek beż żądnych akcesoriów itp.
    W środę 13go maja kurier UPC zabrał przesyłkę do serwisu w Niemczech.
    W sobotę ok 20-tej dostałem maila że serwis nadaje do mnie przesyłkę zwrotną.
    Wczoraj(czyli równo po tygodniu) kurier UPC przyniósł całkiem nową szlifierkę, cały
    kompletny zestaw ze wszystkimi akcesoriami.
    Tak więc po 3 latach dość intensywnego użytkowania narzędzie dostałem kolejne nowe i
    kolejne 3 lata gwarancji
    Takie traktowanie klienta to ja lubię
    Z Parksida mam jeszcze strug, frezarkę i piłę szablastą.
    Też ponad dwa lata już działają bezawaryjnie
    Wiec z czystym sumieniem polecam tą markę.

  • 2. Data: 2020-05-14 11:33:59
    Temat: Re: Narzędzie Parkside z Lidla
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 14.05.2020 o 10:43, Kris pisze:

    > Wiec z czystym sumieniem polecam tą markę.

    No widzisz, a na Youtube pod każdym testem narzędzi Parkside
    dokonywanym przez domorosłych testerów, komentujący wieszają
    psy na tych narzędziach. Ja też mam parę narzędzi z Lidla
    i nie narzekam, gdyż do domowego warsztatu nie potrzebuję
    zaraz Makity, czy innego DeWalta.

  • 3. Data: 2020-05-14 11:47:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 14 maja 2020 11:34:01 UTC+2 użytkownik collie napisał:

    > zaraz Makity, czy innego DeWalta.

    Makite miałem pilarkę motorową
    Pierwsza naprawa gwarancyjna konieczna była w 11 miesiącu . Pociąłem nią do tego
    czasu ok 30m3 drewna.
    W ramach gwarancji naprawili(wymiana pompki paliwowej bodajże ale trwało to prawie 3
    tygodnie
    Za rok kolejna awaria już po gwarancji koszt naprawy wycenili mi w lokalnym serwisie
    600zł(ponoć znowu pompa paliwowa czy tam gaźnik) to odpuściłem i pilarka leży u mnie
    w przydasiach.

  • 4. Data: 2020-05-14 12:53:01
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 14 maja 2020 11:47:21 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    serwisie 600zł(ponoć znowu pompa paliwowa czy tam gaźnik) to odpuściłem i pilarka

    ja mam makite kosiarke spalinową...
    Kupiona rok temu, koszone może z 10razy czyli łącznie z 60arów.
    W tym sezonie silnik zaczął pracować nierówno. Zgłosiłem to do serwisu to mi
    odpisali, że mam się kontaktować z Brigssem bo gwarancja nie obejmuje silnika....

  • 5. Data: 2020-05-14 12:56:57
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 14 maja 2020 12:53:03 UTC+2 użytkownik uciu napisał:

> [...]
    odpisali, że mam się kontaktować z Brigssem bo gwarancja nie obejmuje silnika....

    Jak mniej jak rok temu to do sprzedawcy z tytułu niezgodności z umowa reklamuj.

  • 6. Data: 2020-05-14 13:47:42
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 14.05.2020 o 12:56, Kris pisze:

    odpisali, że mam się kontaktować z Brigssem bo gwarancja nie obejmuje silnika....

    > Jak mniej jak rok temu to do sprzedawcy z tytułu niezgodności z umowa reklamuj.

    2 lata. Rok to przy kupnie rzeczy używanej.

  • 7. Data: 2020-05-14 14:00:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 14 maja 2020 13:47:44 UTC+2 użytkownik collie napisał:

    > 2 lata. Rok to przy kupnie rzeczy używanej.

    Dwa lata od wydania towaru, w tym przez pierwsze 12 miesięcy domniemywa się, że
    ujawniona wada tkwiła w towarze w momencie jego wydania, więc to na sprzedawcy ciąży
    obowiązek obalenia tego domniemania.
    W pozostałym okresie 12 miesięcy ciężar dowodowy obciąża konsumenta i to na nim
    spoczywa obowiązek wykazania, że wada istniała w towarze w momencie jego wydania.

    No i prawidłowo to się nazywa rękojmia. Niezgodność towaru z umowa to dla towarów
    zakupionych przed 2014 wiec faktycznie już nie obowiązuje

  • 8. Data: 2020-05-14 14:31:20
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 14.05.2020 o 14:00, Kris pisze:

> [...]
    >
    > No i prawidłowo to się nazywa rękojmia. Niezgodność towaru z umowa to dla towarów
    zakupionych przed 2014 wiec faktycznie już nie obowiązuje

    Czytaj internety przed napisaniem głupoty, a nie po.
    Bo szkoda newsserwerów na przepisywanie internetu
    poniewczasie.

  • 9. Data: 2020-05-14 14:38:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 14 maja 2020 14:31:23 UTC+2 użytkownik collie napisał:

    > Czytaj internety przed napisaniem głupoty, a nie po.
    i wzajemnie

  • 10. Data: 2020-05-14 15:53:55
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-05-14 o 10:43, Kris pisze:
    > Wielki plus dla Lidla
    > Ogólnie o lidlowskich narzędziach Parkside mam bardzo dobre zdanie

    Mam wiertarkę SDS i katówkę 125mm.

    > Sa to chyba jakieś klony Boscha bo sporo części zamiennych właśnie pasuje do Boscha
    i Parkside

    Może konstrukcyjnie to samo, ale porównując masę urządzenia mam
    wrażenie, że Bosch jest masywniejszy i plastiki lepsze.

    Dziś poszedł ogień ze szczotek z młotowiertarki PBH 800, kupionej 3
    miesiące temu. Najwięcej pracy miała przy wierceniu zawiesi do sufitów
    podwieszanych, kilkadziesiat dziur pod kołki fi8. Żadnej ciężkiej pracy
    typu kucie, bo do kucia mam inny, mocniejszy sprzęt. Remont mieszkania
    jeszcze nie skończony, na jutro potrzeba znów wiercić, więc muszę już
    dziś zorganizować jakieś narzędzie. A jeśli Lidl mi to naprawi bądź
    wymieni, będzie jako zapas.

> [...]
    kompletny zestaw ze wszystkimi akcesoriami.
    > Tak więc po 3 latach dość intensywnego użytkowania narzędzie dostałem kolejne nowe

    Zadzwonię, oblukam, mogę dać znać czy u mnie też tak gładko będzie.

    > Wiec z czystym sumieniem polecam tą markę.

    U mnie na razie zadowolenie 50%, bo kątówka jeszcze działa ;)

    --
    viktorius