  • 101. Data: 2009-07-01 06:43:53
    Temat: Re: Polskie firmy budowlane podbijają Chiny
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    news:h2debu$9f5$1@news.onet.pl...

    > ale w Chinach władza ci się wpierdala do twojego domu na twój dywan. Bo
    > jak się będziesz zbyt często z kumplami spotykała a żaden z nich nie bezie
    > szpiclem ichniej bezpieki to szybciutko sie za was wezmą.

    To są tylko opinie rozsiewane przez kanały telewizyjne, które oglądasz. To
    jest ta papka z TVN24 i innych europejskich stacji.
    To się ma nijak do prawdy. Może w Korei Pn. jest zamordyzm ale nie w
    Chinach.
    Nie ma żadnej skutecznej cenzury internetu w Chinach i wszyscy się tam z
    tego śmieją. Po prostu iluś polityków nie chce oddać władzy tak samo jak u
    nas w partiach politycznych. Stale ci sami.
    I to jest powodem tej niechęci do Chin. Poza tym jest jak w Europie.

  • 102. Data: 2009-07-01 06:53:37
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
> [...]
    > samo jak u nas w partiach politycznych. Stale ci sami.
    > I to jest powodem tej niechęci do Chin. Poza tym jest jak w Europie.

    zarobiłeś już solidnie na wypłatę z ambsady

  • 103. Data: 2009-07-01 07:08:22
    Od: "Boban" <b...@g...pl>

    Ghost <g...@e...pl> napisał(a):

    > Drogi kulego - wybzbziliscie sobie z kikim,

    Misiu, byłem w Chinach kilkanaście razy na przestrzeni kilku lat i wiem na
    ich temat więcej niż napisałem. Wszystko co napisałem w tym wątku jest dość
    łatwo weryfikowalne, podaj gdzie napisałem nieprawdę a sprawdzimy kto pisze
    bzdety.

  • 104. Data: 2009-07-01 07:19:14
    Od: "Boban" <b...@g...pl>

    Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > kiki gdzie ty mieszkasz, chyba w jakiejś dziczy.

    Podaj gdzie jest w Polsce jakiś Manhattan, porównamy go z jakimś Shenzen czy
    innym Guangzhou.

    > a za kilka lat wszytsko sie rozpierdoli na kawałki. myśmy też przerabiali
    > ten system.

    Nasze wielka płyta też miała być tymczasowa a zobacz jak się trzyma.

  • 105. Data: 2009-07-01 07:32:51
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "Boban" <b...@g...pl> wrote in message

    > Podaj gdzie jest w Polsce jakiś Manhattan, porównamy go z jakimś Shenzen
    > czy
    > innym Guangzhou.

    Nigdy u nas nie bedzie bo różnej maści architekci miejscy sie zaprą, że nie
    pasuje, nie można tak blisko siebie budować i takie tam.
    Tutaj jest spalona ziemia :-)
    U nas jak masz kawałek zabytku, jakieś zmurszałe ścierwo to ci zablokują
    inwestycję, bo nie i już :-)

  • 106. Data: 2009-07-01 07:37:36
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > kris wrote:
    >
    > Tylko głupcy przedkładają "bezpieczeństwo i pełną miskę" ponad wolność.

    Powiedz to osobom które teraz w "wolnej" Polsce zarabiają 3,95zł/godz.
    Powiedz to osobom których dochód to 400zł renty miesięcznie.
    Powiedz to emerytom których emerytura po kilkudziesięciu latach pracy to
    700zł
    Powiedz to małżeństwu które było wczoraj u mnie i potrzebowało kredyt na
    zakup mieszkania- chcieli kupić kawalerkę za 105 tys zł.
    Niestety ich dochody to "najniższa krajowa" czyli łącznie ok 2000zł na 4
    osobową rodzinię. O kredycie mogą pomarzyć o kawalerce też. O normalnym
    mieszkaniu dla 4 osobowej rodziny nawet nie marzą.
    Powiedz to sprzedawczynią w sklepach osiedlowych, pracownikom firm
    budowlanych, pracownikom agencji ochrony, i innych małych prywatnych firm,
    którzy "na papierze" mają umowa o dzieło i 1000zł. Oni nawet chcąc wziąć na
    raty telewizor za 1500zł maja kłopot.

    Ci wyżej wymienieni i podobni im mają w dupie wolność. Mają w dupie to że
    teraz granice są otwarte a paszporty dostaje każdy i można trzymać je w
    szufladach.

    Ale możesz też powiedzieć to samo nowo upieczonym Europosłom- oni myślę się
    z Tobą zgodzą.

    Krzysiek

  • 107. Data: 2009-07-01 07:47:43
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Boban wrote:

    > Podaj gdzie jest w Polsce jakiś Manhattan, porównamy go z jakimś
    > Shenzen czy innym Guangzhou.

    > Nasze wielka płyta też miała być tymczasowa a zobacz jak się trzyma.

    wielka płyta nie jest nasza tylko szwedzka bodajże :) ponadto wielka płyta
    nie była nigdy tymczasowa.

    budynku w Polsce budowali jednak fachowcy, na podstawie fachowych projektów.

  • 108. Data: 2009-07-01 08:11:38
    Od: "Boban" <b...@g...pl>

    > wielka płyta nie jest nasza tylko szwedzka bodajże :) ponadto wielka płyta
    > nie była nigdy tymczasowa.
    >
    > budynku w Polsce budowali jednak fachowcy, na podstawie fachowych
    projektów.

    Fachowcy? Ile ty masz lat? Ja mam dosyć żeby pamiętać budowlaną żulię z lat
    70-ych, okresu rozkwitu wielkiej płyty. Nawet dzisiejsi budowlańcy są lepsi
    od tamtej pijacko-złodziejskiej hołoty.

  • 109. Data: 2009-07-01 08:21:12
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
> [...]
    > Tutaj jest spalona ziemia :-)
    > U nas jak masz kawałek zabytku, jakieś zmurszałe ścierwo to ci

    genialne myślenie, dobrze jednak oddaje stosunek Chińskich władz do świata,
    brak szacunku zarówno do ludzi jak i do środowiska. Głupie te wszytskei
    przepisy ochrony środowiska, jakieś kosztowne idiotyczne elektrofiltry
    trzeba robić, jakieś kretyńskie oczyszczalnie ścieków, jakieś durnowate
    ograniczające wolny biznes prawo pracy i przepisy BHP. No i skandal bo eni
    można sobie własnych ścieków do rowu przy ulicy wypuścić tylko trzeba jakieś
    szambo robić czy inną głupią kanalizację.

    Nie mogę też sobie na własnej ziemi miedzy domami mieszkalnymi otworzyć
    chlewni albo asfalciarni bo zaraz jakieś gnojki zaczna mi ograniczać moja
    wolność gospodarowania i dysponowania swoją ziemią. Tylko że w chinach masz
    te wszytskei wspaniałe wolności co ich u nas niema pod warunkiem że sie
    podobasz władzy i płacisz regularnie haracz komu trzeba. Gorzej jak sie
    znajdzie taki co będzie mogł zapłacić więcej, wtedy PAŃSTWO ruszy dupę i
    zastosuje jakieś głupie przepisy aby ci odebrać twoja niby własność.

    Naprawdę tego nei rozumiesz że w Chinach zawsze jesteś na łasce państwa,
    wszystko co masz masz tylko z łaski. Z zasady nic ci sie nie należy. Dlatego
    tak dobrze trzymają za mordę te legiony zadowolonych młodych bogaczy bo oni
    dobrze wiedzą że wsyztsko co mają mogą w ulamku chwili stracić i wylądować w
    obozie.

    Debilizmem jest porównywanie China do pańśtw demokratycznych, tak u nas tez
    się zdarzają nadużycia ale masz szansę sie bronić i jesli jesteś uparty to
    mozesz wygrać, bo u nas jest prawo i wolności których tam niema.

    To o czym mówimy to odwieczny dylemat wolności. Czy lepiej być sytym w
    niewoli czy głodnym na wolności. Czy lepiej życ jak pączek w maśle z łąski
    tyrana czy wiązać koneic z końcem na swoim.

  • 110. Data: 2009-07-01 08:32:46
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Boban wrote:

    > Fachowcy? Ile ty masz lat? Ja mam dosyć żeby pamiętać budowlaną żulię
    > z lat 70-ych, okresu rozkwitu wielkiej płyty. Nawet dzisiejsi
    > budowlańcy są lepsi od tamtej pijacko-złodziejskiej hołoty.

    przesadzasz. spora część budynków z tego okresu jest lepiej zbudowana niż
    dzisiejsze domy dla ludu. Wielka płyta byla prosta technologią i jeśli
    nadzór przypilnował dotrzymania pewnych standardów to te domy sa praktycznie
    nieśmiertelne.