  • 31. Data: 2020-05-07 19:02:20
    Temat: Re: Radzimy sobie
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-05-05 o 21:53, Marek pisze:

    > Nie, po prostu nie zapłaciłem w kwietniu składki za marzec. Mam
    > przygotowany wniosek o umorzenie, który należy złożyć do 30 czerwca.
    > Do 30.06 ZUS wstrzymał dochodzenie należnych składek za okresy 03-05 a
    > po tym terminie będzie rozpatrywał te wnioski i umarzał (jeśli nie
    > będzie zastrzeżeń).
    > Zgodnie z zasadą niechch (czyt. "nie-cha-cha") najprawdopodobniej w
    > następnych okresach jzapłacę składkę, stąd tylko marzec sobie odpuszczę.

    Czyli w zasadzie na razie nie skorzystałeś.
    Tyle to i ja zrobiłem, ale mam świadomość, ze
    zanim to się rozstrzygnie, to wiele się może zmienić.
    Mimo, że jak piszesz ZUS wstrzymał dochodzenie/ściganie,
    ale potem nagle się okaże, że z jakiegoś powodu
    umorzenie nie przysługuje i odsetek nie liczymy, ale
    składki trzeba opłacić.

  • 32. Data: 2020-05-07 20:59:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek f...@f...com ...

    > Zgodnie z zasadą niechch (czyt. "nie-cha-cha") najprawdopodobniej w
    > następnych okresach jzapłacę składkę, stąd tylko marzec sobie
    > odpuszczę.

    Hmm, nie załapałem tego.
    Mozesz wyjasnic?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiarą można manipulować. Tylko

  • 33. Data: 2020-05-08 16:00:10
    Od: Marek <f...@f...com>

    On 07 May 2020 18:59:35 GMT, Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Mozesz wyjasnic?

    Święta zasada przedsiebiorcy: "Nie bądź chamie chytry", w skrócie
    niechacha.

    --
    Marek

  • 34. Data: 2020-05-08 22:14:08
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > nie pitol, to sztuczne "samozatrudnienie" to zwykła reakcja obywatela który
    korzysta z dostępnych możliwości prawnych by ograniczyć podatkowe skutki tego ze w
    ogóle pracuje.

    Przecież to bardzo łatwo unormować. W wielu krajach już dawno sobie z tym poradzili.
    Może to spiskowe myślenie moje ale nie mogę się oprzeć wrażeniu, że im bardziej
    zagmatwane, tym łatwiej jest się przyczepić. A i ludzie szybciej się gubią i nie
    żądają zbyt wiele bo mogą dostać po głowie. To tak jakby celowo ktoś to robił.
    K.

  • 35. Data: 2020-05-13 08:25:47
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 08.05.2020 o 21:14, Kadar pisze:
> [...]
    ogóle pracuje.

    > Przecież to bardzo łatwo unormować. W wielu krajach już dawno sobie z tym

    oczywiście że tak, wystarczy to zalegalizować.

    W UK:
    - samozatrudnienie czy umowa na 0h (czyli śmieciówka) w pełni legalne
    (ale na etacie chorobowego też masz płacone grosze i dopiero od 4 dnia)
    - to ja się dogaduję z pracodawcą na warunki: czy chcę pracować 8, 12
    czy 16h dziennie; czy za nadgodziny chcę 150, 200, czy 80%; żaden urząd
    mi nie narzuca, że po 24h pracy muszę zrobić 6h odpoczynku ;)
    - podstawowej emerytury wszyscy dostaniemy tyle samo - niezależnie od
    zarobków, żona z dziećmi w domu ma liczony czas przepracowany do
    emerytury i ma ubezpieczenie

    Lukasz

  • 36. Data: 2020-05-13 20:16:46
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-05-04 o 12:16, adam pisze:

    > Mogę się mylić, ale jeżeli nie jesteś samozatrudniony, to nie będzie
    > odpowiedzi, bo nie musi być. Wniosek jest informacją, że chcesz tej pomocy.

    Myliłeś się.
    Przyszła odpowiedź, że umorzyli mi składki za marzec
    czyli udzielono mi pomocy publicznej w tej kwocie.

  • 37. Data: 2020-05-14 22:53:21
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Myliłeś się.
    > Przyszła odpowiedź, że umorzyli mi składki za marzec
    > czyli udzielono mi pomocy publicznej w tej kwocie.

    Moim zdaniem trzeba korzystać z tych wszystkich zwolnień i dopłat do póki są.
    K.

  • 38. Data: 2020-05-15 11:11:01
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-05-14 o 22:53, Kadar pisze:

    > Moim zdaniem trzeba korzystać z tych wszystkich zwolnień i dopłat do póki są.
    > K.

    Moim też, nawet jeśli chwilowo mógłbym się spiąć i zapłacić te wszystkie
    opłaty co mam i się utrzymać jakoś, ale 10 tys zawsze się przyda jak za
    dwa miesiące będzie gorzej a Państwo już nie będzie miało :-)

  • 39. Data: 2020-05-16 13:38:05
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Nie będzie! Zdaje się, że wszyscy w EU trochę gorzej ciągną. Takiego drenażu nie
    widziałem jak żyję. Podobno w czasach wielkiego kryzysu był taki ale mnie jeszcze nie
    było. To co teraz się dzieje wnukom będzie się opowiadało (dzieci sami to odczują).
    Nawet u Niemców pieniądze niby płyną jak rzeka a oni też narzekają, że za mało. Ale
    jest pewna prawidłowość duże firmy i mega siedzą cicho a tak dostają. Natomiast
    wszyscy mali to im kapie jak krew z nosa. Jak są silne organizacje (Niemcy, Anglia)
    to jeszcze jakoś to wygląda.
    K.

  • 40. Data: 2020-05-16 19:43:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niemiecki dobrobyt
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url
    =https://www.arte.tv/pl/videos/077980-000-A/niemcy-b
    iedni-w-bogatym-kraju/&ved=2ahUKEwjHi-r89rjpAhWitYsK
    HfJaBAoQtwIwAHoECAUQAQ&usg=AOvVaw0ceDmQawHMX_TdRrfM4
    0Yb