  • 11. Data: 2009-12-16 21:00:12
    Temat: Re: Przebicia prądu w ścianie
    Od: Lisciasty <l...@g...com>

    On 16 Gru, 13:41, "Karol" <b...@p...pl> wrote:
    > Jako, że boje się, że
    > rzutuje to na mój rachunek chciałbym cos z tym zrobić (a rozkuwać też mi się
    > nie chce).

    Droga Kasiu, krokodyl w zoo właśnie zżera mi nogę, mam na sobie te
    nowe modne kozaczki i obawiam się że zostaną zniszczone. Nie wiem co
    robić bo nowe kosztują sporo, może poczekać do przyszłego sezonu?
    Poradź proszę :]

    Pzdr.
    L.

  • 12. Data: 2009-12-16 23:34:39
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    kris pisze:

    > 220V od razu nie zabija. Nawet powiem tak: rzadko zabija.

    Po pierwsze, zabijają nie wolty - tylko ampery. Mnie kiedyś
    popieściło znacznie więcej woltów i żyję, bo to był tylko
    transformator na kółku fizycznym i amperów dawał malutko.

    Pozdr,
    --
    ŁK

  • 13. Data: 2009-12-17 10:01:24
    Od: "Karol" <b...@p...pl>

    Użytkownik "slonko" <s...@b...spamu.com> napisał w wiadomości grup

    > a o swoje życie sie nie boisz ? :(
    > różnicówke posiadasz ?

    Rzeczywiście, szczypanie jest nie wtedy, kiedy dotykam płyty
    kartonowo-gipsowej, tylko przetarcia pod którym widać metal ceownika jaki
    jest w tej konstrukcji.
    Różnicówkę mam oryginalną i w bezpiecznikach nic nie zmieniałem. Zdarza się,
    że wybija ją (bardzo rzadko) podczas gaszenia światła w kuchni
    (pomieszczenie obok, ale inna ściana). Elektryk powiedział, że mam czułe
    różnicówki starego typu i one czasem tak wyskakują właśnie przy gaszeniu
    żarówek halogenowych.

    Neonówką sprawdzę dziś wieczorem.

    Naprawdę coś mi grozi? Szczypanie jest niezwykle małe - zauważyłem, że
    wyczuwam je jak lekko dotknę w/w profilu uchem.

  • 14. Data: 2009-12-17 10:04:35
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 17 Gru, 11:01, "Karol" <b...@p...pl> wrote:

    > Naprawdę coś mi grozi? Szczypanie jest niezwykle małe - zauważyłem, że
    > wyczuwam je jak lekko dotknę w/w profilu uchem.

    :-)))))))))))))))))))))))

  • 15. Data: 2009-12-17 10:34:01
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl>

    Użytkownik "Karol" <b...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >

    > Rzeczywiście, szczypanie jest nie wtedy, kiedy dotykam płyty
    > kartonowo-gipsowej, tylko przetarcia pod którym widać metal ceownika jaki

    No to masz robotę :(

> [...]
    > (pomieszczenie obok, ale inna ściana). Elektryk powiedział, że mam czułe
    > różnicówki starego typu i one czasem tak wyskakują właśnie przy gaszeniu

    To też ciekawe gdzie ten prąd upływa że w czasei wyłączania wywala. Jak fś
    filtry RLC przy właczaniu im się zdarza wywalić różnicówkę

    > Neonówką sprawdzę dziś wieczorem.
    >
    > Naprawdę coś mi grozi? Szczypanie jest niezwykle małe - zauważyłem, że
    > wyczuwam je jak lekko dotknę w/w profilu uchem.

    Teraz jest małe bo byłes dobrze izolowany, Bedzie mokro albo dotkniesz
    czegoś uziemionego i może być niewesoło. Róznicówka nie jest lekiem na całe
    zło.
    Dotykanei tego świadomie uchem no nie jest zbyt rozsądne.

    A może dobrze by było zrobić uziemienie tego stelarzu nidy żeby nie było tak
    że przez tak długi czas pozostaje pod napięciem

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 16. Data: 2009-12-17 11:02:29
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Karol pisze:

> [...]
    >
    > Naprawdę coś mi grozi? Szczypanie jest niezwykle małe - zauważyłem, że
    > wyczuwam je jak lekko dotknę w/w profilu uchem.

    Pierwsza rzecz, którą Ci proponuję to uziemić tą konstrukcję, a przy
    okazji sprawdzisz czy faktycznie upływa Ci tam prąd.

    Jest to dość proste i mało inwazyjne - wkręcasz się gdzieś w mało
    widocznym miejscu w profil (np. pod listwą przypodłogową) do śruby
    podłączasz kawałek przewodu i do uziemienia. Jeżeli wywali ci różnicówkę
    to sprawa jasna - choć dość kłopotliwa...

    Wcześniej powinieneś sprawdzić próbówką czy jest tam napięcie.
    I oczywiście ZACHOWAJ SZCZEGÓLNĄ OSTROŻNOŚĆ - najlepiej rób to na
    wyłączonych bezpiecznikach lub używaj odpowiednich (izolowanych narzędzi).

    Posprawdzaj czy masz na wyłącznikach fazę czy N - jak N to nakop
    elektrykowi do d... i popraw to lub niech ktoś Ci to poprawi.

    To, że Ci wywala różnicówkę przy włączaniu światła nie jest normalne -
    zmień tą różnicówkę.

    Obawiam się, że jednak masz jakieś przebicie i tą różnicówkę wywala
    właśnie na skutek przebicia.

    Ariusz

  • 17. Data: 2009-12-17 17:12:21
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

> [...]
    >
    > (pomieszczenie obok, ale inna ściana). Elektryk powiedział, że mam czułe
    > różnicówki starego typu i one czasem tak wyskakują właśnie przy gaszeniu

    Zmień elektryka, albo elektryk niech zmieni swojego duchownego, cokolwiek.

  • 18. Data: 2009-12-17 21:02:10
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Naprawdę coś mi grozi? Szczypanie jest niezwykle małe - zauważyłem, że
    > wyczuwam je jak lekko dotknę w/w profilu uchem.

    To spróbuj dotknąć językiem, a nuż różnicówka zadziała.

  • 19. Data: 2009-12-17 21:17:52
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2009-12-16 17:08, usrobo pisze:

    > tak wiec z prądem nie ma żartów
    > bezpieczniki pewnie na drutach porobione
    > bo jak by byla roznicowka to by wybijala

    Ja miałem w łazience na poddaszu podobny objaw, zauważyłem, że
    lekko szczypie mnie metalowa obudowa kinkietu nad lustrem.
    Neonówka po dotknięciu kinkietu świeciła, a samo szczypanie można było
    wyczuć tylko po mocnym przyciśnięciu dłoni do krawędzi przedniej blachy
    tego kinkietu. Metodą prób i błędów doszedłem, że to napięcie znika po
    wyłączeniu w tablicy bezpiecznika od obwodu elektrycznego ogrzewania
    podłogowego w tej łazience. Ale podczas szukania przebicia włosy mi się
    zjeżyły na głowie, bo neonówka świeciła po dotknięciu ściany pokrytej
    płytkami, kranu nad umywalką, baterii prysznicowej, a nawet wody
    płynącej ze słuchawki przy tej baterii... Przez kilka miesięcy
    korzystałem z tego prysznica bez jakichkolwiek problemów, dom jest
    z drewna, instalacje wodne z tworzywa, szkielety ścianek działowych
    na poddaszu z kantówek 3x5 cm pokrytych płytami gk i tylko wkręty
    w tych płytach są metalowe.

    Nowe pomiary rezystancji izolacji zrobione przez elektryka wyszły
    świetnie, więc wyłączyłem bezpiecznik na stałe, zakleiłem go taśmą
    i postanowiłem nigdy nie używać tej podłogówki, bo nie chciało mi się
    pruć świeżo wykończonych ścian w poszukiwaniu nie wiadomo czego.
    To było na wiosnę, a kiedy jesienią tego samego roku na próbę
    włączyłem ten obwód z powrotem, okazało się, że przebicie zniknęło.
    Opukałem neonówką i jeszcze jednym próbnikiem całą łazienkę od dołu
    do góry i nic. Ścianki działowe poddasza były ocieplane na mokro
    Termeksem i prawdopodobnie upływ był spowodowany przez jakąś resztkową
    wilgoć, która pozostała w warstwie ocieplenia, a która wyparowała
    podczas upalnego lata. Co ciekawe parter był ocieplany w ten sam
    sposób, ale tam żadnych takich cudów nie stwierdziłem.

    Wnioski są takie: człowiek i neonówka reagują nawet na pojedyncze
    miliampery, a może i ich ułamki, które na standardowej różnicówce 30 mA
    nie robią żadnego wrażenia.

    T.

  • 20. Data: 2009-12-17 21:21:07
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    też miałem podobnie ze starymi różnicówkami legrada, okazało się, że
    winne są jednak nie one, lecz transformator od halogenów, podczas
    wyłączania światła indukował się tam jakiś niewielki prąd na uzwojeniu
    pierwotnym i róznicówka czasem głupiała (zazwyczaj nie ta, na której
    wisiał transformator, tylko inna ale na tej samej fazie), elektryk
    zalecał zmianę transformatora na jakiś lepszy (fakt, ten mój to jakiś
    tani szajs, co był w komplecie z lampkami), nie sprawdziłem bo
    wcześniej wywaliłem te halogeny :-)

    pozdrawiam
    s_13