  • 21. Data: 2016-02-15 09:46:00
    Temat: Re: Rolety zewnętrzne
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 lutego 2016 09:15:57 UTC+1 użytkownik s...@g...com
    napisał:
    > Policz se ile W zostanie przeniesione przez te 4-8 wkretów o średnicy 8-10mm
    zagłębionych na te 10cm w sciane przy róznicy temperatur 35-45stopni.

    Tak z ciekawości- czy te wkręty termowizyjna kamerą będzie widać?

  • 22. Data: 2016-02-15 09:54:12
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-02-15 o 09:15, s...@g...com pisze:
> [...]
    balkonu a jakis co zaraz po urodzeniu wyslizgnal sie z rak pielegniarce stwierdzil ze
    mostek cieplny zrobi.

    ocieplonym budynku składajacym sie z samych mostków i ogrzewanym 30kW piecem - to w
    przypadku budynków energooszczednych trzeba by to wykonac sprytniej.

    > Policz se ile W zostanie przeniesione przez te 4-8 wkretów o średnicy 8-10mm
    zagłębionych na te 10cm w sciane przy róznicy temperatur 35-45stopni.

    Jaką temperaturę ma ocieplona płyta balkonu 2m od budynku przy -20 na
    zewnątrz. :)

    --
    Pete

  • 23. Data: 2016-02-15 10:03:01
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 lutego 2016 08:55:19 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > No i zgoda ze na 99% budów to kompletnie nie ma znaczenia, bo jest milion znacznie
    wiekszych mostków. Ale gdyby w pasywnym zapodać taka balustrade to przestanie być
    pasywny :)

    Dla mnie w ogole robienie balkonu w domu pasywnym jest glupie ;)
    Abstrachujac od tego ze w ogole robienie balkonu w domu jest dla mnie glupie.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 24. Data: 2016-02-15 11:12:12
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-02-15 o 09:46, Kris pisze:
    zagłębionych na te 10cm w sciane przy róznicy temperatur 35-45stopni.

    > Tak z ciekawości- czy te wkręty termowizyjna kamerą będzie widać?

    U mnie kołek na 15cm styropianie (-3C) był o 0,5C cieplejszy (-2,5C)

    --
    Pete

  • 25. Data: 2016-02-15 12:55:20
    Od: b...@g...com

    W dniu środa, 10 lutego 2016 23:00:58 UTC+1 użytkownik arek napisał:
    > Teoretycznie zastosowanie okiennych rolet zewnętrznych powinno powinno
    > przyczynić się do zmniejszenia strat ciepła przez otwory okienne. Czy
    > znane są jakieś wiarygodne pomiary potwierdzające oszczędności
    > energetyczne tego typu rozwiązań.
    >
    > --
    > arek

    hej, ja mam zainstalowane rolety zewnetrzne i z praktyki mogę powiedzieć, ze
    największy z nich zysk jest latem. Gdy wychdzisz z domu do pracy to wtedy zamkykasz
    wszystkie rolety i po powrocie w domu jest naprawdę chłodno. Dom mam ocieplony 20cm
    grafitowym styropianem i mogę potwierdzić, że naprawdę najwięcej ciepła wchodzi przez
    okna. Natomiast zimą jakiś tam zysk jest, ale zeby specjalnie z tego wzgledu kupowac
    rolety to pieniadze wywalone w bloto. teraz i tak montuje sie okna z potrojnymi
    szybami. sprawdzalem kamerą termowizyjną i przy -17stopniach na dworze szyba była
    chłodniejsza od siaciny o około 2 stopni, wiecej zimna wchodzi przez kamienny
    parapet, czy na ramie okna, ale to też nie są jakieś duże wartości i powierzchnia
    tych miejsc nie jest duża. Rolety mam zamontowane na zewnętrznej śnianie, a że na
    elewacji jest duzo styropianu to są zakryte. Między puszkę a pustak jest włożone 2cm
    styroduru. Kolega ma zamontowane rolety wpuszczane nad oknem i to jest porażka. Po
    zamknięciu rolety puszka jest pusta, w środku jest jakiś pasek izolacji ale to jest
    nic. W rezultacie w mieszkanianiu na drzwiczkach do rewizji skrapla sie woda i nieźle
    z nich dmucha. Generalnie można powiedzieć, że takie rozwiązanie to dziura w ścianie
    na wylot zatkana kawałkiem blachy.

  • 26. Data: 2016-02-15 14:47:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 lutego 2016 10:03:02 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Abstrachujac od tego ze w ogole robienie balkonu w domu jest dla mnie glupie.
    Uzasadnisz? Pewnie coś tam napiszesz dla zasady
    Dla mnie jazda na motorze jest głupia, czy trzymając się tematu grupy- PLC jest
    głupotą- nic funkcjonalnie nie wnosi a koszty generuje;)

  • 27. Data: 2016-02-15 15:06:17
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 15 lutego 2016 14:47:35 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Uzasadnisz? Pewnie coś tam napiszesz dla zasady

    zwykle to działa tak ze człowiek mieszkajacy cale zycie w bloku gdy buduje dom buduje
    i balkon - bo cale zycie o nim marzył. Kawka poranna te sprawy...
    Ale okazuje sie w praktyce ze wykorzystanie balkonu wynosi dosc dokładnie zero bo
    jego funkcje przejmuje taras. Jest dla tych celów wygodniejszy.
    Zatem budowa balkonu byla niecelowa czyli potocznie ujmując głupia. Jesli ktos sobie
    swiadomie wybudowal i jednak uzytkuje - no to ten głupio nie zrobił. Tyle ze raczej
    malo takich. Bo owszem, kawe na balkonie to sie pija - w blokach.

    b.

  • 28. Data: 2016-02-15 15:27:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 lutego 2016 15:06:20 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > zwykle to działa tak ze człowiek mieszkajacy cale zycie w bloku
    Całe życie w "domkach" minus kilkuletni epizod w bloku

    > gdy buduje dom buduje i balkon - bo cale zycie o nim >marzył. Kawka poranna te
    sprawy...
    Oj tam
    > Ale okazuje sie w praktyce ze wykorzystanie balkonu >wynosi dosc dokładnie zero
    Trochę racji masz- balkon kilkanaście razy do roku wykorzystuję to fakt. Ale nie
    żałuję tych pewnie 1,5-2tys złotych które dopłaciłem za ten "luksus"

    > bo jego funkcje przejmuje taras. Jest dla tych celów >wygodniejszy.
    Ale jest na parterze a sypialnia u nas na piętrze. A ja leniwy;)
    > Zatem budowa balkonu byla niecelowa czyli potocznie >ujmując głupia.
    Dla mnie PLC jest głupie, jazda na motorze, budowanie domów z drewna, budowanie domów
    energooszędnych gdzie wydając dziesiątki tysi więcej zyskuje się pojedyncze setki pln
    rocznie, i jeszcze kilka rzeczy bym wymienił.,
    Każdy tam wg siebie mierzy. Adam temat głupoty wywołał- czyż np. nie można nazwać
    głupota budowanie domu 300m2 dla rodziny 2 + pies?
    >Jesli ktos sobie swiadomie wybudowal i jednak uzytkuje - no to ten głupio nie
    zrobił.
    A no
    >Tyle ze raczej malo takich. Bo owszem, kawe na >balkonie to sie pija - w blokach.
    Każdy decyzje podejmuje sam- nikogo nie zachęcam do budowy domu z balkonem tylko
    zwracam uwagę że większość argumentów przeciw balkonom top mostek cieplny. Kurczę
    budujmy bez mostków to za naście lat same stodoły będą stały z dachem skierowanym na
    jakiś tam kierunek bo solary itp.

  • 29. Data: 2016-02-15 15:51:00
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 15 lutego 2016 15:27:42 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    budujmy bez mostków to za naście lat same stodoły będą stały z dachem skierowanym na

    balkony mozna zrobić w sposób ciepły - tyle ze to droższe. A i budynki mogą być
    ciepłe a przeróżniste tyle ze będą kosztowac nieco wiecej niz prosta stodoła.
    Stodołowaty kształt zdaje sie byc na dzis najlepszym rozwiazaniem ekonomicznym. Dla
    mnie to istotne, dla innego bogatszego - niekoniecznie.

    b.

  • 30. Data: 2016-02-15 16:15:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 lutego 2016 15:51:06 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
> [...]
    jakiś tam kierunek bo solary itp.

    > balkony mozna zrobić w sposób ciepły - tyle ze to droższe.
    Po kiego kombinować jak można normalnie- 12cm styro od spodu- 5od gory i czolła i
    mostka praktycznie nie ma

    >A i budynki mogą być ciepłe a przeróżniste tyle ze będą kosztowac nieco wiecej niz
    prosta stodoła.
    I sens ekonomiczny w pizdu idzie. Adam kiedyś linkował dom ok 100mkw gdzie człowiek
    jakieś cuda czynił łącznie z zaślepkami styropianowymi na kołki, reku itp. Koszt
    wyszedł tyle co moje 200m2 a metraż przypominan niewiele większy od kawalerki w
    bloku. Podobno niewiele ponad 1000zł rocznie za ogrzewanie płaci. Czyli żadna
    rewelacja a nakłady spore
    > Stodołowaty kształt zdaje sie byc na dzis najlepszym rozwiązaniem ekonomicznym. Dla
    mnie to istotne, dla innego bogatszego - niekoniecznie.
    O architekturze miast nie tak dawno dykutowaliśmy i uwagi zgłaszałeś;)