  • 11. Data: 2012-07-09 13:09:01
    Temat: Re: Sterowanie roletami -satel integra prośba o radę
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    aby sprawdzi czy otwarta przez kamere muszę zerkać :)

    > To pomysł szatana żeby robić sterowanie krok po kroku. Normalne silniki do
    > rolet mają solniki z dwoma uzwojeniami. Właściwie wszystkie tak mają.

    ale właśnie doczytałem w instrukcji :

    2.1.1) Wejście "Krok po Kroku":

    Do ręcznego sterowania automatyki można podłączyć prosty przycisk

    (pomiędzy Wspólnym i wejściem Krok po kroku). Funkcjonowanie

    odbywa się według sekwencji: wznisienie-stop-obniżenie-stop.

    Gdy przycisk będzie pod naciskiem ponad 3 sekundy (ale krócej niż 10

    sekund) uaktywnia się ruch wzniesienia (nawijania) - (odpowiadający

    przyciskowi ? na pilocie).

    Gdy przycisk będzie pod naciskiem ponad 10 sekund uaktywnia się

    ruch obniżania (odwijania) (odpowiadający przyciskowi ?). Ta specjalna

    funkcja może być używana do "synchronizacji" kilku silników do tego

    samego ruchu niezależnie od pozycji, w których się znajdują

    To juz można oprogramowac

    sprawdzę czy zadziała

    pozdrawiam

  • 12. Data: 2012-07-09 13:10:43
    Temat: Re: Sterowanie roletami -satel integra prośba o rad
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > monostabilne?
    >
    > wczoraj sprawdzałem i własnie nie było napięca, ale multimetrem jakims
    > lewym dzis podskocze cos kupic lepszego
    >
    > ale o dziwno teraz działa za każdym razem, swirował jak odwrotnie
    > podłączałem przewody.
    >
    > masz moze jakis model takich przekaźników aby były możliwie małe, w
    > puszkach przy
    > roletach juz ciasnawo jest, moze jakis link do allegro gdzie mogę odrazu
    > zakupić
    > przyda się więcej bo chce wyprowadzić sterowanie oswietleniem również

    Dorwałem multimetr napięcie jest szczątkowe na wyjście out 10.... 0,06V

    czyli aby przekaźnik podłaczyć 12V z centralki podłączam z out 10.... do
    przekaźnika i z centralki zamiast z masy jak teraz mam
    to z wyjścia gdzie jest 12V na przekaźnik i tyle powinno grać.

    pozdrawiam
    AT

  • 13. Data: 2012-07-09 14:12:37
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-07-09 13:10, Amir pisze:
> [...]
    > przekaźnika i z centralki zamiast z masy jak teraz mam
    > to z wyjścia gdzie jest 12V na przekaźnik i tyle powinno grać.

    Generalnie outy niskoprądowe podłącza się zawsze tak że out jest masą
    dla przekaźnika (czyli gdy wyjście jest wyzwolone to pojawia się tam 12V
    pomiędzy out a aux+, przy wyłączonym wyjściu szczątkowo coś tam się może
    pojawić ale nie wyzwala to przekaźnika)

    Lukasz

  • 14. Data: 2012-07-09 15:01:43
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > przekaźnika (czyli gdy wyjście jest wyzwolone to pojawia się tam 12V
    > pomiędzy out a aux+, przy wyłączonym wyjściu szczątkowo coś tam się może

    Przekaźniki już kupiłem po 19.90zł
    cos takiego

    http://allegro.pl/przekaznik-12v-230v-sterowanie-230
    v-z-centralki-i2447679008.html

    z ciekawości dryngnąlem do statela stwierdzili, ze tak jak podłaczylem też
    ok, ale nie zalecają takiego podłaczenia
    bo jak pojdzize przepięcie to uwali oba urządzenia a tak jedno.

    czyli przepnę sobie z centralki z com na 12V i podłacze przez przekaźnik
    będzie bezpieczniej.

    podłączone mialem do com i out i tam delikatnie było własnie 0.06V ponoc
    normalne tez.

    czyli jak proponujesz zasilic najlepiej przekaźniki jakie wyjścia
    wykorzystywac do tego na centrali do podania zasilani12V?

    Dzięki za podpowiedz

    pozdrawiam
    AT

  • 15. Data: 2012-07-09 16:06:43
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Amir" <d...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > rolet mają solniki z dwoma uzwojeniami. Właściwie wszystkie tak mają.

    >Gdy przycisk będzie pod naciskiem ponad 3 sekundy (ale krócej niż 10

    Tylko, że brak natychmiastowej reakcji do 10s jest wysoce denerwujący.
    Wyobraź sobie, że wychodzisz i czekasz aż ci rolety zareagują, a jak wyślesz
    SMS to dodatkowe 10s. To jest nieporozumienie. Mogli zrobić drugie wejście.
    Albo góra i dół osobno plus to swoje. jak masz 3 rolety w zasięgu wzroku to
    OK ale jak 10 to mina.

  • 16. Data: 2012-07-09 16:16:27
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-07-09 15:01, Amir pisze:

    > Przekaźniki już kupiłem po 19.90zł
    > cos takiego
    >
    > http://allegro.pl/przekaznik-12v-230v-sterowanie-230
    v-z-centralki-i2447679008.html

    używam podobnych, też pulsara tyle że po dwa na jednej płytce

> [...]
    > będzie bezpieczniej.
    >
    > podłączone mialem do com i out i tam delikatnie było własnie 0.06V ponoc

    no generalnie odwrotnie to też działa ale nie zalecają takiego
    podłączenia - niektóre nadajniki monitoringu potrafią przy tym świrować
    (być może dlatego że niewielki potencjał jest na wyjściu centrali, coś
    tam też może być na wejściu nadajnika

    > czyli jak proponujesz zasilic najlepiej przekaźniki jakie wyjścia
    > wykorzystywac do tego na centrali do podania zasilani12V?

    przekaźnik zasil z dowolnego wyjścia wysokoprądowego zaprogramowanego
    jako zasilanie. Bierze to to niewiele prądu i jest bezieczne

    Lukasz

  • 17. Data: 2012-07-11 16:42:43
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > wejście. Albo góra i dół osobno plus to swoje. jak masz 3 rolety w zasięgu
    To fakt i to niby z gornej polki towar :) NICE

    W każdym bądz razie mialem problem bo juz chciałem kontaktrony podłaczac pod
    każdą rolętę aby mieć pewnośc, ze zamknięta
    a tyle dobrze, ze jednak moge sterować zamknij otworz zdalnie i miec
    pewnosc, ze się zamknęły.
    Z bramą garażową nie mam tego luksusu, tam trzeba dac kotaktron.

    Jednak cala ta duza ilosc skretek w caly domu znajduje swoje zastosowanie :)

    pozdrawiam
    AT

  • 18. Data: 2012-07-12 01:26:08
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Amir" <d...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > Z bramą garażową nie mam tego luksusu, tam trzeba dac kotaktron.
    >
    > Jednak cala ta duza ilosc skretek w caly domu znajduje swoje zastosowanie

    Tak tylko one lecą nie tam gdzie trzeba :-) Zwykle są metr, dwa od miejsca
    gdzie są potrzebne, a ściany pomalowane.
    Mam nadzieję, że nowi czytelnicy tych postów zrozumieją, że silniki do
    rolet, napędy bram i siłowniki drzwi garażowych kupuje się takie gdzie można
    sterować kierunkiem bez ceregieli.

  • 19. Data: 2012-07-13 11:29:51
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > rolet, napędy bram i siłowniki drzwi garażowych kupuje się takie gdzie
    > można sterować kierunkiem bez ceregieli.

    Prawda :)
    to bardzo cenna uwaga odnośnie dobrania silników, bez tego niepotrzebne
    koszta
    stracony czas i nerwy :)