  • 11. Data: 2016-02-14 23:27:47
    Temat: Re: Rolety zewnętrzne
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 14 lutego 2016 23:19:45 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > A, to Ty wysmyknales sie pielegniarce.

    mieszkajac w kamienicy pewne tematy sa niewyobrazalne np jak zbudowac energooszczedny
    dom.

    b.

  • 12. Data: 2016-02-15 00:29:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Niewyobrazalna to jest tylko glupota. Jesli ktos jako argument nieskutecznosci
    ocieplenia podaje cztery kolki od balustrady albo mostek wiazany z zaluzjami. To ja
    takiego kwalifikuje do polglowkow. A co do kamienic. Ludzie mieszkajacy w
    kamienicach, w tym i ja, sami placa a ogrzewanie. Tak samo jak ci mieszkajacy w
    domkach. Nam tez zalezy zeby placic jak najmniej i miec cieplo. I coraz czesciej
    potrafimy to skutecznie zrobic za o wiele mniejsze pieniadze niz nasi glupsi bracia
    mieszkajacy w teoretycznie swoich domach.

  • 13. Data: 2016-02-15 07:05:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 14 lutego 2016 13:57:42 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > tu jest jakis kalkulator strat domu
    > http://ziemianarozdrozu.pl/kalkulator-zuzycia-ciepla
    >
    > z opisu: Jeśli na oknach zainstalowane są rolety, straty ciepła maleją o 20%
    Pod warunkiem że są opuszczone;)
    A wtedy ciemno i ponuro.
    Żadnych rolet.

  • 14. Data: 2016-02-15 07:58:49
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 15 lutego 2016 00:30:01 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
> [...]
    kamienicach, w tym i ja, sami placa a ogrzewanie. Tak samo jak ci mieszkajacy w
    domkach. Nam tez zalezy zeby placic jak najmniej i miec cieplo.

    tak, wiem, korzystamy wtedy z ciepła za które płaci sąsiad.

    b.

  • 15. Data: 2016-02-15 08:04:32
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2016-02-14 20:51, Budyń wrote:

    > zgoda, każdą rzecz mozna spitolic np błędną konstrukcją.

    Akurat rolety nadstawne to norma z tego co obserwuje na budowach.
    Znajomy zrobił sobie takie + wszędzie silniki do rolet i przy mrozach
    wsazystkie silniki miał unieruchomione...
    Nie dosyć, że wieje to jeszcze się rosi. Masakra.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 16. Data: 2016-02-15 08:04:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 14 lutego 2016 23:03:14 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
> [...]
    balkonu a jakis co zaraz po urodzeniu wyslizgnal sie z rak pielegniarce stwierdzil ze
    mostek cieplny zrobi.

    > metalowa balustrada? piekny mostek.
    Żarty sobie robisz.
    Przekrój wkrętów mocujących moją balustrad jest pewnie mniejszy od trzpienia klamki w
    drwach wejściowych. A jeszcze nikt na pomysł nie wpadł aby te trzpienie ze styropianu
    robić.

  • 17. Data: 2016-02-15 08:55:18
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 15 lutego 2016 08:04:33 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    w drwach wejściowych. A jeszcze nikt na pomysł nie wpadł aby te trzpienie ze

    no i co z tego ze ty masz mały przekrój? Mozna sobie zrobic bardziejsze np
    http://www.eurokontrakt.eu/balustrada-szklana-na-pro
    filach-stalowych-Eris-Polanica.JPG
    No i zgoda ze na 99% budów to kompletnie nie ma znaczenia, bo jest milion znacznie
    wiekszych mostków. Ale gdyby w pasywnym zapodać taka balustrade to przestanie być
    pasywny :)
    My na razie nie budujemy energooszczędnie. Jest juz pewne moda na większe grubosci
    izolacji ale bez przejmowania sie dalszymi szczegółami. Dobre i to.

    b.

  • 18. Data: 2016-02-15 09:15:55
    Od: s...@g...com

> [...]
    mostek cieplny zrobi.

    > metalowa balustrada? piekny mostek. O ile kompletnie bez znaczenia w nedznie
    ocieplonym budynku składajacym sie z samych mostków i ogrzewanym 30kW piecem - to w
    przypadku budynków energooszczednych trzeba by to wykonac sprytniej.

    Policz se ile W zostanie przeniesione przez te 4-8 wkretów o średnicy 8-10mm
    zagłębionych na te 10cm w sciane przy róznicy temperatur 35-45stopni.

  • 19. Data: 2016-02-15 09:21:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 lutego 2016 08:55:19 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > No i zgoda ze na 99% budów to kompletnie nie ma znaczenia, bo jest milion znacznie
    wiekszych mostków. Ale gdyby w pasywnym zapodać taka balustrade to przestanie być
    pasywny :)
    W pasywnym nie będzie balustrady bo balkonu tam nie zrobią. Pasywne to paskudne
    stodółki, dach dwuspadowy, żadnych balkonów i wejście najlepiej przez śluzę
    powietrzna. Trzpień od klamki ze styropianu.
    A Ty tak na serio uważasz że wkręty od balustrady to jakiś problem termiczny?
    > My na razie nie budujemy energooszczędnie. Jest juz pewne moda na większe grubosci
    izolacji ale bez przejmowania sie dalszymi szczegółami. Dobre i to.
    Znaczy czeka nas czas stodółek?
    Czy to nie ty kiedyś tu o estetyce, planowaniu itp. pisałeś?

  • 20. Data: 2016-02-15 09:32:09
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > no i co z tego ze ty masz mały przekrój? Mozna sobie zrobic bardziejsze np
    Tak z ciekawości- jakie "starty" spodowuja takie mostki?
    Równowartość piwa rocznie czy może dużej flaszki średniej jakości wódki?
    Mam balkon(teoretycznie potężny mostek) + wykusz czy jak to tam się zwie z przodu
    domu- pewnie z 5zł za to więcej rocznie za ogrzewanie płacę. Wykusz jest bo jest w
    kwestii użytkowej a na balkonie z 10 razy do roku bywam. A to kawę rano jak jest
    fajna pogoda lub piwo/drina z żona wieczorem jak ładny zachód słońca nad łąkami jest.
    Niby bez sensu ale nie żałuję i w kolejnym domu jeśli będzie sypialnia na piętrze(a
    raczej nie będzie bo porterówkę planuje) to tez balkon zrobię. Na te 5zł rocznie
    straty na ogrzewaniu póki co stać mnie. Lepiej skupić się na tym aby te 5zł więcej
    zarobić jak stresować się mostkiem spowodowanym przez wkręty czy trzpień od klamki.