  • 151. Data: 2018-06-17 14:23:05
    Temat: Re: Projektor ciag dalszy.
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 czerwca 2018 20:47:54 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Dwa lata uplynely jak kupilem projektor. Taniego chinczyka o rozdzielczosci hd.
    Przepracowal ok 10000 godzin, moze z tysiac mniej, szczegol bez znaczenia. Robi za
    telewizor. Przez dwa lata nie popsul sie, lampa swieci jak nowa. Ale przyjarala sie
    troche matryca. Nie jest to uciazliwe uszkodzenie. Widac je tylko jak jest duza
    plaszczyzna w jasnym kolorze. Nowa matryca podobno 250 zlotych, ale nie chce mi sie
    naprawiac.

    A w ramach gwarancji próbowałeś?
    No chyba że już ponad dwa lata jest

  • 152. Data: 2018-06-17 15:17:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zakurzyl sie w srodku. Zadzwonilem a tam mowia ze ok. Przysle im projektor i mi za
    trzy tygodnie odesla. Zabrac dziecku najlepsza zabawke na trzy tygodnie to
    bestialstwo niewyobrazalne, tylko niemiec mogl cos takiego wymyslic. Tak jak wymyslil
    ceny konczace sie na 99 groszy. To sam wyczyscile bo do wyczyszczenia potrzebne sa
    podstawowe uprawnienia do poslugiwania sie wkretakiem krzyzakowym i pedzelkiem do
    obiektywow fotograficznych. Swiadomie zerwalem plombe i gwarancja poszla sie
    pierdolic. Przyjarala sie matryca potem. Nie wiem czemu chinczycy tacy ortodoksyjni z
    plombami. Na epsonie nie ma zadnej plomby i zarowke mozna wymienic samemu.

  • 153. Data: 2018-06-17 15:22:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zadowolony jestes z projektora? Pytanie jest retoryczne ale moglbys odpowiedziec.

  • 154. Data: 2018-06-18 07:56:32
    Od: quent <x...@x...com>

    On 17.06.2018 15:22, Zenek Kapelinder wrote:
    > Zadowolony jestes z projektora? Pytanie jest retoryczne ale moglbys odpowiedziec.

    Dziś dopiero kurier ma dowieźć :-)
    W innym miejscu zamówiłem przewód długi hdmi i uchwyt sufitowy co z
    kolei dotrze do mnie w piątek dopiero :-/
    Choć pewnie jakąś prowizorkę już dziś zmontuję.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 155. Data: 2018-06-18 09:42:39
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 17 Jun 2018 09:30:31 +0200, Myjk

    > Dzisiaj się akurat nawinął film DIY Perks w temacie (sponsorowanego)
    > projektora LG -- ale jest to o co mię chodziło, porównanie pokój jasny a
    > zaciemniony --> https://youtu.be/rlIJ56d3Zrs?t=9m18s Czyli wypsiane cienie
    > bez należytego zaciemnienia. W trybie ECO musi być już zupełna kiszka, bo
    > zapewne jeszcze mniejszy kontrast jest.

    Aha, a to różnica wykazana dla już zasłoniętego okna, a jedynie białych
    ścian. Co się dzieje w dobrze doświetlonym salonie w dzień nawet nie
    wspomnę. Konkluzja jest taka, że projektor owszem, ale tylko jako drugie
    źródło obrazu, do oglądania tylko po ciemaku, a najlepiej w dedykowanym
    zaciemnionym pokoju.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 156. Data: 2018-06-18 10:31:31
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 18.06.2018 09:42, Myjk pisze:

> [...]
    > wspomnę. Konkluzja jest taka, że projektor owszem, ale tylko jako drugie
    > źródło obrazu, do oglądania tylko po ciemaku, a najlepiej w dedykowanym

    Gdyby było inaczej, sale kinowe nie pozbawione byłyby okien, choć projektory
    kinowe dysponują nieporównanie większym strumieniem świetlnym, niż domowe
    kaganki robione małymi, żółtymi rączkami. Stąd faktycznie jedyne rozwiązanie:
    chcesz mieć namiastkę kina w domu - zbuduj sobie namiastkę sali kinowej.
    Najprościej - w piwnicy bez okien, to oszczędzisz na światłoszczelnych roletach.
    A najlepiej kup sobie porządny telewizor i od czasu do czasu wybierz się do
    Cinema City. Z żoną. Albo z kochanką. Bo samemu siedzieć w kinie straszno. ;)

  • 157. Data: 2018-06-18 10:39:59
    Od: quent <x...@x...com>

    On 18.06.2018 10:31, collie wrote:
    > Gdyby było inaczej, sale kinowe nie pozbawione byłyby okien, choć
    > projektory
    > kinowe dysponują nieporównanie większym strumieniem świetlnym,

    Bo mają do obsłużenia nieporównywalnie większy ekran.

    > chcesz mieć namiastkę kina w domu - zbuduj sobie namiastkę sali kinowej.
    > Najprościej - w piwnicy bez okien, to oszczędzisz na światłoszczelnych
    > roletach.

    Rolety często są już na stanie.

    > A najlepiej kup sobie porządny telewizor i od czasu do czasu wybierz się do
    > Cinema City. Z żoną. Albo z kochanką. Bo samemu siedzieć w kinie
    > straszno. ;)

    Porządne telewizory są za drogie a przyzwoity projektor można mieć za
    2,5kola z ekranem o pow. 4x większej niż ten porządny telewizor.
    Kina nie są już dziś taką atrakcją jak dawniej.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 158. Data: 2018-06-18 11:15:11
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 18.06.2018 10:39, quent pisze:

    > Porządne telewizory są za drogie a przyzwoity projektor można mieć za 2,5kola z
    > ekranem o pow. 4x większej niż ten porządny telewizor.

    Tak, tyle że ja chcąc oglądać mecz Francja-Australia na Mundialu o 11:50, po
    prostu włączam telewizor i siadam w fotelu - natomiast Ty, by oglądać mecz
    w zbliżonej jakości o tej porze dnia, musisz najpierw lecieć pozasłaniać okna,
    potem rozciągnąć ekran perełkowy, podgłośnić zestaw kina domowego (by zagłuszyć
    terkot wentylatora w projektorze) i dopiero wtedy możesz zasiąść w fotelu.
    Wiem, są rolety i ekran sterowane pilotem, ale ja wolę słyszeć szum morza
    w scenach morskich, niż szum wentylatora. ;)

  • 159. Data: 2018-06-18 11:23:20
    Od: quent <x...@x...com>

    On 18.06.2018 11:15, collie wrote:
> [...]
    > w zbliżonej jakości o tej porze dnia, musisz najpierw lecieć pozasłaniać

    Nie wiem gdzie Ty latasz zasłaniać okna ale ja zasłaniam tam gdzie
    oglądam ;-D
    Zresztą o 11:50 nie muszę zasłaniać.
    Dopiero po południo słońce świeci mi prosto w okna.
    Dla telewizora też za jasno wtedy.

    > potem rozciągnąć ekran perełkowy, podgłośnić zestaw kina domowego (by
    > zagłuszyć terkot wentylatora w projektorze) i dopiero wtedy możesz
    > zasiąść w fotelu.

    Telewizora mam zamiar się pozbyć więc ekran będzie na stałe.

    > Wiem, są rolety i ekran sterowane pilotem, ale ja wolę słyszeć szum morza
    > w scenach morskich, niż szum wentylatora. ;)

    Miałeś do czynienia z kiepskim sprzętem.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 160. Data: 2018-06-18 13:48:51
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 18 Jun 2018 10:39:59 +0200, quent

    > Kina nie są już dziś taką atrakcją jak dawniej.

    Od czasu gdy nastała era "kup popkorna" do kin już nie chodzę. Irytuje mnie
    ciamkanie i siorbanie, chyba bardziej niż szum projektora. Dlatego
    projektor jest w planach w nowym domu.

    Natomirast przeszukałem na szybko i nie widzę aby ktoś próbował robić
    pasywne chłodzenie projektora. Wniosek z tego, że muszę tam podpiąć rurę z
    klimakonwektora. :>

    --
    Pozdor
    Myjk