  • 531. Data: 2015-01-05 23:44:15
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 5 stycznia 2015 23:22:49 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Widzisz, problem polega na tym, ze w Polsce nigdy nie było komunizmu.

    Socjalizm tez był w drugim gatunku. Prywatne firmy, prywatne gospodarstwa rolne,
    wolne zawody. Najdziwniejszy socjalizm jaki był w demoludach.

  • 532. Data: 2015-01-05 23:53:06
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-01-05 o 23:44, k...@g...com pisze:

    > Socjalizm tez był w drugim gatunku. Prywatne firmy, prywatne gospodarstwa rolne,
    wolne zawody. Najdziwniejszy socjalizm jaki był w demoludach.

    I cale szczescie, bo zdaje sie tylko to przetrwalo. Tyle byl wart caly
    ten system. I szkoda, ze trwal tak dlugo.

    Pozdro.. TK

  • 533. Data: 2015-01-06 00:04:04
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-01-05 o 13:09, Maniek4 pisze:

    > Cos Cie dziwi?
    > Czy mozna nazywac sie uczciwym czlowiekiem bedac zlodziejem?

    Życie dowodzi, że tacy ludzie potrafią się deklarować jako praktykujący
    Katolicy.

    > A moze chca sie podporzadkowac tym zasadom, tylko nie jest to latwe i
    > zawsze wychodzi?

    > Gdybym ja palal taka nienawiscia do organizacji w ktorej bym byl wbrew
    > wlasnej woli to napewno zrobilbym z tym porzadek. Jak powstanie kiedys
    > partia pedalow rzadajacych prawa do adopcji i mnie w jakis sposob by
    > tam zapisali to recze Ci, ze skutecznie bym sie wypisal.

    Po prostu brak Ci charakteru.
    Mojego ojca jak na siłę wciągnięto do PZPR to po kilku wystąpieniach,
    jak krytykował poczynania tejże partii i wytykał błędy to go sami
    wyrzucili :)

    > Oj no chocby zona mowi przyjdzie ksiadz po koledzie. A Ty nie chce go
    > widziec bo to oszolom. Zona: no ale jak to?

    Akurat się mylisz. Nie mam problemów z księdzem po kolędzie i nie uważam
    go za oszołoma. Zwłaszcza, że u mnie w domu panuje demokracja i ja
    jestem w mniejszości. Posiedzimy, pogadamy o nowinkach technologicznych
    i muzyce, bo to nas łączy.
    Masz jeszcze jakieś podejrzliwe pytania?
    Przypominam też, ze gdybym uważał ludzi za oszołomów tylko dlatego, ze
    są wierzącymi to nie żeniłbym się z magistrem teologii :)

  • 534. Data: 2015-01-06 00:14:08
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 5 stycznia 2015 23:53:06 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    wolne zawody. Najdziwniejszy socjalizm jaki był w demoludach.

    > I cale szczescie, bo zdaje sie tylko to przetrwalo. Tyle byl wart caly
    > ten system. I szkoda, ze trwal tak dlugo.
    >
    > Pozdro.. TK

    Polski socjalizm z elementami gospodarki rynkowej był dobrym systemem gospodarczym.
    Nie zastanawia Cie dlaczego ludzie rządzący w podobno nie wydolnym socjalizmie po
    zmianie systemu stali się znowu klasą rządzącą?

  • 535. Data: 2015-01-06 00:21:36
    Od: masti <g...@t...hell>

    k...@g...com wrote:

    wolne zawody. Najdziwniejszy socjalizm jaki był w demoludach.

    > Polski socjalizm z elementami gospodarki rynkowej był dobrym systemem gospodarczym.

    a PRL był przodującą gospodarką świata gdzie ludziom się zyło
    dostatniej.

    Za dużo propagandy się najadłeś

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 536. Data: 2015-01-06 00:23:48
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-01-06 o 00:14, k...@g...com pisze:

> [...]
    Nie zastanawia Cie dlaczego ludzie rządzący w podobno nie wydolnym socjalizmie

    Nie podobno, a niewydolnym. Gierek zasponsorowal zaklady w ktorych
    zatrudnial tysiace niepotrzebnych ekonomicznie ludzi. To byl system
    dajacy zatrudnienie bez ogladania sie na wynik ekonomiczny. Ludzie mieli
    prace i lud sie cieszyl. Niestety przyszedl czas kiedy w pokerze mowi
    sie sprawdzam i system po prostu runal.

    > po zmianie systemu stali się znowu klasą rządzącą?

    Mnie nie dziwi. Banda kolesi i tyle.
    Pamietasz Gawronika? Kto z normalnych ludzi trzy dni po wejsciu ustawy
    mial siec kantorow na granicy?
    A Bagsik i Gasiorowki? Mieli wykupic zaklady Ursus. Obejrzyj ich wywiady
    z tamtego czasu. Czy dwoch takich mogloby dzis tworzyc podobne interesy
    bez plecow zwierzchnikow?

    Pozdro.. TK

  • 537. Data: 2015-01-06 00:23:51
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-01-05 o 23:53, Maniek4 pisze:

    > I cale szczescie, bo zdaje sie tylko to przetrwalo. Tyle byl wart caly
    > ten system. I szkoda, ze trwal tak dlugo.
    >
    > Pozdro.. TK

    Komizmu nigdy nie było w Polsce, ani w czystej, ani brudnej postaci.
    Po prostu mylisz komunizm z socjalizmem.
    W Polsce był socjalizm, a socjalizm nie stoi w sprzeczności z kapitalizmem.
    Co ciekawsze obecnie socjalizm ma się dobrze i życzę sobie i Wam
    wszystkim, abyśmy mogli pracować i żyć w takim socjalizmie.
    Gdzieś ten socjalizm jest?
    Ano w krajach skandynawskich, gdzie gospodarka kręci się według zasad
    rynkowych takich jak w kapitalizmie, ale państwo roztacza nad swoimi
    obywatelami opiekę typową jak w socjalizmie.
    Jak więc widzisz, pisanie, że ustrój jaki panował w Polsce to utopia,
    świadczy tylko znikomej wiedzy na temat ustrojów i zasad w nich
    panujących, a także braku znajomości historii.

  • 538. Data: 2015-01-06 00:29:53
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 6 stycznia 2015 00:22:03 UTC+1 użytkownik masti napisał:

> [...]
    > mst <at> gazeta <.> pl
    > "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    > -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

    Nie. Żyłem wtedy. Pamiętam Gomółkę, Gierka. Ojciec był rzemieślnikiem. Miło wspominam
    lata dzieciństwa. Później ja byłem rzemieślnikiem. Też mi się dobrze żyło. Widziałem
    jak się żyło innym. Mniej narzekali niż teraz narzekają ludzie.

  • 539. Data: 2015-01-06 00:35:47
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-01-06 o 00:23, Maniek4 pisze:

> [...]
    > mieli prace i lud sie cieszyl. Niestety przyszedl czas kiedy w pokerze
    > mowi sie sprawdzam i system po prostu runal.

    Patrzysz na to w sposób prymitywny i nie dostrzegasz całej złożoności,
    dlaczego ten system był niewydolny.
    Po pierwsze sojusznicy pilnowali nas, abyśmy się zbyt szybko nie bogacili.
    Po drugie zachód nakładał na nas embarga, z powodu których trudno było
    kupić za granicą, a jeszcze trudniej sprzedać.
    Jedno jest pewne. Wtedy nie było takiego skurwysyństwa i złodziejstwa
    jak obecnie.
    Każdy kto chciał pracować, pracował i zarabiał, a do tego miał o wiele
    lepszą opiekę medyczną niż obecnie i nie musiał się włóczyć po sądach,
    aby ZUS wywiązał się z obowiązujących świadczeń.

  • 540. Data: 2015-01-06 00:36:23
    Od: masti <g...@t...hell>

    k...@g...com wrote:

> [...]
    wspominam lata dzieciństwa. Później ja byłem rzemieślnikiem. Też mi się dobrze żyło.

    nie wszyscy byli rzemieślnikami

    >Mniej narzekali niż teraz narzekają ludzie.

    mniej narzekali co nie znaczy, że żyło im się lepiej. Żyło im się dużo
    gorzej