  • 31. Data: 2019-07-11 21:00:05
    Temat: Re: Ogrzewanie - w co zainwestować
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Budyń b...@g...com ...

    > grafitowy to potencjalne problemy wykonawcze, potrafi sie odkleić.
    > Daj raczej zwykły.

    A w czym lepszy grafitowy? Bo wszyscy mowia o grafitowym...
    A z tym odklejeniem to o co chodzi? Przeciez to jest montowane na
    kołki... dobrze mysle?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Istota, która przez całe życie tworzyła pewne określone wyobrażenie

  • 32. Data: 2019-07-11 21:00:05
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Uzytkownik a...@s...pl ...

    > Tyle, że mam kocioł, który jest przystosowany do
    > starych instalacji i jako jedyny na rynku umożliwia pracę w układzie
    > otwartym i zanieczyszczenia z takiej instalacji nie robią na nim
    > wrażenia.

    Jaki to kocioł?
    Cos podobnego mowił mi własnie majster który proponował piec vaillant eco
    tec plus.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Wątroba była cały dzień śledziona

  • 33. Data: 2019-07-11 22:36:51
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-07-11 o 21:00, Budzik pisze:
    > Jaki to kocioł?
    > Cos podobnego mowił mi własnie majster który proponował piec vaillant eco
    > tec plus.

     ACV Kompakt.

  • 34. Data: 2019-07-11 23:15:26
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 lipca 2019 21:00:30 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik Budyń ...

    > A w czym lepszy grafitowy? Bo wszyscy mowia o grafitowym...

    grafit ma lepsze parametry - ale cena/zysk juz wcale niekoniecznie

    > A z tym odklejeniem to o co chodzi? Przeciez to jest montowane na
    > kołki... dobrze mysle?

    na klej, kołki sa extra. A ten grafit to jakby trochę "tłusty" jest, gorzej się klei.

    b.

  • 35. Data: 2019-07-12 06:00:04
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Budyń b...@g...com ...

    > grafit ma lepsze parametry - ale cena/zysk juz wcale niekoniecznie

    > na klej, kołki sa extra. A ten grafit to jakby trochę "tłusty" jest,
    > gorzej się klei.

    Rozumiem, dzieki.

    A jeszcze pytanie co do grubości: pierwsza ekipa która wyceniała,
    zaproponowała 10cm styro na sciane. Z roznych wzgledów chciałem minimum
    15. A tu widze ze czesto piszecie ze na sciane 20cm dajecie a na dach
    nawet 30 (ja planuje 20cm)

    Jest jakis złoty srodek?
    Jakie grubości warto dac?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ("""""""""")

  • 36. Data: 2019-07-12 09:36:07
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    12 Jul 2019 04:00:04 GMT, Budzik

    > Jest jakis złoty srodek?
    > Jakie grubości warto dac?

    Złoty środek jest tam, gdzie inwestycja w dodatkowe ocieplennie (materiał)
    ma szansę sie zwrócić w kosztach ogrzewania. Niemniej sam koszt materiału
    to pikuś jest, bo lwią cześć kosztów stanowi wykonanie. Będziesz chciał
    potem kolejne 10cm to nie zapłacisz za 10cm styro, tylko za robociznę, a
    pewnie za tynk znowu. Generalnie im więcej tym lepiej. 15cm to minimum
    obecnie, 20cm to takie sensowne optimum. Ja miałem w projekcie 25, chciałem
    zmienić na 20 grafitu, ostatecznie zrobiłem 25 dalmatyńczyka. :P I trochę
    się przeraziłem jak styro dojechał hehe. :> No ale właśnie kleją i
    zobaczymy jak to ostatecznie będzie wyglądać.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 37. Data: 2019-07-12 10:55:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Budzik napisał:

> [...]
    > minimum 15. A tu widze ze czesto piszecie ze na sciane 20cm
    > dajecie a na dach nawet 30 (ja planuje 20cm)

    Jest. Jak mi dawno temu robili remont poddasza, to na budowę
    przyjechały rolki żółciutkiej wełny mineralnej z napisem
    "Złoty środek". Teraz sprawdziłem -- marka już nie istnieje.
    Czyli właściwie to nie ma.

    > Jakie grubości warto dac?

    Jarek

    --
    Jak gruby schudnie, to chudy zdechnie.

  • 38. Data: 2019-07-12 12:50:51
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 12 lipca 2019 06:00:06 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
> [...]
    > zaproponowała 10cm styro na sciane. Z roznych wzgledów chciałem minimum
    > 15. A tu widze ze czesto piszecie ze na sciane 20cm dajecie a na dach

    ja mam sciany 15cm wełny+20cm styropianu (bo to kanadyjczyk), na skosach dachu 30cm,
    na stropie tak z pół metra. A co.

    I dlatego mogę grzać prądem.

    b.

  • 39. Data: 2019-07-12 13:00:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

> [...]
    > przeraziłem jak styro dojechał hehe. :> No ale właśnie kleją i
    > zobaczymy jak to ostatecznie będzie wyglądać.

    Mowisz o scianie? Planowałem 15 grafitu, mowisz zeby dac 20 grafitu albo
    25 normalnego?

    Roznica w koszcie podejrzewam ze nie byłaby jakas drastyczna (pewnie
    około 1,5kPLN za kazde dodatkowe 5cm), a robocizna chyba praktycznie taka
    sama...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją

  • 40. Data: 2019-07-12 13:25:02
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    12 Jul 2019 11:00:03 GMT, Budzik

    > Mowisz o scianie? Planowałem 15 grafitu

    Tak, o ścianie. Na strop wypadałoby dać deczko
    więcej niż na ścianę, bo tam najwięcej strat jest.

    > mowisz zeby dac 20 grafitu albo 25 normalnego?

    Jeśli planowałeś 15 grafitu, to daj 20 zwykłego. Unikniesz problemów
    wykonawczych o których wspominał Budyń. Które oczywiście wystąpić nie
    muszą, ale mogą. Jedyny mankament to głębiej osadzone okna. Jak są małe to
    może to stanowić problem.

    > Roznica w koszcie podejrzewam ze nie byłaby jakas drastyczna (pewnie
    > około 1,5kPLN za kazde dodatkowe 5cm), a robocizna chyba praktycznie taka
    > sama...

    Tak jest.

    --
    Pozdor