  • 31. Data: 2016-02-15 16:18:54
    Temat: Re: Rolety zewnętrzne
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 14 Feb 2016 15:29:58 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Niewyobrazalna to jest tylko glupota. Jesli ktos jako argument
    > nieskutecznosci ocieplenia podaje cztery kolki od balustrady albo mostek
    > wiazany z zaluzjami.

    A to dawno była dyskusja o domu, gdzie kasety żaluzji były zamontowane nad
    oknem i pod nadprożem, zamiast na nadprożu? Sam bym nie wpadł na to, że tak
    można. A równie dobrze mógłbyś sobie 2m2 ściany zamienić na arkusz blachy.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 32. Data: 2016-02-15 16:43:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Szyb w oknach nie masz? Dales chyba najglupszy argument w calej dyskusji.

  • 33. Data: 2016-02-15 17:06:42
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-02-15 o 09:32, Kris pisze:
> [...]
    http://www.eurokontrakt.eu/balustrada-szklana-na-pro
    filach-stalowych-Eris-Polanica.JPG
    > Tak z ciekawości- jakie "starty" spodowuja takie mostki?
    > Równowartość piwa rocznie czy może dużej flaszki średniej jakości wódki?
    > Mam balkon(teoretycznie potężny mostek) + wykusz czy jak to tam się zwie z przodu
    domu- pewnie z 5zł za to więcej rocznie za ogrzewanie płacę. Wykusz jest bo jest w
    kwestii użytkowej a na balkonie z 10 razy do roku bywam. A to kawę rano jak jest
    fajna pogoda lub piwo/drina z żona wieczorem jak ładny zachód słońca nad łąkami jest.
    Niby bez sensu ale nie żałuję i w kolejnym domu jeśli będzie sypialnia na piętrze(a
    raczej nie będzie bo porterówkę planuje) to tez balkon zrobię. Na te 5zł rocznie
    straty na ogrzewaniu póki co stać mnie. Lepiej skupić się na tym aby te 5zł więcej
    zarobić jak stresować się mostkiem spowodowanym przez wkręty czy trzpień od klamki.

    Pięknie napisane :)
    Lubię, jak ktoś ma rozsądne podejście do tematu i nie przegina ani w
    jedną, ani w drugą stronę...
    W pełni podzielam zdanie

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 34. Data: 2016-02-15 18:09:24
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 15 Feb 2016 07:43:48 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Szyb w oknach nie masz? Dales chyba najglupszy argument w calej dyskusji.

    ściana -> 20cm blachy -> 1.5m okna -> parapet -> ściana

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 35. Data: 2016-02-15 18:29:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kartofel-12 gwozdzi- 7 krolikow. Tyle jest warte co napisales.

  • 36. Data: 2016-02-16 01:14:01
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 lutego 2016 14:47:35 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Uzasadnisz? Pewnie coś tam napiszesz dla zasady

    Po prostu uwazam balkon za zbedny w domu z duzym, wygodnym, zadaszonym
    tarasem :-) Mam sypialnie na dole wiec tym bardziej balkon dla mnie bylby
    zupelnie bez sensu.

    > Dla mnie jazda na motorze jest głupia, czy trzymając się tematu grupy- PLC jest
    głupotą- nic funkcjonalnie nie wnosi a koszty generuje;)

    Akurat PLC funkcjonalnie wnosi caly ogrom pozytecznych funkcji, ktorych
    uzywa sie na codzien.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 37. Data: 2016-02-16 08:36:42
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2016-02-16 01:14, Adam Sz. wrote:

    > Po prostu uwazam balkon za zbedny w domu z duzym, wygodnym, zadaszonym
    > tarasem :-) Mam sypialnie na dole wiec tym bardziej balkon dla mnie bylby
    > zupelnie bez sensu.

    Osobiście także nie zaprojektowałbym sobie balkonu, chociaż ja to w
    ogóle mam zboczenie i jak dla mnie to tylko parterówka ;-)

    Na co dzień ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 38. Data: 2016-02-16 08:50:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 16 lutego 2016 01:14:02 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Akurat PLC funkcjonalnie wnosi caly ogrom pozytecznych >funkcji, ktorych uzywa sie
    na codzien.
    Taa;)

  • 39. Data: 2016-02-16 09:07:42
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 15 lutego 2016 16:15:06 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Po kiego kombinować jak można normalnie- 12cm styro od spodu- 5od gory i czolła i
    mostka praktycznie nie ma

    ale balkon robi sie gruby i niekoniecznie architektonicznie pasuje

    o termicznej stronie balkonów tu:
    https://suw.biblos.pk.edu.pl/downloadResource&mId=50
    4360

    b.

  • 40. Data: 2016-02-16 10:02:43
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 16 lutego 2016 08:50:13 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Taa;)

    Oczywiscie :) Uzywam non stop i notorycznie do:

    - gaszenia swiatla w calym domu jednym przyciskiem (z opoznieniem lub bez) -
    w sypialni wieczorem jak idziesz spac lub w wiatrolapie w ciagu dnia jak
    gdzies wychodzisz
    - gaszenia swiatla na calych kondygnacjach (poddasze / piwnica) - jednym
    wygodnym przyciskiem przy schodach
    - automatycznego wlaczania oswietlenia dekoracyjnego jak robi sie
    ciemno (kilkanascie, jak nie dziesiat roznych ledow ledzikow - w
    salonie, kuchni, na schodach etc)
    - automatycznego wylaczania oswietlenia w roznych miejscach (garaz, korytarze,
    piwnice etc)

    Chocby tylko dla tych rzeczy warto zrobic sobie oswietlenie na PLC - uzywam
    tego codziennie.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.