    From: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Styropian na Ĺ&#65533;ciany - czy warto to robiÄ&#65533;?
    Date: Sat, 23 Oct 2010 14:26:23 +0200

    Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:173a.0000024a.4cc2c720@newsgate.onet.pl...
    > Po co starasz się lansować tezę jak byś był I Sekretarzem. To co piszesz
    > jest
    > nieprawdą. Napisałeś że żeby komfortowo żyć trzeba mieć koniecznie swój
    > dom. To
    > bzdura. Chyba że uważasz za komfortowe: chodzenie bez gaci, sprzątanie
    > śniegu,

    Chodzić bez gaci można wszędzie. Sprzątanie śniegu to przyjemność. Jeśli nie
    mam ochoty, to nie odgarniam. Zwykle mam ochotę.

    > smarowanie dachu, wyładunek węgla, czekanie na kominiarza, sadzenie
    > kwiatów,

    Smarowanie dachu raz na 20 lat. Jeden dzień. Kominiarz przychodzi do mnie
    tylko po to, żeby zapłacić mi za usługi. Sadzenie kwiatków - jak ktoś lubi
    to sadzi sobie bo lubi.

    > ścinanie trawy, gotowanie psom żarcia, wstawanie wcześniej od miastowych,

    Ścinanie trawy to przyjemność. Np jak mam ochotę to koszę. Jak nie miałem
    ochoty, to zarosło i też było OK. Psów nie mam, ale te z bloków jedzą to
    samo. Wstawanie wcześniej nie dotyczy, bo pracuję w domu. Zaczynam mniej
    więcej od południa, bo wcześniej mi się nie chce.

    > odwożenie dzieci do szkoły, bujanie się z zamarzniętymi rurami i psującymi
    > się

    Mieszkam naprzeciwko szkoły. Rury nie zamarzły jeszcze nigdy.

    > hydroforami, rdzewiejącą siatką, stanie w korkach żeby dojechać do pracy i

    Nie ma hydroforu, tylko wodociąg. Siatka chyba nie rdzewieje, ale za
    paręnaście lat sprawdzę. Nie ma korków. Korki są w dużym mieście.

    > wrócić do domu itd. Do tego masa wydatków o których nie mam zielonego
    > pojęcia i
    > gdyby nie Internet to bym o nich zwyczajnie nie wiedział.Dla mnie
    > komfortowe

    To tak jak ja. Też się dziwię co za fanaberie ludzie sobie kupują.

    > jest życie w mieście bo tego wszystkiego nie mam i nie muszę robić. Za to
    > mogę
    > sobie pójść na zakupy w każdy dzień, byle nie w sobotę i niedzielę bo
    > wtedy pod
    > centrami handlowymi nie ma gdzie zaparkować ze względu na same trzy
    > literowe

    Ja też chodzę na zakupy w tygodniu, bo tylko wtedy jest świeża dostawa w
    Makro.

    > rejestracje. O utrudnieniach w ruchu, z tego powodu nie wspomnę przez
    > grzeczność. Głupia sprawa, ale to co dla mnie jest normalne. Chociażby
    > pojechanie do znajomych, miastowych oczywiście, i opicie się gorzałą w
    > większym
    > gronie. Jest dla mieszkańców " terenów podmiejskich" zwyczajnie
    > niemożliwe. Bo

    Tereny podmiejskie? Myślałem że chodzi o dom w mieście, a nie terenie
    podmiejskim.

    > jak wrócą do domu? Kino, teatr, kawiarnia to dla mnie coś normalnego. Mam
    > ochotę

    W zasięgu 30 minut jazdy samochodem mam multikina, teatry i kawiarnie w
    dwóch państwach.

    > to idę. Ciekawostką jest również to że jak zabraknie mi fajek albo
    > potrzebuję
    > kupić pół litra to niezbędną infrastrukturę mam w zasięgu 300 metrów. A
    > już

    To tak jak ja.

    > zupełnie śmieszne jest to że za zwyczajne artykuły potrzebne do życia w
    > centrum
    > Łodzi płacę mniej niż w sklepie na wsi. Pewno nie zdajesz sobie sprawy że

    Ja też.

    > życiu nie widziałem jak gówno hurtem wygląda. Detalicznie wpada do jakiejś
    > rury
    > i nie wiem co się z nim dalej dzieje. Oczywiście masz i racje pisząc że
    > posiadanie własnego domu może być komfortowe. Tylko że za ten komfort
    > trzeba by
    > zapłacić z jedną przeciętną pensję miesięcznie. Nikt darmo nie zrobi to co

    Dom kosztuje obecnie dokładnie tyle samo, co mniejszej powierzchni
    mieszkanie w mieście. Np u mnie w Żarach nowe mieszkanie w dobrym
    standardzie, to 250-300 tys. Za te same pieniądze można się wybudować bez
    problemu i z bajerami.

    > trzeba przy własnym domu robić. I trzeba mu zapłacić. A jak by przyszło
    > komuś
    > kto ma dom się przeprowadzić bo gdzie indziej lepsza praca. Ja mogę w
    > każdej
    > chwili mieszkanie wynająć i mam na czynsz gdzie indziej. Sprzedać mogę.
    > Dużo
    > szybciej sprzedam mieszkanie w centrum miasta niż ktoś dom za miastem. A
    > tak

    Jeszcze szybciej dom w mieście.

    > pionie? Chciałbyś podzielić tereny na działki po 800 metrów. Zbiór takich
    > działek to nic innego jak blok. Po postawieniu domu zostaje tyle miejsca
    > żeby
    > sobie latem leżak i parasol postawić zamiast jechać na wakacje. Jak ktoś
    > uważa
    > że żyje się za karę to czemu ma sobie domu nie zbudować. Mnie nic do tego.

    Hmm, tutaj jest dużo miejsca.

    > Mógłbyś trochę przybliżyć sprawę kredytów na domy i ile one kosztują? Bo
    > coś mi
    > się widzi że za same odsetki mam co roku super wakacje. Ale mogę się
    > mylić.

    Cena domu = cena mieszkania. To u mnie. Nie wiem jak w innych miejscach.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/