  • 21. Data: 2010-05-26 10:15:33
    Temat: Re: OT chinski fenomen
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 26 Maj, 11:36, "Maniek4" <s...@c...chrl> wrote:
    > Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości

    > Masz racje, dojrzale. Wiedza jak mozna zyc...

    Dobra, zdefiniuj dojrzale spoleczenstwo.
    Bo sie chyba nie zrozumielismy.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 22. Data: 2010-05-26 11:43:43
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-05-26 11:30, Maniek4 pisze:
    > U?ytkownik "shaman"<s...@p...wytnij.onet.pl> napisa? w wiadomo?ci

    > To moze nie do konca o to chodzi. Nikt nikomu nie zabrania zarabiac nie
    > wiadomo ile, ale czy normalnym jest dysproporcja nie tylko w zarobkach o
    > czym w linku, ale rowniez w czasie pracy? Pracownicy nie rozmawiaja ze soba
    [ciach]
    > Moze ktos uwazac, ze to dojrzale spoleczenstwo. Dla mnie to raczej feudalizm.

    Nie masz racji, to po prostu czysty kapitalizm, czyli to o co
    walczyliśmy. W feudaliźmie nie dostawali by wypłaty - musieli by
    pracować w zamian za łaskawą możliwość zasiedlenia hotelu robotniczego.

    [ciach]
    > podoba. W Chinach jakby jest odwrotnie, mozna ich przestawiac z jednej
    > maszyny do drugiej a oni nawet tego nie zauwaza. Nawet nie do konca wiedza
    > ile zarabiaja na reke, nie wiedza ile w ogole mogli by zarabiac i jak zyc.
    > To jest wlasnie swiadomosc.

    To wszystko prawda jeśli mierzyć naszą miarą. Ale nasze miary nie pasują
    do Chińskich realiów i nasze standardy nijak się mają do ich
    rzeczywistości. Chińczycy prowadzący w Polsce działalność uważają nas za
    totalnych leni, bo nie pracujemy w niedziele i w święta. My zaś mamy za
    leni Anglików, którzy żyją od weekendu do weekendu. Tych "polskich
    Chińczyków" prowadzących swoje sklepy nikt nie zmusza do tak długiej
    pracy, a oni potrafią nawet spać w sklepie, żeby tylko zaoszczędzić i
    rozwinąć działalność. Można uważać, że to życie niegodne człowieka, ale
    po paru latach chińska rodzina żyjąca w Polsce ma już kilka sklepów i
    zatrudnia Polaków do pracy.

    Nie da się mierzyć wszystkiego jedną miarą.

    PZDR
    Shaman

  • 23. Data: 2010-05-26 11:45:38
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Masz racje, dojrzale. Wiedza jak mozna zyc...

    Myślisz że nie wiedzą? Wiedzą doskonale.

  • 24. Data: 2010-05-26 11:46:42
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-05-26 12:15, ptoki pisze:

    > Dobra, zdefiniuj dojrzale spoleczenstwo.
    > Bo sie chyba nie zrozumielismy.

    Dla mnie dojrzałe społeczeństwo to np. Szwajcarzy. I bynajmniej nie
    dlatego, że dostatnio żyją i nie pracują ponad siły. A dlatego, że w
    powszechnym głosowaniu potrafią sobie sami podwyższyć podatki, mając
    świadomość, że jest to z jakiegoś powodu potrzebne. Mają też odwagę
    powiedzieć głośno, że nie życzą sobie meczetów i basta.

    PZDR
    Shaman

  • 25. Data: 2010-05-26 11:57:10
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 26 Maj, 13:46, shaman <s...@p...wytnij.onet.pl> wrote:

> [...]
    > świadomość, że jest to z jakiegoś powodu potrzebne. Mają też odwagę
    > powiedzieć głośno, że nie życzą sobie meczetów i basta.

    A widzisz. A ja np uwazam ze dojrzale spoleczenstwo to i hindusi
    (wiedza gdzie jest czyje miejsce) i chinczycy (tak samo wiedza co komu
    wolno a podejscie do zycia maja bardzo pragmatyczne - odwrotnosc
    naszej milosci - zenia sie z rozsadku a uczucie wyksztalcaja w trakcie
    malzenstwa - to tak nawiasem). Dlatego tak troche dziabnalem Manka4
    zeby sie zdecydowal bo taka perspektywa nie jest uzyteczna przy tym
    co analizuje.
    Ale to nie rozwazania na grupe budowlana :)

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 26. Data: 2010-05-26 12:52:08
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-05-26 13:57, ptoki pisze:

> [...]
    > malzenstwa - to tak nawiasem). Dlatego tak troche dziabnalem Manka4
    > zeby sie zdecydowal bo taka perspektywa nie jest uzyteczna przy tym

    zdecydowanie potrzebna "definicja dojrzałego społ. by Maniek4"

    > Ale to nie rozwazania na grupe budowlana :)

    no chyba potraktujemy ją jako punkt wyjścia do dyskusji o sposobie
    montowania siatek ratunkowych na elewacjach budynków Foxconn'a, bo
    czytałem, że takie są plany :) (widać nie do końca wierzą w
    psychologów, ale nie zamierzają im płacić tych tysięcy) ;)

    PZDR
    Shaman

  • 27. Data: 2010-05-26 12:57:42
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > zdecydowanie potrzebna "definicja dojrzałego społ. by Maniek4"

    Pewnie chodzi o równe, bez takich dysproporcji w zarobkach. A to w
    kapitaliźmie nie jest możliwe i zalatuje na czerwono.

  • 28. Data: 2010-05-26 16:55:08
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "shaman" <s...@p...wytnij.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie masz racji, to po prostu czysty kapitalizm, czyli to o co walczyliśmy.
    > W feudaliźmie nie dostawali by wypłaty - musieli by pracować w zamian za
    > łaskawą możliwość zasiedlenia hotelu robotniczego.

    Z innych zrodel wiadomo, ze mniej wiecej tak jest. Polowe wyplaty zabieraja
    im wlasnie na pokrycie zakwaterowania w zakladowym hotelu.

    > Nie da się mierzyć wszystkiego jedną miarą.

    Ja tu nie tworze bezwzlednej semantyki, mozesz sie ze mna nie zgadzac, a ze
    wiele rzeczy jest wzglednych to pewne.

    Pozdro.. TK

  • 29. Data: 2010-05-26 16:59:15
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    >Dobra, zdefiniuj dojrzale spoleczenstwo.
    >Bo sie chyba nie zrozumielismy.

    Napisales mniej wiecej to samo co ja, tylko jakby wnioski co do definicji
    mamy inne.
    W tym przypadku dojrzale rozumiem wiedzace wiecej niz to co ich otacza.
    Godza sie na wykorzystywanie, bo uwazaja ze moze byc tylko gorzej nie
    widzac, ze reszta traktuje ich jak maszyny i z ich pracy ponad sily ma sie
    bardzo dobrze. Innymi slowy nie dojrzeli do zmian, bo nie wiedza, ze mozna
    lepiej. To tak po krotce.

    Pozdro.. TK

  • 30. Data: 2010-05-26 17:07:33
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    wiadomości news:htj5s9$aub$1@news.onet.pl...

    > Pewnie chodzi o równe, bez takich dysproporcji w zarobkach. A to w
    > kapitaliźmie nie jest możliwe i zalatuje na czerwono.

    Definicji dojrzalosci pewnie moze byc tyle ile znajdziemy problemow
    spolecznych do dyskusji. Dojrzalosc do wyborow przedstawicieli wladzy
    wyrazana procentowym udzialem w glosowaniu, wychowanie, edukacja i co kto
    che. Ja koncentrowalem sie na ew. zmianach w podejsciu do pracownikow i
    zmian oczekiwan ich samych. W zadnym razie nie uwazam, ze dojrzalosc
    spoleczna opiera sie na zarabianiu tyle samo.

    Pozdro.. TK