    Subject: Re: Piekarnik/zmywarka mnie "kopie"
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Mon, 20 Aug 2018 15:15:04 +0200

    > Samoczynne odlaczenie sie przewodu w srodku jest mozliwe ale tak prawdopodobne jak
    murzyn albinos.

    I jak to, że kogutek kiedyś zmądrzeje i przestanie udzielać szkodliwych rad.

    > Jesli instalacja sprawna to potrzebne jest polaczenie wyrownawcze.

    Najpierw się dowiedz czym są połączenia wyrównawcze, bo je mylisz z
    uziemieniem.

    > Zawsze na obudowie jest wkret z nalepka zeby do ziemi podlaczyc.

    Bzdura.

    > Laczy sie go z metalowa rura do wody, wlasnym uziemieniem. Czyms co ma potencjal
    ziemi.

    A skąd weźmie tą metalową rurę, jeżeli ma np. plastikowe?
    Ponadto prawo obecnie zabrania wykorzystywania rur wodociągowych jako
    uziemiających, dlatego, że sukcesywnie rury wodociągowe oraz czasami też
    instalacyjne w blokach są wymieniane na plastikowe.

    > Kopiacy prad jest na tyle maly ze go czuc ale roznicowki nie uruchomi.

    A skąd wiesz jaki tam jest ten prąd? Mierzyłeś? Badałeś tą instalację?
    Wiesz co jest przyczyną tego kopania? Może faktycznie gdzieś się rozpiął
    przewód ochronny, albo zerowanie?

    Jak nie masz pojęcia o ochronie w instalacjach elektrycznych to nie
    udzielaj błędnych i co najgorsze szkodliwych porad.

    Do autora wątku: Strzeż się przed poradami tego gościa, któremu się
    wydaje, że jest fachowcem od wszystkiego, a tylko udziela szkodliwych porad.

    W pierwszej kolejności należy się dowiedzieć:

    Jaki rodzaj sieci w budynku? TT czy TN, bo od tego zależy co i jak
    należy wykonać, czyli dalsze postępowanie i doradzanie.

    Czy instalacja posiada oddzielny przewód ochronny PE? Czy też był
    robiony układ zerowania?

    Czy WLZ (Wewnętrzna Linia Zasilająca tzw. pion) posiada oddzielny
    przewód ochronny PE?

    Czy w piwnicy jest wykonana GSW (Główna Szyna Wyrównawcza)?

    Czy GSW jest uziemiona?

    Czy są instalacje z rur metalowych (gaz, woda, CO)?

    Czy ww instalacje z rur metalowych są objęte połączeniami wyrównawczymi?

    Najlepiej jakby instalację obejrzał jakiś elektryk, który ma pojęcie i
    przede wszystkim odpowiednie uprawniania do pomiarów ochronnych, bo
    tylko taki wie dokładnie w czym jest problem. Tu nie wystarczy pierwszy
    z brzegu elektryk, który się pochwali książeczką ze świadectwem
    kwalifikacyjnym E (eksploatacja), ale powinien mieć co najmniej E z
    pomiarami, a najlepiej jakby jeszcze miał D (dozór).

    Powinien dokonać oględzin oraz wykonać pomiary.