  • 11. Data: 2011-01-04 17:35:40
    Temat: Re: Porównanie ekogroszku do gazu.
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "robercik-us" <r...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ifvlad$mkl$1@news.onet.pl...

    > Zapomniałem przy swoich obliczeniach dodać, że w tych moich
    > szacunkowych 40 kg/dobę mieści się jednokrotne ogrzewanie zbiornika
    > cwu 300 l i... w czasie moich pomiarów wiało dość mocno - ok 10 m/s.

    Ja miałem okazję przeprowadzić test bez grzania wody.

    > Poza tym podwyższałem wtedy temp podłogówki o jakieś trzy stC...
    > Zatem te dane też są ciut zawyżone. Jak będę miał odpowiednie ku
    > temu warunki, to zrobię jeszcze raz test bardziej precyjzynie :-)

    No musi być bezwietrznie bo inaczej to wyjdzie praktycznie co se chce.

    > A który sezon grzejesz...?

    od listopada 2006r przy czym w sierpniu 2008 uruchomiłem solary i
    zużycie gazu spadło z 1450 do 1050 (średnio licząc).

    Marek

  • 12. Data: 2011-01-04 18:00:12
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik 4CX250 napisał:
> [...]
    >
    > od listopada 2006r przy czym w sierpniu 2008 uruchomiłem solary i
    > zużycie gazu spadło z 1450 do 1050 (średnio licząc).

    A... :-) No to Panie...

    Dochodzimy po nitce do kłębka :-DDD
    Grzanie wody, u Ciebie wspomaganie solarami, poza tym grzejesz piąty
    sezon, dziury zdążyłeś już wyszukać i załatać :-))).

    No to u mnie jak na początek nie jest źle, a będzie lepiej :-).

    pozdr
    robercik-us

  • 13. Data: 2011-01-04 18:16:23
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "robercik-us" <r...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ifvn7e$ta9$1@news.onet.pl...
    > A... :-) No to Panie...
    >
    > Dochodzimy po nitce do kłębka :-DDD
    > Grzanie wody, u Ciebie wspomaganie solarami, poza tym grzejesz piąty
    > sezon, dziury zdążyłeś już wyszukać i załatać :-))).

    Tak ale podczas ostatniego testu o którym wspomniałem solary nie
    grzały.

    > No to u mnie jak na początek nie jest źle, a będzie lepiej :-).

    Jak się wprowadziłem to ciągle coś dłubałem. Najpierw odkopywałem
    fundament i go ocieplałem ale i tak na kolejny sezonów spora część za
    domem nadal pozostała nieocieplona. Po ostatecznym ociepleniu
    fundamentów wykonałem chodniczek wokół domu i tarasy. W 2009 jak już
    skończyłem grzebać przy kostce i ogrodzeniu zacząłem grzebać przy
    balkonach ale też nie zdążyłem i drugi balkon skończyłem na wiosnę
    2010 roku. W tym też roku ostatecznie zakończyłem wszystke prace które
    były odpowiedzialne za ciepło w domu. Pozostaje teraz pomyśłeć nad
    jakąś tanią rekuperacja albo choćby samoustawialnymi anemostatami bo w
    wietrzne dni mnóstwo ciepła wywiewane jest przez wentylację.

    Marek

  • 14. Data: 2011-01-04 21:26:21
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > warunkach laboratoryjnych na stanowisku badawczym, dlatego należy ją
    > traktować jako sprawność maksymalną.
    >
    > 100MJ = 27,78kWh
    >
    > Mój dom podczas ostatnich testów przy średniej temperaturze dobowej na
    > zewnątrz -13,1stC potrzebował około 81kWh/24h aby utrzymać stałą
    > temperaturę wewnątrz domu +20,7stC.
    > Grzejąc gazem taka doba kosztuje mnie 13,40zł a ekogroszkiem kosztowało by
    > 10,64zł
    > Gdyby przez cały miesiąc trzymał mróz dzień i noc -13,1stC i nie świeciło
    > wogóle słońce to zapłaciłbym za gaz 408zł a za ekogroszek 324zł.

    Od blisko 15 lat grzeję gazem. Przedtem mieszkałem w mieszkaniu w którym
    były piece węglowe (kaflowe).
    Jestem szczęśliwy że nie muszę już tego czarnego gów... pardon złota oglądać
    i dotykać. Jestem przezadowolony że nie musze ciągle nosić węgla z piwnicy,
    wybierać i wynosić popiołu, nie muszę rąbać lub organizowac drew na opał.
    Czuję się wolny i niechciałbym już mieć innej styczności z piecami węglowymi
    niż ta jaką mam u swoich klientów którym instaluję kocioł węglowy (nie ważne
    czy ekogroszek czy inna postać węgla) a oni rozpromieniemi uśmiechem nadziei
    rozpoczynają z nim swój nowy etap życia. Często są to ludzie którzy całe
    dotychczasowe życie przemieszkali w bloku wyposazonym w CO i nigdy nie mieli
    do czynienia z paleniem w piecu/kotle/kominku i nie mają pojęcia jak to
    robić, nie wiedzą co to kupowanie zrzucanie i magazynowanie opału i ogólnie
    nie wiedzą jakie to niewdzięczne zajęcie że użyję eufemizmu....
    Obecnie cała moja obsługa ogrzewania polega na włączeniu kotła z początkiem
    sezonu grzewczego i wyłączeniu go z jego końcem. Za pomocą guzika. Raz na
    jakiś czas wykonuję samodzielnie przegląd swojego kotła, zgrubne czyszczenie
    i tyle. A kocioł to już prawie pełnoletni Termet i nadal ma się dobrze.
    Mieszkam w Bytomiu więc węgiel można powiedzieć leży tu na ulicy i jest na
    pewno tańszy niż gdzie indziej. Nie chcę jednak nigdy do niego wracać. Syf i
    robota nie przystająca do warunków życia w XXi wieku.
    --
    Jackare

  • 15. Data: 2011-01-04 21:28:25
    Od: robertr <e...@o...pl>

    Zastanawiam się nad faktyczną sprawnością pieców na ekogroszek.
    Przykładowo jeśli ktoś ma dobrze ocieplony dom 60 - 70 kWh/m2 o
    powierzchni około 130 m2 i piec na ekogroszek o sprawności 80 % to
    zużycie ekogroszku na sezon nie powinno przekraczać 1,6 tony (tylko
    CO). Jeśliby uwzględnić CWU to powinno to wynosić do 2,1 tony na sezon
    grzewczy (bez lata).
    Nigdy nie słyszałem o domu z takimi wynikami, jeśli ktoś tak ma to
    niech się odezwie.
    Pozdr

  • 16. Data: 2011-01-05 06:36:28
    Od: "/// Kaszpir ///" <k...@N...gazeta.pl>

    > robota nie przystająca do warunków życia w XXi wieku.

    Wiesz sądzę że każdy chciałby ogrzewać dom prądem lub gazem ...

    Niestety prąd jest wszędzie a gaz niestety nie ...

    Olbrzymia ilośc ludzi ma do wyboru prąd albo węgiel ...
    Cena prądu jest naprawdę duża i wyboru nie ma zbytnio ...

    Jak na razie ogrzewanie drewnem/węglem jest najtańsze i zapewne długo jeszcze
    takie zostanie ...

    Poza ekogroszekime którego popularność spowodowała niesamowite wyśrubowanie
    jego ceny jest jeszcze miał ...

    Ja nastawiam się na palenie ekogroszkiem lub miałem , lub mieszkanką
    ekogroszek+ miał ...
    Dodatkowo dogrzewanie kominkiem ...

    Niestety nie każdy tak dużo zarabia że go stać na standard zwany ogrzewanie
    pradem lub gazem ...

    Zapewne każdy by chciał grzać prądem lub gazem bo i czysto i komfortowo ...
    Tyle że nie każdego na to stać ...

  • 17. Data: 2011-01-05 08:46:12
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <k...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:ig13hc$qk6$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > ogrzewanie
    > pradem lub gazem ...
    >
    > Zapewne każdy by chciał grzać prądem lub gazem bo i czysto i komfortowo

    ja na pewno nie jestem żadnym Krezusem. Jestem przeciętnie zarabiającym
    facetem z niestabilnymi dochodami. Ogrzewam 130 m mieszkanie na ostatnim
    piętrze starej nieocieplonej kamienicy. Jednakże komfort grzania gazem jest
    wart swej ceny i na pewno wart tego by do ceny groszku dokalkulować także
    wsyzstko inne co jest związane z jego używaniem: czas spędzony w kotłowni,
    czas na gromadzenie transporti przechowywanie węgla, różnicę cen pomiędzy
    przeciętnym automatycznym kotłem węglowym (powiedzmy od 4,5 tyś w górę) a
    gazowym - powiedzmy od 2 tyś w górę. To wszystko są elementy które mają
    swoją wartość a któryc wiele osób nie widzi lub nie chce brać pod uwagę.

  • 18. Data: 2011-01-05 10:23:00
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "robertr" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    l.googlegroups.com...
> [...]
    >grzewczy (bez lata).
    >Nigdy nie słyszałem o domu z takimi wynikami, jeśli ktoś tak ma to

    A ja nie słyszałem aby u kogoś kto ma piec na ekogroszek w kotłowni było
    mniej niż 23-24stC.
    U mnie kocioł gazowy nie potrafi utrzymać ciepłą obudową nawet 13stC w mrozy
    więc w kotłowni wisi drabinka dogrzewająca i przy okazji susząca jakieś
    ściereczki itepe.

    Marek

  • 19. Data: 2011-01-05 10:27:26
    Od: "Smerf" <s...@o...pl>

    dom 230 m2
    ogrzewane ok 200m2
    temperatura w domu 22 st
    w łazience 24

    ocieplenie dachu 25 cm wełny, sciany poro 44cm na cieplochronnej

    ekogroczek - w tym roku czeski (380 za tonę nieworkowany)
    w grudniu spaliłem ok 28 worków - 0,84 tony
    cena: 320 zł

    kominkiem paliłem kilka razy bo mam małe dziecko, które powoli zaczyna
    człapać

    pzdr
    mar

  • 20. Data: 2011-01-05 10:30:06
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

> [...]

    > Cena prądu jest naprawdę duża i wyboru nie ma zbytnio ...
    > Zapewne każdy by chciał grzać prądem lub gazem bo i czysto i komfortowo

    U mnie w okolicy mnóstwo nowych domów a w nich i znam takich właścicieli co
    kupili piece na ekogroszek ale ekogroszkiem nie palą. Widzę co roku na
    jesień z tartaku przywożone są ścinki. Gospodarze ci w przez kilka sobót
    rżną to na kawałki od rana do wieczora aż cała okolica huczy. Do kotła
    zakładają i tak ruszta i tym palą na przemian z węglem.
    Ale jak przyjdzie do rozmowy to oni przecież mają kocioł na ekogroszek ze
    sprawnościa 70-80% każdy :)

    Marek