  • 1. Data: 2010-12-14 21:49:31
    Temat: Ościeżnica regulowana czy stała ?
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    Witam !

    Wewnętrzne ściany w domu będą z suporeksu 24cm jak i chyba z suporeksu 10
    czy 12cm.

    Myślałem nad ościeżnicami regulowanymi , ale szczerze mówią nie wiem czy
    będzie to wyglądało ciekawie , gdy z jednej strony przedpokoju dwie
    ościeżnice będą regulowane na grubość muru 24-26cm (lub 26-28cm) bo przecież
    trzeba doliczyć grubość tynku i w razie czego kafelek a z drugiej strony
    przedpokoju będą ościeżnice na grubość 10-12cm lub 12-14cm ...

    Najestetyczniej było by zamontować ościeżnice stałe , wtedy ościeżnica
    zawsze miała by ten sam rozmiar , tyle nie mam pojęcia czy taka ościeżnica
    drewniana ładnie by wyglądała ...

    Nie ukrywam że także ceny ościeżnic regulowanych są dużo droższe ...

    Dodatkowo nie wiem czy taka gruba ościeżnica regulowana w ciemnym kolorze
    nie będzie zamiast zdobić - szpecić , bo zrobi się "drewniany" tunel na
    grubość muru ...

    Jak to u Was wygląda ?

    Ci co mają wszędzie taką samą grubość ścianek wewnętrznych tego problemu
    zapewne nie mają , a Ci co mają różne grubości ścianek jak sobie z tym
    problemem poradzili ?

    Nie ukrywam że za cenę drzwi "udających i to słabo" drewniane + ościeżnica
    regulowana można kupić już drzwi całkowicie drewniane z ościeżnicą stałą ...

    Dzieki !

  • 2. Data: 2010-12-14 22:18:51
    Temat: Re: Ościeżnica regulowana czy stała ?
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > drewniana ładnie by wyglądała ...
    >
    > Nie ukrywam że także ceny ościeżnic regulowanych są dużo droższe ...

    Mi to nie przeszkadza (w wiatrołapie mam dwie grubości muru). Nie ma efektu
    ciemnego tunelu bo drzwi również są ciemne. Dodatkowo ościeżnica regulowana
    zakrywając mur zabezpiecza go przez zabrudzeniem.
    Montując ościeznice stałe też byłaby widoczna róznica grubości muru.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 3. Data: 2010-12-14 22:35:04
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]

    > Ci co mają wszędzie taką samą grubość ścianek wewnętrznych tego problemu
    > zapewne nie mają , a Ci co mają różne grubości ścianek jak sobie z tym

    Maja oscieznice regulowane niezaleznie od grubosci muru.
    W moim przypadku regulowane nie sa wiele drozsze od stalych, bo stale sa
    drewniane a regulowane nie koniecznie.

    > Nie ukrywam że za cenę drzwi "udających i to słabo" drewniane + ościeżnica
    > regulowana można kupić już drzwi całkowicie drewniane z ościeżnicą stałą

    Ja wstawilem drzwi Polskone seria Sempre. Moim zdaniem wygladaja znacznie
    lepiej jak te od stolarza o dziwo, a i cena nie powala jezeli ktos od drzwi
    oczekuje czegos wiecej jak zatkanie dziury. Po przejsciach z drzwiami Clasen
    wykonanych z tektury akceptuje wylacznie drzwi na pelnym drewnianym ramiaku.
    Okleiny nie zarysuje sie paznokciem i waza jak solidne drzwi.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2010-12-14 23:28:20
    Od: jac <d...@p...fm>

    W dniu 2010-12-14 22:49, /// Kaszpir /// pisze:
    > Witam !
    >
    > Wewnętrzne ściany w domu będą z suporeksu 24cm jak i chyba z suporeksu
    > 10 czy 12cm.

    witam

    Tak offtopicowo się zapytam, jaki jest sens robienia ścian wewnętrznych
    z betonu komórkowego? Jest on lekki i ma dobre właściwości izolacji
    termicznej co w przypadku ścian wew. ma niewielkie znaczenie natomiast
    przez to słabiej izoluje akustycznie co już znaczenie chyba ma.
    Wg. mnie lepiej zastosować coś cięższego choćby zwykłą cegłę.
    Ja mam silkę ale jeszcze nie mieszkam więc się jeszcze nie wypowiem co
    do komfortu ale murowało się to całkiem przyjemnie i szybko choć
    docinanie było trochę upierdliwe...

    pozdrawiam
    jac

  • 5. Data: 2010-12-14 23:37:34
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 14 Gru, 22:49, "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> wrote:

    > Dodatkowo nie wiem czy taka gruba ościeżnica regulowana w ciemnym kolorze
    > nie będzie zamiast zdobić - szpecić , bo zrobi się "drewniany" tunel na
    > grubość muru ...
    >
    > Jak to u Was wygląda ?

    Ja mam wiekszosc drzwi wew. z oscieznicami regulowanymi w murze o
    grubosci 25+tynk = ok 28cm. Wyglada super. Oprocz duzo prostszego
    wykonczenia (zakladasz i gotowe, nie trzeba obrabiac glifow etc)
    wyglada to na pewno lepiej!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2010-12-15 07:06:49
    Od: "/// Kaszpir ///" <k...@g...pl>

> [...]
    > grubosci 25+tynk =3D ok 28cm. Wyglada super. Oprocz duzo prostszego
    > wykonczenia (zakladasz i gotowe, nie trzeba obrabiac glifow etc)

    Ja w obecnym mieszkaniu też mam drzwi z ościeżnicami regulowanymi i też mam
    jedne drzwi o dużo szerszej ościeżnicy , tylko że mam wszędzie drzwi białe
    (Porta) ...
    Pamiętam jak kupowałem mieszkanie to przyjechali montować mi ościeżnice goście
    z serwisu producenta drzwi ;)

    No i ościeżnice regulowane są dużo droższe , ale zacząłem przeglądać i czytać
    i w przypadku ościeżnicy stałej jest dużo więcej roboty (obróbka) a efekt
    końcowy będzie gorszy ...

    U mnie drzwi będą ciemniejsze (zapewne kolor orzech) i bałem się ciemnego
    "tunelu"

    Dzięki za pomoc.

    Zdecydowałem że jednak będą to ościeżnice regulowane. Może i droższe ale
    łatwiejsze w montażu :)

  • 7. Data: 2010-12-15 07:49:14
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <k...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:ie9pe8$scr$1@inews.gazeta.pl...
    > No i ościeżnice regulowane są dużo droższe ,

    Nie wiem czy dużo droższe. Dolicz że do ościerznicy stałej musisz dokupic
    listwy maskujace itp więc cena łączna takiego kompletu jest zblizona do
    óscieżnicy regulowanej

    Krzysiek

  • 8. Data: 2010-12-15 08:38:56
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

> [...]
    >
    > Nie wiem czy dużo droższe. Dolicz że do ościerznicy stałej musisz dokupic
    > listwy maskujace itp więc cena łączna takiego kompletu jest zblizona do

    Witam
    jak mówia koledzy oszczędnosci sa tylko pozorne
    regulowane zdecydowanie lepiej wygladają nawet jak będa różnej grubości
    ja montuję dzrzwi i w tej chwili 90% to oscieznice regulowane

  • 9. Data: 2010-12-15 10:20:14
    Od: "Tomemk" <S...@g...pl>

> [...]
    > Ja mam silkę ale jeszcze nie mieszkam więc się jeszcze nie wypowiem co do
    > komfortu ale murowało się to całkiem przyjemnie i szybko choć docinanie

    U mnie z porothermy 11,5 robili
    bo im łatwiej było :)
    chociaż teraz jak miałbym bydować dom to tylko z pianobetonu
    moze z kontaktów by nie zawiewało :)

    a ościeżnice wybrałem regulowane, według mnie są ładniesze
    ale to kwestia gustu

  • 10. Data: 2010-12-15 18:17:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    /// Kaszpir /// wrote:
> [...]
    >
    > Dodatkowo nie wiem czy taka gruba ościeżnica regulowana w ciemnym
    > kolorze nie będzie zamiast zdobić - szpecić , bo zrobi się

    imho tylko oscieżnica obejmując całość muru wygląda estetycznie, ale to moje
    zdanie. otwór drzwiowy jest elegancko wykończony.