  • 31. Data: 2019-10-02 23:04:55
    Temat: Re: Pompa obiegowa wody - chyba mi się zepsuła
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-10-01 o 20:21, Lisciasty pisze:

    > Źle zgadujesz, straty są znaczące. I to się liczy jak najbardziej.
    > A czy sezon czy nie sezon, puszczanie zawartości zbiornika CWU w chałupę
    > całodobowo to raczej głupi pomysł, bo to jest CWU a nie CO :>

    To jakie te straty?
    Co za różnica, czy ogrzewam dom rurą z wodą kranową, czy przez
    podłogówkę? Ta sama pompa ciepła mi to grzeje.

    --
    MN

  • 32. Data: 2019-10-03 07:34:23
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 2 października 2019 23:05:03 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > To jakie te straty?
    > Co za różnica, czy ogrzewam dom rurą z wodą kranową, czy przez
    > podłogówkę? Ta sama pompa ciepła mi to grzeje.

    w sezonie grzewczym to mozna tak szacować ze duza czesc tych "strat" grzeje dom.
    Nawet uwzgledniając ze przy niektórych sposobach grzania drozej wychodzi grzanie cwu
    niz co (bo do wyższej temperatury). W sumi epomijalna sprawa.

    Ale latem te straty są realne. Gdyby ci sie chcialo liczyć to pokazalem wykres jak to
    u mnie dziala, pewnie licząc całke po temperaturze mozna by okreslic dosc dokladnie
    te straty. Przepływy mozna założyć - chociaz tez mogę je odczytać.

    b.

  • 33. Data: 2019-10-03 07:37:03
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 2 października 2019 20:39:57 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Z czym sie Budyn nie zgadzasz? Mnie wychodzi ze nie zgadzasz sie z tym co sam
    napisales.

    Com napisal napisalem. Wydaje mi sie ze calkiem jasno.
    Poczekaj na martwy sezon to sobie dyskusje i klimacie, korporacjach i zasobach
    naturalnych odgrzejemy

    b.

  • 34. Data: 2019-10-03 09:26:16
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 2.10.2019 o 23:04, Marcin N pisze:

    > To jakie te straty?
    > Co za różnica, czy ogrzewam dom rurą z wodą kranową, czy przez podłogówkę? Ta sama
    > pompa ciepła mi to grzeje.

    Przy pompie CWU trzeba wybierać między zużyciem energii i wygodą
    a zużyciem wody i niewygodą. Jeśli zużycie prądu i wody Cię nie
    interesuje, bo mieszkasz z rodzicami oraz nie wychylasz nosa poza
    swoje gumno i świat oglądasz tylko w neo-Dzienniku Telewizyjnym,
    to nie zaprzątaj sobie głowy pompą: jak włączona, to myjesz dupę
    od razy, jak wyłączona, to spuszczasz pińcet litrów zimnej wody
    z rur w kanał i też za niedługo myjesz ciepłą.

  • 35. Data: 2019-10-03 17:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > w Renie? Czy jak by w calych niemczech zaczeli oszczedzac na maksa
    > wode to wody w Renie przybedzie? Ziemia to blekitna planeta ze
    > wzgledu na ilosc wody jaka na niej jest. Wody na Ziemi jest od chuja
    > i jeszcze wiecej. Wody na Ziemi nigdy nie zabraknie bo jest w obiegu
    > zamknietym. Sa panstwa w ktorych odsalaja wode morska. Napisalem
    > dlaczego uwazam ze oszczedzanje wody nie ma sensu. Jesli bedzie Ci
    > sie chcialo napisz dlaczego wedlug Ciebie ma sens. Przyklad ze za
    > sto lat moze zabraknac wydaje mi sie jest juz omowiony.

    susze to zjawiska wystepujace lokalnie wiec to ile wody jest gdzies
    indziej jest bez znaczenia.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

  • 36. Data: 2019-10-03 17:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Budyń b...@g...com ...

> [...]
    > temperaturze mozna by okreslic dosc dokladnie te straty. Przepływy
    > mozna założyć - chociaz tez mogę je odczytać.

    U mnie zainstalowac pompy obiegowej sie nie dało łatwo, wiec
    zrezygnowałem.
    Woda ciepła w kranie i tak jest błyskawicznie w stosunku do tego co było
    wczesniej przy uzywaniu starego junkersa. :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu

  • 37. Data: 2019-10-03 19:31:12
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 3 października 2019 17:59:54 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik Budyń ...

    > U mnie zainstalowac pompy obiegowej sie nie dało łatwo, wiec
    > zrezygnowałem.

    ano na etapie budowy to banał, ale przy remoncie już nie. Tu gdzie mieszkam to pare
    lat temu dojechałem trzecia rurka do pół drogi, a teraz przy okazji remontu łazienki
    dojadę i tu.
    Remont=masakra :-)

    b.

  • 38. Data: 2019-10-03 19:36:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Skąd Ci sie susza wziela? Nic o suszy nie pisałem. Pisalem ze wędrowiec na pustyni
    moze oszczędzać wodę jeśli nie będzie się w niej mył. Wyskoczyles jak Filip z konopi
    z oszczędzaniem wody, domyślnie zeby w domu oszczędzać po na pustyni to się wie sie
    ze jak ma się mało wody to cała do picia trzeba przeznaczyć a nie podlewania jakies
    trawy co ma tam pecha rosnac. Uwazasz ze wode należy oszczędzać, napisales o tym w
    formie pytające a następnie rozwinales temat. Ale uskuteczniasz gadke w stylu analizy
    hasła " Proletariusze wszystkich krajów łączcie się" na którymś plenum KC. Jak jesteś
    zwolennikiem oszczędzania to daj receptę jak to zrobić tak żeby miało sens. Napisanie
    za moze za sto lat zabraknie oznacza że równie dobrze może nie zabraknąć. Ale jeśli
    za sto tak miało by zabraknąć to za 50 będą nowe technologie i możliwość i nie
    zabraknie. To po co oszczędzać jeśli nie zabraknie? To że u mnie nie zabraknie nie
    znaczy że nigdzie nie zabraknie. Zwlaszcza ze sa miejsca na Ziemi ze już zabrakło,
    albo była tak dawno ze nikt nie pamięta kiedy to było. W takim kontekście ze gdzies
    zabraknie można by rozważyć jak zaoszczędzone wode przetransportować tam gdzie
    brakuje. Ale to bez sensu przedsięwzięcie by było. Czyli argument zeby pomagać
    oszczędzając też dobry na plenum KC. Jesli jestes za oszczędzaniem to napisz jak to
    robisz i przede wszystkim co robisz z zaoszczędzona woda.

  • 39. Data: 2019-10-03 20:50:52
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

> [...]
    > To jakie te straty?
    > Co za różnica, czy ogrzewam dom rurą z wodą kranową, czy przez
    > podłogówkę? Ta sama pompa ciepła mi to grzeje.

    Skoro nie widzisz tego w rachunkach i nie przeszkadza, to szkoda
    sobie zawracać gitarę :>

    L.

  • 40. Data: 2019-10-03 22:24:52
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-10-03 o 17:59, Budzik pisze:
    > U mnie zainstalowac pompy obiegowej sie nie dało łatwo, wiec
    > zrezygnowałem.
    > Woda ciepła w kranie i tak jest błyskawicznie w stosunku do tego co było
    > wczesniej przy uzywaniu starego junkersa.:)

    Też myślałem, że to pompa obiegowa nic nie daje. Do czasu, aż się
    zatrzymała. Okazało się, że trzeba wylać grube litry, żeby pod
    prysznicem zaczęła lecieć ciepła woda.

    --
    MN