  • 61. Data: 2019-07-21 11:10:00
    Temat: Re: Ogrzewanie - w co zainwestować
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Budyń b...@g...com ...

    > otóż to, podwójny jest bez sensu. Już lepiej frezowany brzegami, ale
    > to tez przerost formy nad trescią - ale robocizny chociaz nie ma
    > dodatkowej

    Czyli ten styro frezowany daje mało w stosunku do ceny i dodatkowej
    roboty i nie ma sensu go stosowac?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Argumentowi "Bo nie!" przeciwstawiam

  • 62. Data: 2019-07-24 12:00:29
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-07-21 o 11:10, Budzik pisze:
    > Użytkownik Budyń b...@g...com ...

    > Czyli ten styro frezowany daje mało w stosunku do ceny i dodatkowej
    > roboty i nie ma sensu go stosowac?
    Kto powiedział że nie daje, oczywiście że daje i widać to na kamerze,
    tyle że opłaca się samemu robić bo płacić ekstra firmie to już mniej.
    Ja sam robiłem ocieplenie więc dylematu nie miałem.

    --
    Janusz

  • 63. Data: 2019-07-24 12:15:54
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 24 lipca 2019 12:00:34 UTC+2 użytkownik Janusz napisał:

    > Kto powiedział że nie daje, oczywiście że daje i widać to na kamerze,

    foty termiczne daj frezowanego i niefrezowanego tej samej grubosci to ocenimy czy
    jest różnica. Spodziewam sie ze różnica jesli jest to jeszt niewykrywalna.

    b.

  • 64. Data: 2019-07-24 12:29:08
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-07-24 o 12:15, Budyń pisze:

    > foty termiczne daj frezowanego i niefrezowanego tej samej grubosci to ocenimy czy
    jest różnica. Spodziewam sie ze różnica jesli jest to jeszt niewykrywalna.

    Nie mam fot bo nie robiłem, oglądałem tylko, w internecie też są foty,
    na zwykłym ułożeniu widać siatkę, nawet na niektórych domach widać na
    elewacji ciemne linie,
    bo styropian się kurczy i powstają szpary.
    Popatrz sam, dom zółty, po lewej, ściana prostopadła do drogi.
    https://www.google.com/maps/@49.8260377,19.0987436,3
    a,75y,209.99h,75.33t/data=!3m6!1e1!3m4!1sQ12as3odWJ2
    q--TJs_yMbQ!2e0!7i13312!8i6656

    --
    Janusz

  • 65. Data: 2019-07-24 12:52:52
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 24 Jul 2019 12:29:08 +0200, Janusz

    > Nie mam fot bo nie robiłem, oglądałem tylko, w internecie
    > też są foty, na zwykłym ułożeniu widać siatkę,

    To jest podstawowy błąd laików patrzących na foty termiczne. Ło panie,
    patrz pan jakie mostki porobili! A to gucio a nie mostki, bo trzeba jeszcze
    na skalę popatrzeć.

    > nawet na niektórych domach widać na
    > elewacji ciemne linie,

    To akurat o niczym nie świadczy, szczególnie nie o mostkach.

    > Popatrz sam, dom zółty, po lewej, ściana prostopadła do drogi.
    > https://www.google.com/maps/@49.8260377,19.0987436,3
    a,75y,209.99h,75.33t/data=!3m6!1e1!3m4!1sQ12as3odWJ2
    q--TJs_yMbQ!2e0!7i13312!8i6656

    Tu ewidentnie na łączeniach płyt brud wylazł bo pewnie zacina. Popatrz pod
    samym okapem, im wyżej tak tego efektu mniej bo ściana od brudu osłonięta.
    Znaczy na górze lepiej zrobili niż na dole? Poza tym skąd wiesz jak to było
    robione, czy było robione poprawnie (np. czy łączenia płyt były zatarte aby
    nie było nierówności i przede wszystkim czy przy zakładce by nie było
    takiego samego efektu? Znalazłeś w internecie jedną i tę samą ścianę
    zrobioną w dwóch technikach dla porównania?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 66. Data: 2019-07-24 13:15:10
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 20 Jul 2019 14:36:10 +0200, Mateusz Bogusz

    > U mnie w okolicy wszyscy robili sami styro+siatka+klej. Jeden sąsiad
    > zrobił 2x10cm na zakład.

    Jak się komuś nudzi to może robić. Jak dla mnie to absurd, szczególnie że
    tego ocieplenia ogólnie tyle co kot napłakał...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 67. Data: 2019-07-24 15:47:20
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-07-24 o 12:52, Myjk pisze:
    > Wed, 24 Jul 2019 12:29:08 +0200, Janusz

    > To jest podstawowy błąd laików patrzących na foty termiczne. Ło panie,
    Noo toś przydymił, reszty nie będę komentował bo bym musiał Ci posłać
    parę komplementów :(

    --
    Janusz

  • 68. Data: 2019-07-24 15:55:02
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 24 Jul 2019 15:47:20 +0200, Janusz

    > Noo toś przydymił, reszty nie będę komentował bo bym musiał Ci posłać
    > parę komplementów :(

    Póki co Ty piszesz o przeraźliwych mostkach termicznych na łączeniach płyt
    styropianowych bez zakładek opierając się na termowizji, podpierając to
    "przydymionymi" łączeniami płyt. Ja chętnie posłucham twojej teorii
    dlaczego pod okapem tych linii nie ma -- więc się nie krępuj.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 69. Data: 2019-07-24 16:03:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 24 lipca 2019 12:29:12 UTC+2 użytkownik Janusz napisał:

> [...]
    > elewacji ciemne linie,
    > bo styropian się kurczy i powstają szpary.
    > Popatrz sam, dom zółty, po lewej, ściana prostopadła do drogi.

    Ale to pomijalne starty nawet jak faktycznie sa
    OZC masz? Ponoć to takie madre programisko co wszystko dokładnie liczy
    Wpoisz w nim styro z zakładkami i styro bez zakładem i zobaczymy czy jest o co kopie
    kruszyć

  • 70. Data: 2019-07-24 18:36:09
    Od: Budyń <b...@g...com>

> [...]
    > https://www.google.com/maps/@49.8260377,19.0987436,3
    a,75y,209.99h,75.33t/data=!3m6!1e1!3m4!1sQ12as3odWJ2

    te slady na styropianie to nie sa mostki - mialem tak samo, ciemny tynk na
    styropianie od południowej strony mocno pracował i na łączeniu kazdej z płyt robiła
    sie górka z tynku, aż cześciowo odpadało. Jakos tam naprawilem, pomalowalem sciane na
    jasno i przestało pracować. Mogę się wykazać stosowną fotką :-)

    b.