  • 71. Data: 2019-07-24 23:06:00
    Temat: Re: Ogrzewanie - w co zainwestować
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-07-24 o 15:55, Myjk pisze:
    > Wed, 24 Jul 2019 15:47:20 +0200, Janusz

    > Póki co Ty piszesz o przeraźliwych mostkach termicznych na łączeniach płyt
    > styropianowych bez zakładek opierając się na termowizji, podpierając to
    > "przydymionymi" łączeniami płyt. Ja chętnie posłucham twojej teorii
    > dlaczego pod okapem tych linii nie ma -- więc się nie krępuj.

    Bo tam deszcz nie pada? i grzyb czy inne dziadostwo nie rośnie?

    --
    Janusz

  • 72. Data: 2019-07-24 23:09:12
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-07-24 o 18:36, Budyń pisze:
> [...]
    jest różnica. Spodziewam sie ze różnica jesli jest to jeszt niewykrywalna.

    a,75y,209.99h,75.33t/data=!3m6!1e1!3m4!1sQ12as3odWJ2
    q--TJs_yMbQ!2e0!7i13312!8i6656

    > te slady na styropianie to nie sa mostki - mialem tak samo, ciemny tynk na
    styropianie od południowej strony mocno pracował i na łączeniu kazdej z płyt robiła
    sie górka z tynku, aż cześciowo odpadało. Jakos tam naprawilem, pomalowalem sciane na
    jasno i przestało pracować. Mogę się wykazać stosowną fotką :-)

    Jasne, odpowiem obu, to dlaczego w oze są dwie pozycje dla styropianu?
    ułozona "normalnie" albo z frezem lub dwie warstwy? i różnia się
    współczynnikiem?

    --
    Janusz

  • 73. Data: 2019-07-24 23:22:51
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 24 lipca 2019 23:09:16 UTC+2 użytkownik Janusz napisał:

> [...]
    >
    > Jasne, odpowiem obu, to dlaczego w oze są dwie pozycje dla styropianu?
    > ułozona "normalnie" albo z frezem lub dwie warstwy? i różnia się

    ale my nie twierdzimy ze różnic nie ma - twiedzimy tylko ze są niewielkie, a gdy sie
    uwzględni koszt robocizny i matariału to zwykły styropian moze wyjść lepiej.

    b.

  • 74. Data: 2019-07-25 08:54:32
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]

    > Jasne, odpowiem obu, to dlaczego w oze są dwie pozycje dla styropianu?
    > ułozona "normalnie" albo z frezem lub dwie warstwy? i różnia się

    To wklep tą sama chałupę ze zwykłym styro i ze styro z frezem i podaj jaka wyszła
    różnica
    Zgaduje ze to zrobiłeś już ale wyników nie podajesz bo różnica kosmetyczna zapewne
    jest

  • 75. Data: 2019-07-25 14:49:37
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 24 Jul 2019 23:06:00 +0200, Janusz

    > Bo tam deszcz nie pada? i grzyb czy inne dziadostwo nie rośnie?

    Nie żaden grzyb, tylko nie osadza się brud z deszczu. I rzekome "mostki"
    nie mają nic do tego. A jeśli tak to poproszę zdjęcie jedenj i tej samej
    ściany (literalnie w tych samych warunkach) ze styro normalnie na styk a
    obok z zakładką. Bo Twoja teoria na podstawie pokazanej ściany przeczy
    zupełnie temu co piszesz -- wątpliwe jest aby ta ściana była u góry
    zrobiona z zakładką a na dole gdzie sa paski, rzekomo świadczące o
    mostkach, bez zakładki.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 76. Data: 2019-07-25 16:54:52
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-07-25 o 08:54, Kris pisze:

> [...]
    różnica
    > Zgaduje ze to zrobiłeś już ale wyników nie podajesz bo różnica kosmetyczna zapewne

    Nie nie robiłem i nie będę bo i po co?

    --
    Janusz

  • 77. Data: 2019-07-25 17:57:55
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 25 Jul 2019 16:54:52 +0200, Janusz

    > Nie nie robiłem i nie będę bo i po co?

    Ponieważ twierdzisz z całą stanowczością że jest taaaaka różnica,
    podpierając się obliczeniami (w programach). Skądś to przecież musisz
    wiedzieć... Pytanie zatem, skąd.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 78. Data: 2019-07-25 19:27:03
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Jak się komuś nudzi to może robić. Jak dla mnie to absurd, szczególnie że
    > tego ocieplenia ogólnie tyle co kot napłakał...

    Równie dobrze można napisać, że jak ktoś ma dwie lewe ręce to musi mieć
    w nogach żeby do pracy więcej zasuwać.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 79. Data: 2019-07-25 20:58:13
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-07-25 o 17:57, Myjk pisze:
    > Thu, 25 Jul 2019 16:54:52 +0200, Janusz

    > Ponieważ twierdzisz z całą stanowczością że jest taaaaka różnica,
    > podpierając się obliczeniami (w programach). Skądś to przecież musisz
    > wiedzieć... Pytanie zatem, skąd.

    Bo kiedyś to liczyłem, a teraz nie mam ani czasu ani ochoty, nikogo do
    niczego nie zmuszam, ja sobie tak zrobiłem bo uważam że jak coś robię to
    staram się to zrobić jak najlepiej, chciałem dać 20cm styro ale wtedy
    było drogie i staneło na 10+5 i z tego co pamiętam wyszło podobnie
    stratami. I nawet tego od razu tak nie robiłem tylko na dwie tury, bo
    nie miałem czasu zbliżała się zima i musiałem szybko ocieplić dom bo już
    miałem rurki z wodą, wtedy dałem 10cm a po 2 latach dopiero kleiłem 5cm
    na to i robiłem klej i tynk.

    --
    Janusz

  • 80. Data: 2019-08-14 09:57:03
    Od: d...@g...com

    W dniu środa, 24 kwietnia 2019 17:44:45 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
> [...]
    > zainwestować w zmiane systemu ogrzewania na coś co byłoby względnie
    > bezobsługowe.
    >
    > Moga zainwestowac +-60kpln
    >
    > Pierwszy pomysł to ocieplenie domu i piec na gaz.
    >
    > Jakimi alternatywami powinni się zainteresować? W która strone pójsc?
    >
    > --
    > Pozdrawia... Budzik
    > b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    > "Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!"
    > kpt. Bertorelli/Dzielna Armia Włoska/Allo, Allo

    Na swoim przykładzie powiem rodziców,
    porządne ocieplenie domu spowodowało oszczedności zuzycia energii o ponad połowę,
    jednak osobiście dopilnowąć musiałem ociepleń, dokładnie pod parapety i okna i
    strychu, z 10T do 5T zeszło, 15cm styro poszło dosłownie wszędzie, nie został zadnen
    mostek termiczny, dom ma ok 400m2. Całośc jest ogrzewana. była tylko podwójna cegła,
    strych zwykły monolityczny strop.

    Jak masz gaz to bierz gaz, bo wystarczy przeliczyć zapotrzebowanie na opał policzyć
    koszta energii z 1m3 gazu masz ok 11kWh, z 1kg węgla ok 4,5kWh biorąc pod uwagę
    sprawność kotła niewielką, (węgiel o dużej kaloryczności), to ci wyjdzie ze płacąc ok
    1000zł koszt gazu jest niemal identyczny na dziś dzień.

    Natomiast podstawa to dobre ocieplenie skupić się trzeba na tym.