  • 11. Data: 2010-06-06 19:17:57
    Temat: Re: Okno połaciowe Velux i inne - montaż
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > Nie wiem. leci po papie jak topnieje śnieg. Wylałem 2 wiadra wody z
    > tego skosu po zrobieniu dziurki. Sikało na pół metra. Musi lecieć po
    > papie chociaż śladu nie ma.
    > Tam przy oknie nie ma też styropianu między betonem okna i deskami z
    > boku. Po prawej od veluxa jest okno normalne. Tam będę ocieplał i
    > chyba wytnę deski żeby zrobić miejsce na styropian.
    >
    > Ale co do veluxa. Czemu on ma być tak wysoko ponad dach ? Tego nie da
    > się ocieplić.

    ale to jest standard tak montuje sie okna połaciowe czy fakro czy veluxy czy
    inne.

    papę nad oknem powinieneś wywinąc do góry imho tak aby raczej woda tam się
    nie wylewała. a okno się ociepla albo specjalnym kołnierzem ocieplającycm
    albo oklejając je styropianem (raczej XPSem bo odporny na ciepło oraz ma
    lepsze parametry cieplne).

    ten kołnież ocieplający ma chyab też jakiś rękaw z folli która ma nawązac do
    papy która jest na deskach czy na łatach.

  • 12. Data: 2010-06-06 19:18:29
    Od: " M" <m...@W...gazeta.pl>

    kiki <k...@k...net> napisał(a):

    > Nie wiem ale mnie siÄ&#65533;wydaje, Ĺźe okno powinno mieÄ&#65533;krokwie po bokach
    i nie
    > wystawaÄ&#65533;powyĹźej.

    Zobacz np. tutaj:
    http://www.e-dach.pl/pdf/instrukcje_montazu/okno_pol
    aciowe_Fakro.pdf

    Na górze jest rynienka, która nie pozwoli na wpływanie wody. Reszta kołnierza
    jest szczelnie przymocowana, więc woda nie powinna tam wpływać.

    A tak w ogóle - to skąd tam u ciebie woda? Nie powinno jest tam być w takich
    ilościach. Wygląda to tak, jakby dachówki były tylko ozdobą a prawdziwy dach
    tworzyła warstwa papy.

    M.

  • 13. Data: 2010-06-06 19:37:55
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "robercik-us" <r...@p...onet.pl> wrote in message

    > Takoż właśnie jest i u mnie... :-).

    > Hmmm. tego jeszcze nie wiem, bo nie mam na razie nawet okien. Za jakiś
    > tydzień, może dwa będę wstawiał.

    Więc uważaj na te okna połaciowe. Ja jak widzisz pruję. Przecież bez powodu
    bym nie demolował skosów.
    Nigdzie nie ma rysunku technicznego u producentów jak zamontować okno w
    dachu deskowanym.
    Ktoś tu napisał, że kołnierz ma wchodzić pod papę co ma pewien sens z tym,
    że okno bedzie jakby zapadniete poniżej dachówek. Może tak ma być ?
    Za to gdyby montować veluxa niżej to krokwie będą stanowiły naturalne
    ocieplenie po bokach ramy okna połaciowego.

    Musimy omówić tę kwestię, bo wy też będziecie pruli za 2 lata :-)

    Może ktoś znajdzie rysunki techniczne jak to powinno wyglądać?

  • 14. Data: 2010-06-06 19:43:11
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    " M" <m...@W...gazeta.pl> wrote in message

> [...]
    > takich
    > ilościach. Wygląda to tak, jakby dachówki były tylko ozdobą a prawdziwy

    To się dzieje tylko jak topnieje śnieg. Będę i to sprawdzał. Ale dalej ten
    PDF nie wyjaśnia co zrobić przy dachu deskowanym.

    Mamy trzy problemy

    1. Sczelność gdyby woda dostała się na papę
    2. Ocieplenie ramy okna
    3. Wysokość zamocowania okna wzgledem dachu czy na łatach czy kontrłatach
    czy na deskach, a może usunąć deski i do krokwii okno ?

  • 15. Data: 2010-06-06 19:50:42
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    kiki pisze:

    > Więc uważaj na te okna połaciowe. Ja jak widzisz pruję. Przecież bez
    > powodu bym nie demolował skosów.

    Na całe szczęście nie mam tych okien dużo :-) miały być cztery, ale z
    jednego zrezygnowałem i zostały trzy..., gdzie dwa w parze na wspólnym
    okuciu, zatem to tak, jakby było jedno... :-)

    > Nigdzie nie ma rysunku technicznego u producentów jak zamontować okno w
    > dachu deskowanym.

    Mnie się zdaje, że tak samo. W końcu do desek nie mocujesz, tylko do
    łat, a te są i tu i tu...

    > Musimy omówić tę kwestię, bo wy też będziecie pruli za 2 lata :-)

    No nie mów :-DD...

    Nie bardzo mi się podobało stosować w ogóle okna połaciowe, ale skoro
    już w końcu je wstawiłem, to jestem gotów przyjąć na siebie wszelkie
    wyzwania z tym faktem związane :-)

    pozdr.
    robercik-us

  • 16. Data: 2010-06-06 19:51:12
    Od: " M" <m...@W...gazeta.pl>

    kiki <k...@k...net> napisał(a):

> [...]
    > 3. Wysokość zamocowania okna wzgledem dachu czy na łatach czy kontrłatach
    > czy na deskach, a może usunąć deski i do krokwii okno ?

    Zobacz, czy tutaj czegoś nie ma:
    http://www.velux.pl/Klienci/Serwis/instrukcje_montaz
    /Instrukcjemontazuokien.aspx

    A dlaczego śnieg ci topnieje od dołu, a nie od góry (od słońca)? Może być też
    tak, że przy wahaniach temperatury trochę topnieje, zbiera się, zamarza -
    kilka takich cykli i może być ładnych parę litrów.

    M.

    M.

  • 17. Data: 2010-06-06 20:09:01
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    > Zobacz, czy tutaj czegoś nie ma:
    > http://www.velux.pl/Klienci/Serwis/instrukcje_montaz
    > /Instrukcjemontazuokien.aspx

    Tu nie ma. Są same banały

> [...]
    > tak, że przy wahaniach temperatury trochę topnieje, zbiera się, zamarza -
    > kilka takich cykli i może być ładnych parę litrów.

    Jeszcze w jednym koszu jest taki efekt. Zalało mi cały sufit w jednym
    pokoju. Ulewa nie przeszkadza tylko wiosenne roztopy. 3 rok to samo.
    W okolicy tego okna to samo.

  • 18. Data: 2010-06-06 20:17:12
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    M pisze:

    > A dlaczego śnieg ci topnieje od dołu, a nie od góry (od słońca)? Może być też
    > tak, że przy wahaniach temperatury trochę topnieje, zbiera się, zamarza -
    > kilka takich cykli i może być ładnych parę litrów.

    Instrukcja montażu okien GGL GGU
    To pierwsza z brzegu... i... jak dla mnie, montaż jednak do łat, a czy
    to dach deskowany, czy nie, to raczej bez znaczenia, bo i tak nie
    osadzasz okna w dechach, tylko na łatach, a one są tu elementem
    konstrukcyjnym. U mnie dechy są wycięte i po każdej ze stron okna jest
    prześwit: dechy - rama okna, na jakieś dwa - trzy centymetry.

    Ja mam faktro, ale to chyba bez znaczenia. :-)

    pozdr.
    robercik-us

  • 19. Data: 2010-06-06 20:23:43
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    kiki pisze:

    > Jeszcze w jednym koszu jest taki efekt. Zalało mi cały sufit w jednym
    > pokoju. Ulewa nie przeszkadza tylko wiosenne roztopy. 3 rok to samo.
    > W okolicy tego okna to samo.

    Zaraz zaraz... a może zrobili Ci papę na deskowaniu w odwrotnym kierunku...?
    Wiadomo, że pod dachówki może nawiać śniegu, ale... jak papa dobrze
    ułożona, to i bez dachówek nie będzie przeciekać - powinni ją układać
    pasami od dołu ku górze, tak, by dachówkowato zachodziła, a jak ułożyli
    tak jak im się udało, to teraz jak powieje śniegu, a potem on topnieje,
    to wcieka pod papę...

    U mnie położyli tak, że jak jeszcze nie było dachówki, a papa już była i
    lało, to woda przedostała się tylko przez szczelinę kalenicową, jeszcze
    gąsiorów nie było. Wszystkie inne newralgiczne miejsca trzymały i nic
    nie zaciekało. Teraz, jak jest dachówka, to mam dach podwójny :-).

    Zajrzyj, jak leży ta papa... czy czasem nie układali jej od góry, bo
    wygodniej :-))).

    pozdr.
    robercik-us

  • 20. Data: 2010-06-06 20:24:52
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    > Instrukcja montażu okien GGL GGU

    http://www.velux.pl/pl-PL/Documents/instrukcje/okna/
    ggl_ggu.pdf

    Patrz strona Velux5 albo strona 3 PDF-a. Po prawej masz kolorowe rozejście
    algorytmu postępowania. `

    4a

    4b

    4c

    4d

    Dach deskowany to 4d ale nie przewidują dla niego łat i dachówki tylko samą
    papę lub bitumiczne te "prostokąciki"
    Nie ma tam opisu co zrobić jak jest deskowanie z papą łatami i dachówką..
    Niema tam najważniejszej rzeczy jak to ocieplić i uszczelnic w takim
    przypadku. Dach deskowany z dachówkami to tak zwany ZIMNY DACH.