eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.rec.domSuszarka wywiewowa - zima - odprowadzenie pary przez ścianę? › Re: Suszarka wywiewowa - zima - odprowadzenie pary przez ścianę?
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Date: Fri, 29 Jan 2016 13:36:57 -0800 (PST)
    Subject: Re: Suszarka wywiewowa - zima - odprowadzenie pary przez ścianę?
    From: n...@g...com

    W dniu piątek, 29 stycznia 2016 16:17:25 UTC+1 użytkownik krak napisał:
> [...]
    WPROST PRZEZ ŚCIANĘ, można tak wyprowadzać i parę z suszarek. Interesują mnie
    doświadczenia/przemyślenia - tj czy np w zimie ściana/rura nie obmarza z zewnątrz,
    czy zbytnio nie wychładza się pomieszczenie, w którym stoi suszarka (konieczność
    pobrania do suszenia dużej ilości powietrza wprost z ogrzewanego przecież
    pomieszczenia i wyalenie go na zewnątrz = utrata ciepła z domu) itp.

    > Czyli analizować te sprawy potrafisz (nie znam nikogo-przemyśleli sprawę
    > dziury w ścianie) i takie właśnie są minusy ujemne. Można kombinować ze
    > śluzami, zatyczkami, więc dziwię, że uparłeś

    Aś :-)

    > się przy takiej a nie
    > myślisz o kondensacyjnej.

    Miałam kondensacyjną. Kupę (zimnej) wody pobierała do skraplania pary, to po
    pierwsze. Po drugie - dla oszczędności prądu (grzanie wody) chcę podłączyć pralkę do
    wody ciepłej, tj. podgrzanej za pom. fotowoltaiki, która mi bardzo efektywnie pracuje
    nawet zimą i szkoda byłoby tego nie wykorzystać. No a jak wiadomo kiepsko się skrapla
    parę ciepłą wodą :-))
    No i dodatkowa korzyść - ciepłe pranko szybciej się wysuszy :-)

    > Znajoma użwała ewakuacyjnej przez rok i wyczekała jakiejś promocji na
    > kondensacyjne. Potem przyjechali kupcy na ewakuacyjną i byli szczęśliwi,
    > że prawie za darmo sprawili sobie to "udogodnienie" z wystającą rurą.

    Rura mi nie przeszkadza - mogę wyprowadzić ją przez strych na dach lub w niewidocznym
    miejscu pod okap domu. Nie mogę podłączyć suszarki do kanału wentylacyjnego, ponieważ
    znajduje się on za daleko od istniejącego doprowadzenia wody w ścianie, a nie chce mi
    się zmieniać biegu instalacji i rozkładu łazienki tylko z powodu suszarki.