  • 21. Data: 2009-04-21 08:21:15
    Temat: Re: Przedłużanie kabla pod wodą ...
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    qlphon pisze:

    > opcja ze spirytusem nie ma tej wady

    Dalbys glowe, ze nie ma (lub nie pojawia sie) jakies
    jony, które zaczna przewodzic prad? Jakies wydzielanie
    gazów na elektrodach i nieszczescie gotowe. A nie mam
    zabezpieczenia różnicowopradowego.

    230 V to duzo jak na elektrolize. Bez prób troche sie boje,
    a na próby nie mam czasu.

    pozdro serd
    --
    A S

  • 22. Data: 2009-04-21 08:24:21
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 20 Kwi, 12:34, "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> wrote:

    > Niestety, łącze wypada pod wodą.

    ja bym zrobil dokladnie jak radzi Jeffrey
    jesli ma byc troszke bezpieczniej, to ewentualnie jakas guma na to
    zawiazana na obu koncach (detka, prezerwatywa, rekawiczka...)
    przeciez wystarczy taka pompe wlaczyc i opuszczac tak, zeby polaczenie
    bylo suche (nad lustrem wody)
    najlepiej wpieta w obwod zabezpieczony roznicowka

    WS

  • 23. Data: 2009-04-21 08:33:51
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> writes:

    > Musze siegnąć jednorazowo do dna studni (odpompowanie dużej
    > ilości żółtego szlamu) i w tym celu musze przedłużyć o kilka metrów
    > kabel do pompy.

    Z ciekawosci - jakiej dlugosci jest kabel i na jaka glebokosc pod wode
    chcesz opuscic pompe?

    MJ

  • 24. Data: 2009-04-21 09:47:46
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 21 Kwi, 10:21, "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> wrote:
    A ja mam taki pomysł ... owinąć wtyczkę i gniazdko spiete razem
    jakąkolwiek taśmą (choćby szarą), wsadzić razem do np. słoika i
    zapiankować. Odciąć nadmiar pianki i jakimkolwiek smarem uszczelnić
    przejście przez wieczko i samą odsłoniętą piankę....
    Da się to potem rozebrać bez niszczenia wtyczki.
    ;-)

  • 25. Data: 2009-04-21 09:51:44
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 21 Kwi, 10:21, "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> wrote:
    A ja mam taki pomysł ... owinąć wtyczkę i gniazdko spiete razem
    jakąkolwiek taśmą (choćby szarą), wsadzić razem do np. słoika i
    zapiankować.
    -------------------------
    Jedno "ale" - żeby ten "spławik" pompy na wierzch nie wyciągnął ;-))

    Pzdr

    JKK

  • 26. Data: 2009-04-21 09:59:02
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Michal Jankowski pisze:

    > Z ciekawosci - jakiej dlugosci jest kabel i na jaka glebokosc pod wode
    > chcesz opuscic pompe?
    >
    > MJ
    i tu dochodzimy do sedna ;)
    no chyba ze to pompa głębinowa ;)

    michal

  • 27. Data: 2009-04-21 10:04:32
    Od: "Jeffrey" <s...@p...onet.pl>

    JKK wrote:
    > Jedno "ale" - żeby ten "spławik" pompy na wierzch nie wyciągnął ;-))

    w tym momencie trzeba zadać 2 pytania:
    1 jaka jest długość przewodu od pompy do wtyczki
    2 jaka jest przewidywana wysokość lustra wody (od dna do lustra)

    jeffrey

  • 28. Data: 2009-04-21 10:17:09
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 21 Kwi, 11:51, "JKK" <j...@i...fm> wrote:
> [...]
    > zapiankować.
    > -------------------------
    > Jedno "ale" - żeby ten "spławik" pompy na wierzch nie wyciągnął ;-))

    Nie ma szans, najwyżej kabel ładnie lekko napręży...
    ;-)

  • 29. Data: 2009-04-21 10:30:41
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Michal Jankowski pisze:

    > Z ciekawosci - jakiej dlugosci jest kabel i na jaka glebokosc pod wode
    > chcesz opuscic pompe?
    >
    > MJ

    Studnia ma 18m. Lustro jest od 3m do 5m od pow. ziemi.
    Kabla przy pompie mam 8 m. Dokupilem 12 (na wszelki wypadek).
    Złącze będzie więc jakies 7m pod wodą.

    Pomysly ze sloikiem czy butelka troche ryzykowne - rura
    ma fi = 160 mm. Idą za pompą dwa sznury, wąż ogrodowy, kabel -
    jakby sie to gdzies zaklinowalo, bylaby bieda.

    Czyli wszelkie te owijki powinny byc mozliwie chude.

    Mam ochote spróbować pomyslu JKK - wtyczki w dętkę. Poniewaz
    przy styku kabla i jakby nie bylo grubej dętki mogą powstac
    nieszczelnosci na zmarszczeniach gumy - mam twórczy pomysl :-)
    Na wtyczki a pod dętkę dać ze dwa przedziurawione (na kabel)
    kondomy, mocno je owinąć tasmą samoprzylepną szczególnie
    w punktach wejscia i wyjscia kabla i dopiero taki agregacik
    wsunac w dętkę jako ochronę bardziej przed przedarciami mechanicznymi.

    pozdr serd
    --
    A S

  • 30. Data: 2009-04-21 10:47:57
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > zabezpieczenia różnicowopradowego.

    > 230 V to duzo jak na elektrolize. Bez prób troche sie boje,

    próba banalna (ja tak robiłem) do słoika nalewasz badaną ciecz
    wrzucasz koniec przedłużacza
    i włączasz U z odległości drugiego końca

    ja tak odpalałem z sukcesem przetwornice kilkanasie kV
    w rozpałce do grila na spirytusie (kupione bricomarche)
    sprawdzila sie doskonale

    jak guglowałem o przewodnictwie cieczy to gdzieś było napisane o dobrych
    efektach przy chłodzeniu cieczą elektroniki przy pomocy borygo oraz wodą
    destylowaną zdemineralizowaną

    czysta woda była dobrym izolatorem ale po dluzszym czasie rosły w niej glony
    jednak w Twoim przypadku na kilka godzin to nie ma znaczenia...
    ewentualna korozja też jest tu raczej nie istotna

    czyli: czysta woda, woreczek i powertape....
    tanio i czysto