  • 21. Data: 2009-11-06 14:16:58
    Temat: Re: PC vs GZ50
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    news:54491140-2afe-4841-9c16-35189c009bdd@n35g2000yq
    m.googlegroups.com...
    > On 6 Lis, 13:15, "marko1a" <m...@l...de> wrote:
    >
    > Wiedzialem ze jestes instalatorem lub producentem lub kolega putina,
    > ze tak ten gaz zachwalasz :-)

    Zachwyt ten nie wynika z miłości do Putina :)

    > Dlaczego przy liczeniu akumulacyjnosci podlogowki pominales akumulacje
    > ciepla w np. stropie czy scianach ?

    A jak ktoś ma dom pasywny wykonany w stulu kanadyjskim? Ile tam się ciepła
    zakumuluje?
    Zresztą nie ważne czy grzejemy PC czy innym rodzajem ogrzewania, zawsze strop
    czy ściany zakumulują ta samą energię.
    Co to za róznica więc?

    > W piwnicy mam 120 ton betonu na
    > scianach (ocieplone 15cm styro z zew) , a oba stropy to kolejne 120
    > ton - w tym mozna zakumulowac tyle ciepla ze starczy na dwa, trzy dni
    > bez utraty komfortu - ale dla Ciebie w obliczeniach istnieje tylko 9
    > ton wylewki :-)

    Śmieszny jesteś :) Naprawdę!
    Teraz o tych tonach betonu sobie przypomniałeś? Wcześniej nic o nich nie
    wspominałeś lecz tylko o tych cudownych właściwościach akumulacyjnych
    podłogówki.
    Więc?

    Zresztą zapytam jeszcze raz. A jak ktoś ma dom pasywny wykonany w stulu
    kanadyjskim? Ile tam się ciepła zakumuluje?

    > Jestes jednostronny i nie przyjmujesz zadnych argumentow - dyskusja z
    > Toba mija sie z celem - jakby gadac do sciany :)

    Ściany z betonu kanadyjczyka, czy bali drewanianych ?

    Marek

  • 22. Data: 2009-11-06 14:18:22
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > W praktyce jednak w nocy temperatura zwykle jest nizsza - podczas snu
    > zdrowiej jest miec nizsza temperature. Szlag by mnie trafil gdybym w nocy
    > budzil sie spocony jak szczur, poniewaz grzejniki musza napompowac cieplem
    > dom tak aby do wieczora bylo jeszcze wzglednie cieplo :/
    > No i co z rannym wietrzeniem pokoju?
    > Jakos ta idea zupelnie do mnie nie przemawia.
    Ciepło z nocymagazynujesz w buforze- nop 1000l zbiornik z wodą. Nagrzewasz
    go nocą do 90stC a w dzień ciepło z niego stopniowo "odbierasz"
    W domu masz normalnie podłogówka lub grzejniki. Tylko że zamiast kotła na
    gaz czy groszek masz piec elektryczny

    Krzysiek

  • 23. Data: 2009-11-06 14:26:40
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    n.googlegroups.com...
    On 6 Lis, 13:40, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:

    >Kris jakie 40 tys ?:) Pompa to 15 tys brutto, kolektor ziemny dla mnie
    >- 4k pln brutto (dla innych 3-4 tys wiecej).

    Akurat przeglądałem oferty odwiertów ziemnych. Za wykonanie 1m odwiertu wołają
    średnio 70zł
    odwiertów trzeba 5-6 każdy po jakieś 25-35mkażdy. Jak nic wychodzi 12kzł
    Ty zrobisz wymiennik płaski na głębokości 1,5-2m bo masz dużą działkę ale nie
    każdy ma dużą działkę
    Zresztą płaski nie dorównuje do wierconych wiec jaki uzyskasz COP ?

    > Nie sluchaj argumentow
    >marko1a bo dla niego inwestycja w gaz to 3 tys pln na kociol (bez
    >wliczania przylacza i kotlowni), ale przy PC wlicza juz wszystko -
    >najchetniej policzylby jeszcze cala podlogowke z automatyka ;)

    Nie umiesz czytac ze zrozumieniem, klepiesz farmazony i przeinaczasz cudze
    wypowiedzi na własny użytek.
    Zacytuję sam siebie

    "Inwestycja w ogrzewanie gazowe GZ50:
    Kocioł 3kzł, komin 1,5kzł, przyłącz gazowy 3kzł razem 7500zł"

    Gdzie tu mowa o inwestycji 3 tys pln? :)
    Reszty kotłowni nie liczyłem bo strona od podłogówki i kalafiorów to tyle samoto
    zarówno przy PC jak i kotle gazowym.

    Marek

  • 24. Data: 2009-11-06 14:26:56
    Od: "quent" <x...@x...com>

> [...]
    > go nocą do 90stC a w dzień ciepło z niego stopniowo "odbierasz"
    > W domu masz normalnie podłogówka lub grzejniki. Tylko że zamiast kotła na

    mhm... no teraz to wyglada troche inaczej
    dzieki za info

    Tylko czy bezwladnosc takiego bufora nie jest zbyt duza?
    Jak to w praktyce sie sprawdza?

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 25. Data: 2009-11-06 14:39:48
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl>

    > Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl> napisał w
    > wiadomości news:hd18fl$ebo$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    >
    > Ale grzejąc gazem i tak przyłącze musisz robic. I z reguły jest to 11kW
    > zxa 2100zł
    Oczywiście

    > Decydując sie na grzanie prądem zwiekszasz tylko moc przyłączeniową do np
    > 22kW

    I tu mam pewne obawy czy te 22kW starczą zeby nagrzać bufor, ja bym celował
    w 30kW, zebym nie musiał od 22 robić zaciemnienia :)
    > Czyli DODATKOWY koszt to 3700-2100= 1400zł

    Po tych dodatkach koszt pieca elektrycznego zblizą się do kosztu kotła
    gazowego. Wiem są jeszcze kominy.

    > ZE do granicy działki powinna zrobić. Skrzynka w granicy działki albo na
    > budynku.

    No i pisze że ZE zrobi mi 18 no może 24 a ja i tak będę dygał kolejne 40-45
    :) I kablem 5x25 zamiast 5x10. Też jest różnica w cenie

    Absolutnie nie kwestionuję twoich wyliczeń co de eksploatacji. Ale studze
    trochę oszczędności inwestycyjne, bo zamiast komina trzeba walnać sobie
    bufor. Jak by go nie izolowac to beda tam straty ciepła.

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 26. Data: 2009-11-06 14:41:34
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    n.googlegroups.com...
    On 6 Lis, 13:15, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    > PC 22kzł, odwierty 6x30m 12kzł, wymiennik gruntowy+czynnik chłodniczy+ergolid
    > 6kzł razem 40000zł
    > Informacja według najtańszego oferenta.

    >Dobre dobre.. 1,5 tys za komin - mnie tyle wyszlo pare cegiel na gore
    >z malutkiego komina :-)

    600zł dałem za klinkier na dwa kominy na to co wystaje ponad powierzchnię dachu.
    W kominie którym są 4 przewody wentylacyjne oraz wkład z nierdzewki do kotła za
    750zł
    cegła pełna kosztowała mnie 50gr szt. i nie pieprz że to jakies wielki ekoszty
    Drugi komin to przewód spalinowy kominka oraz jeden wentylacyjny ale ten komin
    się nieliczy.

    >Wymiennik gruntowy - dajesz 8 tys pln i masz u mnie zakopane 500m, z
    >rurami, rozdzielaczem, przepustem do chaty i zalane glikolem,
    >odpowietrzone :) Pompe Ci opchne za 16k brutto. Montazu nie licze bo
    >kociol gazowy tez trzeba zamontowac. Aha zapomnialem - gazu nie ma -
    >wiec gdzie ten kociol chcesz podlaczyc ?? haha :)

    Wcześniej w poście pisałes że mniej pln. Nie każdy ma mozliwość zakopania 500m
    rury, pozostaje wiercenie.
    pionowe wymienniki zresztą sa wydajniejsze.

    pompa 16tys
    wymiennik 8tys
    Zapominałeś kosztach wymiennika (rury) glikolu, czynniku cieplnym - jakies 6kzł.
    koszt montazu kotła to 500-1000zł koszt montazu PC 2-4kzł
    16 + 8 + 6 + 4 = 34kzł
    Ja mam kocioł z przyłączem gazowym i kominem za 7,5kzł a całą hydraulikę robiłem
    sobie sam więc kosztów
    instalacji kotła NIE MA.
    Ty z PC wartym 30-40kzł nie możesz sobie pozwolić na własny montaż bo inaczej
    kupisz to nie na 7%VAT lecz 22% i jeszcze nie będziesz miał gwarancji hahahaha

    Marek

  • 27. Data: 2009-11-06 14:49:01
    Od: zbooY <z...@g...com>

    On 6 Lis, 13:15, "marko1a" <m...@l...de> wrote:
    > Inwestycja w ogrzewanie gazowe GZ50:
    > Kocioł 3kzł

    to raczej dwufunkcyjny bez zasobnika i bez sterowania i na malutki
    raczej dom
    niekondensacyjny i z otwarta komora, no ale niech bedzie

    , komin 1,5kzł, przyłącz gazowy 3kzł
    > razem    7500zł
    > To jest mój konkretny przykład to co ja wydałem u siebie.

    a odbiory kominiarskie?
    ale ok, dzialka uzbrojona w gaz to tylko korzystac chociaz moze to sie
    raczej zamknac w 10k
    tym bardziej, ze mowisz o podlogowce a to korzystniejsze jest z piecem
    kondensacyjnym...

    > Inwestycja w PC:
    > PC 22kzł, odwierty 6x30m 12kzł

    co wy z tymi odwiertami na takie glebokosci? czy nie ma innych metod?
    nie dosc, ze odwierty drogie to ziemia ma te 5-7stopni i musi byc
    mokra na takiej glebokosci...
    a im wyzsza temperatura "dolnego" zrodla tym wyzszy COP

    > Jednak w przypadku małego domu 80-150m2 zamieszkałego przez dwie osoby w
    > zupełności wystarczy kocioł dwufunkcyjny 24kW z przepływowym ogrzewaniem CWU
    > więc w kieszeni pozostanie dodatkowe 1500zł z tytułu braku konieczności zakupu
    > zbiornika.

    no ale nikt na sile nie bedzie upychal do domku 100m2 PC skoro jak
    piszesz odwierty i tak trzeba zrobic
    nie ten efekt skali, zreszta na taki domek letniskowy to wolalbym
    zwykla koze ;-)

    > Odpowiednio do energii z gazu zużycie prądu CP COP4
    (10137kWh / 4)

    4 to graniczny COP przy ktorym sie oplaca instalowac PC, poszukaj
    technik podnoszenia COP bez zmiany PC ;-)

    > COP 4 to wartość średnia, nie można zakładać entuzjastycznie COP na poziomie 5-6
    > gdyż grzejemy nie tylko CO ale także CWU a wtedy COP spada.

    tak czy siak uzupelnilbym PC o panele, chocby i plaskie nieprozniowe
    (szczegolnie jak z dotacja)

    > Zakładając że grzanie PC jest tylko w II taryfie i bez dodatkowych innych źródeł
    > np. grzałek elektrycznych jest błędnym

    a bez wiatraka tez? pomysl o wiatraku 1kW i COP 10 to co wtedy?

    > Ja wiem że nie każdy ma gaz ziemny, ale jak widać w skali czasu nadal  piec
    > olejowy to niezła alternatywa przy ktorej myślę czas zwrotu PC wyniesie jakieś
    > 25 lat.

    jakbym mial sie pchac w olejowy i zamieniac jedno pomieszczenie w
    skladowisko tego oleju ktore trzeba dodatkowo wybudowac to wolalbym
    pojsc w izolacje i lepsze szyby i przeprojektowanie domu na bardziej
    pasywny

    > a wtedy ja ten swój kocioł za 3kzł ściągnę ze ściany i po prostu wywalę bez żalu
    > na złom.

    mysle, ze wczesniej zmienisz dom ;-)

    > A jeśli chodzi o bezobsługowość to kocioł na gaz albo olej są bardziej bezobsługowe
    niż PC.

    najbardziej bezobslugowe jest, jak sama nazwa wskazuje, ogrzewanie
    pasywne
    wez zainstaluj ten rekuperator - tylko czy masz piecyk z modulowanym
    plomieniem ;-)

    kazdy kto ma juz zainstalowane jakies zrodlo ciepla bedzie go bronil
    bo zmiana na inne to dopiero bylyby koszty
    tu chodzi o to, ze osoby, ktore maja dzialke bez gazu a maja troche
    terenu nie sa skazane na olejowy czy baniak
    a jesli juz na prądowe to wykorzystuja efekt dzwigni (COP)
    samo pradowe akumulacyjne w II taryfie tez nie jest takie glupie bo
    tansze na wejsciu i tu mozna sie pokusic za jakis czas o podlaczenie
    wiatraka

    tak czy siak nie ma co sie ograniczac i trzeba sobie zabezpieczyc
    teren poki tani, i nie mowie o dzialkach typowo podmiejskich tylko
    dalszych a wiekszych :-)
    pasywna technologia budowy + wiatrak + dachowki solarne + bateryjka
    akumulatorow i bufor + tradycyjne grzalkowe urzadzenia od razu na
    ciepla wode i ledowe nowinki
    jak masz wieksza dzialka to i troche zawsze biomasy sie znajdzie na
    miejscu wiec awaryjnie cos na paliwo stale
    ewentualnie zamiast akumulatorow jesli jest taka mozliwosc oddawac
    energie do sieci a potem ją pobierac
    a Ty tu o kociolkach gazowych z XXw i udowadnianie ze 30k na 30lat to
    zbedny wydatek ;-)

    wazne, ze masz cieplo i jestes zadowolony

    z.

  • 28. Data: 2009-11-06 14:52:40
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]
    > nocą do 90stC a w dzień ciepło z niego stopniowo "odbierasz"
    > W domu masz normalnie podłogówka lub grzejniki. Tylko że zamiast kotła na gaz

    Straty godzinowe zbiornika 1000l z temperatury początkowej zładu 90stCdo około
    20stC to średnia około 0,5stC/h w dobrych zbiornikach.
    Jak widzisz zbiornik 1000l ma straty dobowe dochodzące do 14kWh.
    Wziąłeś to pod uwagę ?

    marek

  • 29. Data: 2009-11-06 14:53:42
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl> napisał w
    wiadomości news:hd1d8e$h41$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > trochę oszczędności inwestycyjne, bo zamiast komina trzeba walnać sobie
    > bufor. Jak by go nie izolowac to beda tam straty ciepła.
    Ja nic nie wyliczałem za bardzo. Ty budujesz dom ok 180metrów, ja mam
    podobną wielkośś i u nas prad raczej się nie opłaca.
    Temat podjełem czytajac posty Adama, zreszta on tą zime będzie grzał prądem
    i zobaczymy jak wyjdzie
    Biorąc drugą taryfę nastawia się na spore zużycie pradu bo przy małym
    zuzyciu II taryfa się nie kalkuluje.
    I tak sobie myślałem że skoro on i tak chce dogrzewać pradem bufory,
    wymienniki itp to po co jeszcze te kilkadziesiąt(czy nawet kilkanaście jak
    Adam zakłada) tysięcy inwestowac w jakąś PC.
    Ale Adam ma to policzone dla

    Krzysieksiebie, wg moich wyliczeń PC ani prąd mi się nie opłaca. Każdy liczy
    dla siebie i sam ponosi konsekwencje swoich wyborów.

  • 30. Data: 2009-11-06 14:54:08
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl>

    >a Ty tu o kociolkach gazowych z XXw i udowadnianie ze 30k na 30lat to
    >zbedny wydatek ;-)

    O ile w kociół gazowy pracujacy 15 lat wieże bo go widuję (ale mial wymianę
    cześci mechanicznej - pompy obiegowej), to w pracę agregatu przez 30 lat
    jakoś nie chce mi się wierzyć

    Pozdrawiam
    Bartek