  • 1. Data: 2010-09-17 23:13:36
    Temat: Reku z odzyskiem wilgoci (entalpiczny)
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Witam

    Jestem przed wykonaniem instalacji wentylacji mechanicznej. Czy dobrym pomyslem
    bedzie poszukanie rekuperatora entalpicznego? Mozecie polecic jakis konkretny
    model, wydajnosc 300-350 m3/h.

    Czy ktos z Was uzytkuje WM ze zwyklym reku (bez odzysku wilgoci) i
    potwierdzi/zaprzeczy przesuszanie powietrza w zimie?

    --
    Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.
    Z.

  • 2. Data: 2010-09-18 05:34:27
    Temat: Re: Reku z odzyskiem wilgoci (entalpiczny)
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> napisał w
    wiadomości news:i70smj$7s2$1@inews.gazeta.pl...
    > Czy ktos z Was uzytkuje WM ze zwyklym reku (bez odzysku wilgoci) i
    > potwierdzi/zaprzeczy przesuszanie powietrza w zimie?

    Wydaje mi sie ze producenci reku nieco przesadzają. Jesli powietrze sie
    przesuszy to należy w domu postawić nawilżacz i tyle.

    b.

  • 3. Data: 2010-09-18 19:06:46
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 18-09-2010 o 01:13:36 ATZ Rzeszow <a...@p...pl>
    napisał(a):

> [...]
    > pomyslem
    > bedzie poszukanie rekuperatora entalpicznego? Mozecie polecic jakis
    > konkretny model, wydajnosc 300-350 m3/h.
    Może nawilżacz? pewnie bedzie taniej niż specjalny reku.

    > Czy ktos z Was uzytkuje WM ze zwyklym reku (bez odzysku wilgoci) i
    > potwierdzi/zaprzeczy przesuszanie powietrza w zimie?
    Ja mam do tego GWC bezprzeponowe które mi nawilża lub osusza powietrze.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 4. Data: 2010-09-19 06:57:33
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 18 Wrz, 01:13, "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>
    wrote:
> [...]
    >
    > Czy ktos z Was uzytkuje WM ze zwyklym reku (bez odzysku wilgoci) i
    > potwierdzi/zaprzeczy przesuszanie powietrza w zimie?

    nie ma sensu raczej bedziesz walczyl z nadmiarem wilgoci niz
    niedostatkiem.
    Wilgoc w domu pochodzi od domownikow i gotowania.
    Jak masz za malo wilgoci to mozesz gotowac obiady bez przykrywki.
    Dodatkowo dochodzi aspekt lazienek /prysznic, wanna/

  • 5. Data: 2010-09-19 09:46:58
    Od: "Jan Werbinski" <j...@t...bez.mai.la>

    Uzytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisal w wiadomosci
    t.googlegroups.com...

> [...]
    > Jak masz za malo wilgoci to mozesz gotowac obiady bez przykrywki.
    > Dodatkowo dochodzi aspekt lazienek /prysznic, wanna/

    Zielen w doniczkach, kwiatki itp. Stabilnie oddaja wilgoc przez cala dobe, a
    nie tylko w czasie gotowania.

    --
    Jan Werbinski O0oo....._[:]) bul, bul, bul
    Prywatna http://www.janwer.com/

  • 6. Data: 2010-09-19 10:56:53
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

> [...]

    > Jak masz za malo wilgoci to mozesz gotowac obiady bez przykrywki.
    > Dodatkowo dochodzi aspekt lazienek /prysznic, wanna/

    Z tych pomieszczen powietrze jest wywiewane przez rekuperator na zewnatrz,
    wiec gotowanie bez przykrywki i branie prysznica nic nie pomoze.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 7. Data: 2010-09-19 11:11:36
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

> [...]
    > Czy ktos z Was uzytkuje WM ze zwyklym reku (bez odzysku wilgoci) i
    > potwierdzi/zaprzeczy przesuszanie powietrza w zimie?

    Mam "zwykłe" reku, a przez kilka miesięcy latem, jesienią i zimą miałem
    odpływ wody do miseczki, więc zaobserwowałem ilość skraplanej wody. Przy
    temperaturach zewnętrznych w okolicach zera wybierałem 50-100 ml dziennie.
    Przy dość silnych mrozach (-10 stopni) ilość wody zwiększyła się do około
    pół litra dziennie. W domu przebywają 2 osoby dorosłe + dziecko, wydajność
    ok. 100-120 m3/h.
    Wilgoć pochodziła z powietrza wywiewanego i skraplała się w wymienniku w
    kontakcie z zimnym powietrzem zewnętrznym. Powietrze w czasie mrozów jest
    bardzo suche i nie sądzę by cudowny entalpiczny wymiennik poprawił tu
    cokolwiek.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 8. Data: 2010-09-19 16:20:37
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > nie ma sensu raczej bedziesz walczyl z nadmiarem wilgoci niz
    > niedostatkiem.

    przy mrozie na zewnątrz raczej nierealne, szczególnie przy sprawnej
    wentylacji i paleniu w kominku, no... może piec gazowy czerpiący
    powietrze z pomieszczenia trochę by nawilżył, ale takich się juą
    raczej nie montuje

    pozdrawiam
    s_13

  • 9. Data: 2010-09-19 18:11:40
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-09-19 18:20, s_13 pisze:

> [...]
    > wentylacji i paleniu w kominku, no... może piec gazowy czerpiący
    > powietrze z pomieszczenia trochę by nawilżył, ale takich się juą

    Masz oczywiście na myśli piec katalityczny na propan-butan. :-)

    M.

  • 10. Data: 2010-09-19 19:21:29
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

> [...]
    > kontakcie z zimnym powietrzem zewnętrznym. Powietrze w czasie mrozów jest
    > bardzo suche i nie sądzę by cudowny entalpiczny wymiennik poprawił tu

    Ja nie rozumiem dyskusji.
    Przecież w zimie powietrze jest samow sobie bardziej suche i trzeba wstawić
    nawilżacz.

    MS