  • 21. Data: 2020-07-09 12:04:33
    Temat: Re: Szafy wnękowe - ile kosztują w PL?
    Od: Wymuszona Zmiana <w...@g...com>

    > ToMasz

    Też lubię sam coś zrobić ale widzę tylko jeden problem. Sprzęt do ewentualnych
    poprawek. Chyba, że jesteś w stanie tak to rozplanować, że dostajesz w 100% gotowca i
    tylko skręcasz jak meble z Ikei.
    K.

  • 22. Data: 2020-07-09 13:07:51
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 09.07.2020 o 12:04, Wymuszona Zmiana pisze:

> [...]
    poprawek. Chyba, że jesteś w stanie tak to rozplanować, że dostajesz w 100% gotowca i

    Rozplanować można, nie jest to aż takie trudne, owszem trzeba wkuć
    trochę reguł typu: który zawias do czego, jakie występują prowadnice,
    jakich firm unikać, ile zawiasów, jakie odstępy frontów, .., w jaki
    sposób będę to składał i czy po złożeniu postawię mebel nie hacząc o
    sufit itd.

    Faktycznie dobrze mieć w obstawie przynajmniej jakąś tanią frezarkę GW,
    zagłębiarkę lub przynajmniej pilarkę z tarczą 40-48Z (a frezarką
    poprawisz postrzępioną krawędź).

    Zamawianie formatek z gotowymi wręgami/wpustami, otworami pod kołki,
    mimośrody, puszki zawiasów, czy co tam, chyba jest nieopłacalne -
    - ja zamawiałem niedawno małą kuchnię na 113 formatek (tylko z 18tki
    liczę), koszty cięcia, oklejania, a jak jeszcze chcesz zachować
    usłojenie to kolejne doliczenia, to gdzieś prawie drugie tyle co płyta
    (fronty egger po ~210).
    A jak jeszcze dojdą otwory po 2 za takie, po 5 za takie, po ileś za metr
    wpustu, .. to lepiej od razu iść do ikei (co prawda płyta i okleiny będą
    badziewiaste). Podatki (koszty pracy) są ogromne, im więcej gotowej
    usługi, tym mniej to będzie się opłacało.

    Ja rysunki robię w darmowym CAD 2D a formatki wypisuję "ręcznie" w
    excelu w którym napisałem kilka formuł do sumowania i grupowania
    formatek w podziale na rodzaj, grubość i oklejenia.
    A chyba z 300-400 formatek tak wypisuję na całą chałupę - przyznam że
    przy tej ilości nieco mi się już pi**rzy w oczach i głowie i znajduję
    potem błędy - pewnie odkryję po złożeniu co to jest .. kubizm :D

  • 23. Data: 2020-07-09 18:27:38
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, July 9, 2020 at 1:07:58 PM UTC+2, marios wrote:

    > Ja rysunki robię w darmowym CAD 2D a formatki wypisuję "ręcznie" w
    > excelu w którym napisałem kilka formuł do sumowania i grupowania
    > formatek w podziale na rodzaj, grubość i oklejenia.

    XXI wiek mamy ;)
    Wchodzisz na stronke (ze 2 w tym watku juz podano), wklepujesz wymiary i masz rozkroj
    plyty, klikasz zamawiam ;)

    Inna opcja to darmowy Dynaplan Bluma - "wklikujesz" szafke, dostajesz rysunki plyt z
    otworami, zestawienie akcesoriow...

    Najprosztsza opcja, to te stonki sklepow i opcja caly mebel (szafy)
    W przypadku pytajacego 4 szafy metr szerokosci + nadstawki, czyli 8 szafek, wybier
    sie wszystkie komponenty i kurier przywozi, jak z Ikei, tylko na wymiar... pozostaje
    wniesc i skrecic (a wazy t troche!!!), ale pewnie dzien roboty dla 2 osob...
    I pewnie kilka rzeczy trzeba dokupic, np. sruby do skreceni szaf do kupy, miec
    wiertarke i kretarke ;)

  • 24. Data: 2020-07-09 19:22:46
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 09.07.2020 o 18:27, WS pisze:

> [...]
    > I pewnie kilka rzeczy trzeba dokupic, np. sruby do skreceni szaf do kupy, miec

    ja to robię metodami z lat 90siątych, na dwa razy. 1- najpierw zamawiam
    przycięte płyty na "skrzynię" i składam. na 99.9% front skrzyni pasuje,
    ale tyły czasem przycinam (niewidoczne miejsca). 2- jak jestem
    zadowolony, wszystko jest pod kątem prostym - zamawiam fronty.

    ToMasz

  • 25. Data: 2020-07-09 20:53:33
    Od: marios <d...@f...gd>

> [...]
    > I pewnie kilka rzeczy trzeba dokupic, np. sruby do skreceni szaf do kupy, miec

    Noo dobrze, dynaplan ściągałem i widziałem a jakie inne tu były
    wymienione prócz stron WWW?), teraz to egger daje zamiennik dynaplan-a
    przez WWW (narożnych jeszcze nie obsługuje), alle
    ..
    problem tkwi w szczegółach,
    mam proste ale krzywe ściany i może czegoś nie zauważyłem, schizy sa
    takie że ciąg kończy się np. bokiem o 2.5cm głębszym niż wynika z kąta
    prostego (odchyłka ściany) i jeszcze po drugim boku korpusu (zlew-woda!)
    jest odejście 1-1.5cm, i jest położony pas ~70cm płytek (ok.10-12mm),
    a mam to zrobić z minimalnymi szparami widocznymi (i nie ma już nawet
    2cm miejsca na blendę/pilaster/czy co tam maskujące)

    i z tego co próbowałem w tych "darmowych", to: NIEDASIE (albo nie
    odkryłem tego)
    teraz już chyba wiadomo czemu moja kuchnia składa się ze 113 formatek i
    mało która powtarza się, a liczę w excelu.
    Jak już wymęczyłem kuchnię, to reszta wydaje mi się łatwa, choć tu też
    są indywidualne szczegóły (fachman co śmiał się z kątów wymurowania
    ścian domu - sam wymurował wnękę szafy "150" z odejściem 1.5cm na
    63centymetrach głębokości; i już będę lepił GK albo przycinał płyty).

  • 26. Data: 2020-07-09 22:02:35
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 09.07.2020 o 19:22, ToMasz pisze:

> [...]
    > ale tyły czasem przycinam (niewidoczne miejsca). 2- jak jestem
    > zadowolony, wszystko jest pod kątem prostym - zamawiam fronty.

    Słuszna metoda.
    Na rysunku to można sobie na 1mm wyliczać, tak wyliczane są np.
    konstrukcyjne pręty zbrojeniowe fi16 zagięte w U na 20cm głębokości,
    papier czy komp przyjmie kreskę, ale weź to zagnij w realu bez zbrojowni
    z siłownikami.
    W meblach też wystarczy łeb wkręta czy odchyłka kąta aby szlag trafił
    rysunki i na pięciu korpusach nagle naleciało 10mm szerokości.

    Tylko ... obecnie realne terminy w hurtowniach to 2-3-4 tygodnie, a jak
    płyty nie ma .. podobno producenci właśnie wymieniają kolekcje i jest
    jazda na magazynach vel "będzie produkowana za 2-3 tygodnie" bo na rynku
    nie ma - prucz "dąb sonoma/craft" - ten oczywiście jest .. tyle że będę
    spał w stodole za płytę: "co mają wszyscy"

  • 27. Data: 2020-07-10 16:19:39
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:almarsoft.5678260152433499013@news.neostrada.p
    l>
    user Marek pisze tak:

    > No padła propozycja projektu, osprzęt blum. Cena 22tys trochę
    > wygórowana wydaje mi się, stąd pytan. Na miłość boską to jest tylko
    > szafa a nie samochód.....

    Powiedz, że za 22k to Ty sobie polecisz na Reunion ;)
    a nie skrzynkę z desek zbudujesz.

    --
    Piter

    negocjatorzy ratują samobójców z dachów wieżowców
    dlaczego nie ratują budujących domy po 40 stce

  • 28. Data: 2020-07-10 20:31:55
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 8 Jul 2020 13:29:26 -0700 (PDT), WS
    <L...@c...pl> wrote:
    > Nie, mialem na mysli dokladne dane do umowy, czyli co bedzie
    > dostarczone za
    > ta sume. Czyli jakie zawiasy, prowadnice, z czego szuflady, drazki
    > na wies
    > zaki itp... Odpowiedz "Blum" jest malo precyzyjna, jak pokazuje moj
    > przykla
    > d z prowadnicami.

    Tak jak myślałem. Wykonawca powiedział, że nie przedstawi mi takich
    danych bo to są "dane prywatne", w sensie koszty po jego stronie. Mam
    tylko dane ogólne np. takie ile wychodzi płyt na szafę (8 szt), koszt
    lakierowania frontów (6tys), szczegółowy koszt osprzętu z podziałem
    na poszczególne elementy też nie chce pokazać.

    --
    Marek

  • 29. Data: 2020-07-10 21:42:58
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Słuszna metoda.
    dziękuję.
    (...)
    > Tylko ... obecnie realne terminy
    dzisiaj zamówione, odbiór 16stego. ale ja przy Tobie cieńki bolek
    jestem. jedna ściana górnych szafek 18 elementow bez drzwiczek. Potem
    druga ściana, dół i szafa. nie magazynuję, zamawiam tyle ile jestem w
    stanie poskładać i zamontować

    ToMasz

  • 30. Data: 2020-07-10 22:14:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Tylko ... obecnie realne terminy >w hurtowniach to 2-3-4 tygodnie,

    Warszawka?
    Bo u nas maks 5 dni. W praktyce 3 dnia dzwonią żeby odebrać.
    Mała lokalna firma.