eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieOcieplenie stropu sufitem podwieszanym, poddasze nieużytkowe. › Re: Ocieplenie stropu sufitem podwieszanym, poddasze nieużytkowe.
  • Data: 2018-03-23 08:21:13
    Temat: Re: Ocieplenie stropu sufitem podwieszanym, poddasze nieużytkowe.
    Od: "Tomasz" <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "abomito" <a...@w...pl> napisał
    Witam.
    > Trzynaście (13) belek 22 x 16 x 7 metrów, deski modrzewiowe grubości 4 cm
    > układane na zakładkę od góry na belkach.
    > Na górze, na deskach folia, zasypka piaskowo-wapienna 8 cm, rzad legarów
    > wysokosci 10 cm,
    > miedzy nimi welna mineralna następnie znowu legary 10 cm prostpadle do
    > poprzednich, między nimi znowu 10 cm wełny. Na to wszystko folia i deska
    > podłogowa 3,2 cm na pióro i wpust.
    Nie wiem, jaki dom teraz zamierzasz budować.Ten na obrazku- piękny, ale do
    każdego wnętrza nie będzie się nadawał.
    Jeżeli jednak taki sam- to po co taka gruba zasypka, jeśli na górze tylko
    graciarnia?Deski- też nie 4 cm, a calówki by wystarczyły- przynajmniej druga
    warstwa.20cm wełny- mam nadzieję że dobra.Ale dżwięki z podłogi się
    przenoszą, bo pewno nie dałeś podkładek...Robiłem kiedyś podobny- ale ruszt,
    zamiast z legarów- z desek 25mm. Gdzieniegdzie tylko zastrzały na
    połączeniach żeby bardziej sztywne.Górą folia nie jest potrzebna- okazało
    się że tektura jest lepsza.No i trochę powietrza pod dechami, nie za ścisło
    ubite, żeby para z wełny mogła wylecieć.
    Żeby strop betonowy był izolacyjny, trzeba dać na górze ze 15-20 cm
    styropianu i albo beton albo- w innym poście- chociaż płytę OSB.Ale w tym
    wypadku chyba by warto dać miękki, żeby się ugniótł pod płytą.Ale od spodu
    też można.
    A pex pod podłogą-a kto teraz ma podłogi? Mówię o tych "prawdziwnych", na
    legarach.Tylko trzeba pamiętać o zamknięciu luftów na zimę, bo kicha...

    Zasypkę to dałem po to aby uszczelnić folię na luźno ulozonych deskach, a
    również aby myszy nie buszowały mi w tym rejonie. Ważne było aby przy
    chodzeniu po strychu drobne pyłki wełny nie przedmuchiwało do domu. Folia
    górą też była tylko po to aby nie pyliło wełną. Może masz racje że tektura
    byłaby leepsza ale nie miałem wtedy pojęcia gdzie taką tekture kupić i jak
    wychodzi to w cenie. Myślę że tektura pod legarami też byłaby wskazana ze
    wzgledu na wyciszenie.
    Deski modrzewiowe spełniały jednocześnie funkcje dekoracyjne dlatego zrbiłem
    takie grube.
    Na górnej warstwie faktycznie mogły być cieńsze ale podczas układania
    wybierałem te ładniejsze na dół a te gorsze na górę. Gdybym miał róznej
    grubości straciłbym możliwiść wyboru.

    Teraz po wszystkich dyskusjach zdecydowałem sie również na strop drewniany,
    podobny do tego jak na zdjęciu. Te deski zamiast legarów są interesujące i
    chętnie ten patent użyję.
    Jakiej wysokości (szerokosci) były Twoje deski? Czy ten ruszt zrobiłeś
    jednowarstwowy czy dwie warstwy prostopadłe do siebie? Gdzie sprzedają taką
    tekturę i jak to znależć?
    --
    Tomasz