  • 51. Data: 2020-10-30 21:02:36
    Temat: Re: Panele FV dawno nie było
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Mnóstwo. Od lat. Tylko ceny (w porównaniu do prądu "z kabla") zupełnie
    > nieopłacalne. Szukaj pod hasłem "akumulatory do paneli".

    A to ja dopytam: czym się różnią akumulatory do paneli od takich do na
    przykład domów kempingowych? Te do paneli potrafią być 5x droższe przy
    tej samej pojemności.

    Wychodziło mi około 50 tys zł za baterie 'dedykowane', które zgromadzą
    prąd na jeden dzień mojego zużycia.

    --
    MN

  • 52. Data: 2020-10-31 08:04:57
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 30 października 2020 21:02:36 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
    > A to ja dopytam: czym się różnią akumulatory do paneli od takich do na
    > przykład domów kempingowych? Te do paneli potrafią być 5x droższe przy
    > tej samej pojemności.

    Nie "do paneli" tylko litowo-jonowe a nie kwasiaki. Kwestia sposobu
    użytkowania i trwałości pewnie.

    > Wychodziło mi około 50 tys zł za baterie 'dedykowane', które zgromadzą
    > prąd na jeden dzień mojego zużycia.

    Dlatego u Niemca montują bo mają dotacje a u nas nie :>

    L.

  • 53. Data: 2020-10-31 09:00:19
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2020-10-31 o 08:04, Lisciasty pisze:
    > Nie "do paneli" tylko litowo-jonowe a nie kwasiaki. Kwestia sposobu
    > użytkowania i trwałości pewnie.

    Chętnie poznam różnice. Nie jestem ekspertem w tym.

    --
    MN

  • 54. Data: 2020-10-31 18:55:01
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 31 października 2020 09:00:20 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
    > Chętnie poznam różnice. Nie jestem ekspertem w tym.

    Zwykły kwasiak powinien być użytkowany tak że pobieramy z niego co jakiś
    czas energię i od razu doładowujemy. Jak wyczerpiesz np. do połowy i zostawisz
    na jakiś czas to dosyć szybko się zdegraduje. Sytuację ratują nieco
    akumulatory "deep cycle" używane np. do wózków widłowych, ale to też
    kwasiak tylko trochę podrasowany. Natomiast litowo-jonowe można od 20% do 80%
    pojemności użytkować teoretycznie przez kilkanaście lat.

    L.

  • 55. Data: 2020-10-31 19:22:24
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Saturday, October 31, 2020 at 6:55:02 PM UTC+1, Lisciasty wrote:

    > Zwykły kwasiak powinien być użytkowany tak że pobieramy z niego co jakiś
    > czas energię i od razu doładowujemy. Jak wyczerpiesz np. do połowy i zostawisz
    > na jakiś czas to dosyć szybko się zdegraduje.

    Tak to maja rozruchowe, trakcyjne sa stworzone do wykorzystaywania calego ladunku...

    Glowny problem to gestosc energii
    https://pl.wikipedia.org/wiki/G%C4%99sto%C5%9B%C4%87
    _energii

    Litowo-jonowy ma ~10x wieksza od olowiowego... taka tesla model 3 ma aku wazace
    480kg, gdyby zrobic je na olowiowych, to ~5 ton...
    W domu wymaga to posiadania akumulatorni ;)

  • 56. Data: 2020-10-31 21:33:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan WS napisał:

> [...]
    > ma aku wazace 480kg, gdyby zrobic je na olowiowych, to ~5 ton...
    > W domu wymaga to posiadania akumulatorni ;)

    No nie wiem, nie wiem. Dom to jednak jest *nieruchomość*, rządzi
    się innymi prawami niż automobil. Ja bym przystał nawet na 20 ton
    akumulatorów o niskiej gęsości energii, byle to rozwiązało jakiś
    istotny problem.

    Jarek

    --
    You load sixteen tons | St. Peter don't you call me
    and what do you get? | Cause I can't go.

  • 57. Data: 2020-10-31 21:37:40
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 31.10.2020 21:33, Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]
    > się innymi prawami niż automobil. Ja bym przystał nawet na 20 ton
    > akumulatorów o niskiej gęsości energii, byle to rozwiązało jakiś

    Na litowe trzeba wybudować osobny budynek albo zagłębienie w ziemi,
    ziemiankę. Posiadanie takich aku skończy się pożarem.

  • 58. Data: 2020-10-31 21:42:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    KIKI napisał:

    > Na litowe trzeba wybudować osobny budynek albo zagłębienie w ziemi,
    > ziemiankę. Posiadanie takich aku skończy się pożarem.

    Podobnie jest na przykład ze zbiornikami paliwa do agregatów. Ludzie
    idą na to. Ja też bym poszedł, gdyby chodziło o enegię odnawialną
    (w tym sensie, że mogę sobie zapas energii odnowić, gdy jest tanio,
    lub wręcz darmo).

    --
    Jarek

  • 59. Data: 2020-10-31 22:15:46
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 29 Oct 2020 01:53:32 -0700 (PDT), Lisciasty

    > Zaproponuje 6kW za jakieś 33-34 tysiące.

    Już tak mocno zjechali z cenami? Mnie serwowali 7500/kWp.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 60. Data: 2020-11-01 09:23:17
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 31 października 2020 22:15:49 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Już tak mocno zjechali z cenami? Mnie serwowali 7500/kWp.

    A nie wiem, tak rzuciłem z czapki. Czekamy na wycenę od Krisa :>

    L.