eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieOcieplenie stropu sufitem podwieszanym, poddasze nieużytkowe. › Re: Ocieplenie stropu sufitem podwieszanym, poddasze nieużytkowe.
  • Data: 2018-03-22 23:40:07
    Temat: Re: Ocieplenie stropu sufitem podwieszanym, poddasze nieużytkowe.
    Od: abomito <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.
    > Trzynaście (13) belek 22 x 16 x 7 metrów, deski modrzewiowe grubości 4 cm
    > układane na zakładkę od góry na belkach.
    > Na górze, na deskach folia, zasypka piaskowo-wapienna 8 cm, rzad legarów
    > wysokosci 10 cm,
    > miedzy nimi welna mineralna następnie znowu legary 10 cm prostpadle do
    > poprzednich, między nimi znowu 10 cm wełny. Na to wszystko folia i deska
    > podłogowa 3,2 cm na pióro i wpust.
    Nie wiem, jaki dom teraz zamierzasz budować.Ten na obrazku- piękny, ale do każdego
    wnętrza nie będzie się nadawał.
    Jeżeli jednak taki sam- to po co taka gruba zasypka, jeśli na górze tylko
    graciarnia?Deski- też nie 4 cm, a calówki by wystarczyły- przynajmniej druga
    warstwa.20cm wełny- mam nadzieję że dobra.Ale dżwięki z podłogi się przenoszą, bo
    pewno nie dałeś podkładek...Robiłem kiedyś podobny- ale ruszt, zamiast z legarów- z
    desek 25mm. Gdzieniegdzie tylko zastrzały na połączeniach żeby bardziej sztywne.Górą
    folia nie jest potrzebna- okazało się że tektura jest lepsza.No i trochę powietrza
    pod dechami, nie za ścisło ubite, żeby para z wełny mogła wylecieć.
    Żeby strop betonowy był izolacyjny, trzeba dać na górze ze 15-20 cm styropianu i albo
    beton albo- w innym poście- chociaż płytę OSB.Ale w tym wypadku chyba by warto dać
    miękki, żeby się ugniótł pod płytą.Ale od spodu też można.
    A pex pod podłogą-a kto teraz ma podłogi? Mówię o tych "prawdziwnych", na
    legarach.Tylko trzeba pamiętać o zamknięciu luftów na zimę, bo kicha...
    Pozdro.abomito