  • 51. Data: 2018-09-24 15:22:34
    Temat: Re: Projektor doleciał
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 24 września 2018 14:58:18 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > coaxial to coaxial, optyk to S/PDIF :)

    O takie cus mi chodziło;)

    http://spdif.pl/optyczny-toslink.htm

  • 52. Data: 2018-09-24 15:37:59
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@r...org.pl>

    Jest Mon, 24 Sep 2018 14:58:24 +0200, Pete pisze:
> [...]
    cenach od 20usd miały wyjście optyczne coaxial
    > coaxial to coaxial, optyk to S/PDIF :)

    S/PDIF to protokół. Może być transmitowany optycznie (TOSLINK), ale nie
    musi (powszechny standard w zastosowaniach audio to zwykłe złącza RCA).

    k.

  • 53. Data: 2018-09-24 15:50:04
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 24 września 2018 15:00:52 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > Na 99% nie ma takiego zabezpieczenia. Ale np. na moim tanim chińczyku
    > uzyskanie 5.1 na optyku graniczyło z cudem.

    A na zwykłym cyfrowym (kablowym) coaxial już bez problemu było 5.1?
    Czy raczej do obsługi 5.1 szukać lepszego tvboxa?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 54. Data: 2018-09-24 17:50:33
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Duzy format to tak od A3 wzwyz. Ile zdjec z aparatu wydrukowales w duzym formacie?

    A4 kilkadziesiąt, A3 kilkanaście (max - nie mam dobrej drukarki a3) a na
    drukowanie na spienionym polistyrenie(?) jeszcze szkoda mi kasy (ale będę).

  • 55. Data: 2018-09-24 18:03:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To jestes jednym na trzysta tysiecy. Reszcie wystarcza robienie zdjec i trzymanie ich
    w pamieci. Dla nich aparat z matryca 4 megapiksele to wszystko co potrzebuja. Poza
    tym moge Ci nie wierzyc? Moge i nie wierze.

  • 56. Data: 2018-09-24 18:10:21
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > To jestes jednym na trzysta tysiecy. Reszcie wystarcza robienie zdjec i trzymanie
    ich w pamieci. Dla nich aparat z matryca 4 megapiksele to wszystko co potrzebuja.
    Poza tym moge Ci nie wierzyc? Moge i nie wierze.

    Ale gdzie napisałem, że potrzebuję fefdziesiąt megapikseli?
    Napisałem gdzie zobaczy różnicę. Mnie stary canon 400D wystarcza w
    zupełności

  • 57. Data: 2018-09-24 18:56:22
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > DPI się używa w określaniu rozdzielczości urządzeń drukujących, w
    > urządzeniach świecących jest PPI. Ignorancie. :P
    masz racje. PPI Złapałeś mnie na "literówce". czy to zmienia fakt, że
    oko ludzkie Twoje również, nie jest w stanie dostrzec pewnych
    szczegółów? Czy mam domniemywać, ze jedynym argumentem, jak często jest
    wyłapywanie przejęzyczeń.

    > Już ci napisałem, to że ty nie widzisz nie znaczy że inni nie widzą.
    zrób test. jak rozróżniasz 4k od full hd?

    > No inne, bo rozmazuje dobrej jakości sygnał
    nie. bo jest większy. JAk uważasz że jest mniejszy napisz to jako nowy
    post i podpisz się pod tym

    > Czemu tylko 3m? Usiądź 10m dalej, nie żałuj sobie, to jeszcze tańszy
    > projektor kupisz. Ergo, nie po to się kupuje większy ekran i zwiększa w nim
    > rozdzielczość żeby się później od niego oddalać i wszystkie zalety za które
    > się zapłaciło niweczyć. Ale niektórzy widzę wyjątkowo zdolni są.
    to ja mam teraz napisać, żebyś sobie usiadł 40cm od swojego telewizora?
    Nie, bo to poziom przedszkolaków. spróbuj zemną dyskutować, podawać
    argumenty, a nie mówić mi co ja mam robić. Zastanów się

    > Zajebiście rozmazany i wypsiany.
    > Żaden, bo i żaden takiego syfiastego obrazu nie da. :P
    po co to piszesz? Ja mam taką filozofię. jeśli za ułamek ceny, kupię
    produkt który spełnia większość moich oczekiwań - biorę. Co w Tobie
    siedzi, żeby kpić z czyjegoś stylu życia. Ja szczerze współczuje
    ludziom, który muszą za każde pieniądze osiągnąć 100 albo i więcej
    procent tego co chcą, bo raz że to jest piekielnie drogie, dwa ze
    najczęściej na kredyt. więc jeśli mogę kupić cokolwiek w lombardzie,
    lidlu to kupuje. szczególnie jeśli to towary które są dobrem
    niekoniecznym, rozrywkowym.

    > Jakbyś nie zauważył, żona sugeruje żebyście się z synem wzięli za coś
    > kreatywnego bo za wiele czasu marnujecie oglądając ogłupiające seriale. :P
    Na serio pytam. co z Tobą nie tak, że innym ludziom wmawiasz co mają robić?

    ToMasz

  • 58. Data: 2018-09-24 18:58:49
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Gdzie kupujesz i w jakiej formie?

    w ipli, albo w wppilot (videostar.pl)

    ToMasz

  • 59. Data: 2018-09-24 19:30:45
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 23.09.2018 o 23:21, Sebastian Biały pisze:

    > Tymczasem siedam przed telewizorem w odleglości jakiś 2m i natychmiast
    > widzę różnicę między 4K i 2K. Tak najzwyczajniej.
    > Dodatkowo naychmiast widzę róznice między matryca 50 a 100Hz. Tak
    > najzwyczajniej.
    BRAVO! Ustalmy teraz kryteria pomiarowe. bo jeśli kryterium pomiarowym
    jest czy nam się obraz podoba - ja wygrałem. bo mnie się podoba obraz z
    rzutnika. mało tego, jak wspominałem, wszyscy który widzieli obraz z
    rzutkia w moim domu - są również zachwyceni. ale srać to. ustalmy jakiś
    naprawdę techniczny sposób pomiaru, może to złe słowo, rozpoznawania
    jakości obrazu. samego obrazu. Bo żeby było jasne, ja sie wcześniej
    trochę źle wyraziłem. pozwólcie że wyjaśnie. jeśli mamy na 2
    idenytcznych telewizorach, stojących koło siebie obraz 4k i 2k - jak
    najbardziej będzie widac różnicę. ale jeśli to będą telewizory różnych
    producentów, z materiałem który jest tylko hd to będzie można zobaczyć
    wyższość 4k nad 2k? Albo właśnie jak Ty napisałeś - 50hz i 100hz - to
    każdy widzi. ale czy widzi różnice - a nie widzi że telewizor ma 100 Hz
    a nie 99Hz.
    policzmy 4096punktów na 45 calach (podstawy) to ponad 100punktów na cal.
    czyli jeden punkt ma 0.2mm. widzisz takie punkty z 2 metrów? Bo żyjątko
    zwane roztoczem jest większe. W tej kwestii ja twierdzę że trzeba mieć
    orli wzrok, aby w sposób analityczny wskazać różnice. podobnie w
    telefonach w których punkt na ekranie jest mniejszy niż kupa roztocza
    które powoduje alergię. niewidzimy tego. widzimy że obraz wyświetlany
    jest.... no właśnie. inny.

    > Innymi słowy sa zalety TV których nie ma projektor:
    > a) nasycenie kolorów
    > b) kontrast
    > c) płynność obrazu przy 100/120Hz
    > d) rozdzieczośc którą mimo machania rekami zwolenników byle czego widać
    > gołym okiem w normalnych warunkach.

    oczywiście. się siędzę teraz przed moitorem który ma wymienione zalety,
    bo chcę widzieć różnice pomiędzy kropką a przecinkiem. i mam trochę
    większe zagęszczenie punktów na ekranie niż wspomniany telewizor 4k, ale
    patrzę na niego z 50cm. mało tego zrobiłem screenshoota i okazuje się że
    kropka na ekranie zwykła kropka tekstu to 12 (dwanaście) punktów
    wyświetlanych przez monitor. dlatego twierdzę że przy takich szczegółach
    widzę różnice w wyświetlanym obrazie. gdyby mój monitor wyświetlał 12
    razy mniejszą rozdzielczość i lekko rozmywał krawędzie - prawdopodobnie
    nie widziałbym różnice, ale nie wynikającą z rozdzielczości. ale ale...
    czy ja o tym nie pisałem porównując 21 calowy TV do 13 calowego
    monitora? pisałem, ale kopy się należą za cokolwiek co da sie podważyć,
    wyśmiać... jakie to .... polskie?

    > A potrafisz projektorem zatkać wejście do piwnicy? Bo ja potrafie moim
    > TV. To oczywista wyższość telewizora nad projektorem. W razie wojny w 60
    > sekund mam zatkane wejście i w dodatku oglądamy dalej. Profit.
    a potrafisz parasol w dupie otworzyć? A widzisz, ja też potrafię
    podsunąć argument który nic nie wnosi. projektor jest bardziej
    przenośny. ja tego nie stwierdziłem tylko opisałem. A Ty
    przypierdzieliłeś kontrargument.... na takim poziomie, o który Ciebie
    nigdy nie podejrzewałem.

    ToMasz

  • 60. Data: 2018-09-24 23:52:50
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/24/2018 12:23 AM, Adam Sz. wrote:
    > O stary, pierwsze co zrobiłem po zakupieniu nowego telewizora ledowego
    > jak odpaliłem pierwszy film to powiedziałem "o kurwa jaki ten obraz jest
    > sztuczny"

    To samo zrobil mój sąsiad jak 40 lat temu zmienili mu z kamery na
    celuloid na kamerę na betamax czy coś z tej okolicy. "Sztuczny".

    Nie, nie sztuczny. Oglądanie filmów przyrodniczych w 50pfs jest znacznie
    lepsze niż w 24. A 100fps to nowa jakość. Tak, wiadomo, Rambo wyglądać
    będzie sztucznie. Trudno, wielu ludzi nie ogląda Rambo. Woli widowiska z
    okolic Hobbita czy Hugo. Gdzie nie tylko 50fps ma sens ale i 100. A
    kończąc na filmach o żabach.

    > I cały efekt kina
    > TOTALNIE zanika.

    Tak, taki własnie jest cel. Żeby to cholerne migotanie męczące wzrok
    znikneło. Zaznaczam że kręcenie w 50fps spowodowało że mozliwe stały się
    sceny bardziej dynamiczne niż przy 24. Jeśli zaś tak strasznie musisz
    mieć to gowniane 24 to tak się skałda że niektóre telewizory mają do
    tego opcje. "Tryb kinowy" który sprowadza się do żalosnego framerate,
    żalosnego nasycenia kolorami i żalosnego kontrastu. Widać ktoś potrzebuje.

    > Zostaje super płynny efekt "opery mydlanej".

    Nie, to już nie są czasy Izaury. Obejrzyj cokolwiek przyrodniczego na
    youtubie w 50fps. Jest swietne a oglądanie 100fps pieści zmysły.

    > zestaw audio 5+1

    Nielepiej do gownianego projektora dołozyć magnetofon kasprzaka żeby był
    efekt kinowy jak w kinie w Pcimiu Dolnym?