  • 11. Data: 2020-07-08 14:15:13
    Temat: Re: Szafy wnękowe - ile kosztują w PL?
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 8 Jul 2020 04:46:59 -0700 (PDT), uciu
    <a...@g...com> wrote:
    > Zeszłej zimy robiłem taką szafe - dokładnie taki wymiar
    > 8szuflad bluma z domykiem (średnie metalboxy)
    > 4 drzwi (2x płyta + 2x lustro)
    > Okucia drzwi GTV

    Ma być taka:
    http://83.220.108.211/bins/szafa.jpg

    Skomplikowana?
    Fronty lakierowane (ale nie muszą być)

    Wykonawca zaproponował 22tys. W środku podświetlenie, ale koszt
    samego podświetlenia to raptem 1000 więc w całości nie ma
    znaczenia...

    --
    Marek

  • 12. Data: 2020-07-08 14:50:29
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, July 8, 2020 at 2:15:14 PM UTC+2, Marek wrote:

> [...]
    >
    > Wykonawca zaproponował 22tys. W środku podświetlenie, ale koszt
    > samego podświetlenia to raptem 1000 więc w całości nie ma

    Wg mnie drogawo,
    wg https://www.meble.pl/na-wymiar/szafy/szafa-z-szuflad
    ami-podwojnymi-drzwiami-i-drazkiem.html
    prawie ;) cwiartka tej szafy (1 x 2.5 x 0.6) z 3 szufladami to niecale 2200PLN, x4 =
    8800 , a te meble.pl specjalnie tani nie sa...

    Duzo zalezy jednak od osprzetu, np. glupie prowadnice do szuflad:

    mozna dac movento 60kg pelny wysow za ~200PLN na jedna szuflade
    https://www.belmeb.pl/prowadnica-movento-blumotion-s
    -600-mm-60kg-kpl.html

    lub rolkowa za 17 PLN https://allegro.pl/oferta/prowadnica-meblowa-rolkowa
    -blum-l-600-krem-9073050939

    i obie Blum ;)

    wiec ja bym dokladnie (!) sprawdzil co ten kosztorys zawiera i przeliczyl cene wg
    cennikow z netu...

  • 13. Data: 2020-07-08 20:34:57
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-07-08 o 14:15, Marek pisze:

> [...]
    >
    > Wykonawca zaproponował 22tys. W środku podświetlenie, ale koszt samego
    > podświetlenia to raptem 1000 więc w całości nie ma znaczenia...

    Szukaj kogoś innego, też mam taką szafę 10 lat temu robioną i kosztowała
    parę tys a nie parędziesiąt :(

    --
    Janusz

  • 14. Data: 2020-07-08 22:17:20
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 8 Jul 2020 05:50:29 -0700 (PDT), WS
    <L...@c...pl> wrote:
    > wiec ja bym dokladnie (!) sprawdzil co ten kosztorys zawiera i
    > przeliczyl c
    > ene wg cennikow z netu...

    A myślisz, że wykonawca będzie chciał pokazać taki kosztorys? Moim
    zdaniem wyliczył ile chciał i tyle chce licząc, że łyknę ofertę.
    Z doświadczenia wiem, że dyskusja z wykonawcą w stronę uzasadnienia
    przez niego przedstawionych kosztów prowadzi do niczego.

    --
    Marek

  • 15. Data: 2020-07-08 22:21:08
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 08.07.2020 o 00:48, Marek pisze:
    > Interesują mnie wymiary oraz cena ile daliście za wykonanie szaf
    > wnękowych. Powiedzmy, że jest do zabudowy wnęka 4x2.7x0.6m - ile byście
    > dali za taką szafę - tak bez szaleństwa?

    Nie zrozum mnie źle, bo nie chce Ci zepsuć humoru ale ja to widzę tak:
    Skoro masz wnękę, to mam w dupie plecy. Boki w większej części też.
    frontów masz prawie 12m?, razy jakieś 35zł czyli 420zł. razem z podłogą,
    sufitem, wewnętrznymi pionowymi ścianami masz drugie tyle. plus okleina,
    zawiasy - ciężko będzie się zmieścić za materiały w 1000zł. no ale w
    1500zł powinno się dać taką szafę poskładać. Bedzie prosta, ascetyczną
    wręcz, ale funkcjonalna i tania. To jest ułamek kosztów tego co Tobie
    zaoferowano. skąd taka różnica? przychodzą mi do głowy dwa czynniki. po
    pierwsze estetyka. Zapewne zaoferowano Ci jakieś super fronty, które i
    tak po 10 latach będą "obciachowe" ale mniejsza o to. Takie bajerki
    kosztują fortunę w porównaniu do zwykłej płyty meblowej. drugie to fakt,
    ze skoro jest ktoś kto za to płaci, (bo nie umie sam poskręcać) to cena
    jest wysoka.
    drożej ale ładniej będziesz miał w ikei. o ile pamiętam skompletujesz
    meble na szerokość do 10cm. O ile nie będzei gotowca na 2.7m, to możesz
    na dół dać szuflady z jakiejś komody, na górę szafę bez nóżek) i też
    będzie "gitesowy" mebel.
    odpowiadając na pytanie - 2 tyś maks. czeka mnie taki mebel, ale troszkę
    krótszy. jak Ci zależy - policzę dokładnie ile kosztuje.
    ToMasz

  • 16. Data: 2020-07-08 22:29:26
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, July 8, 2020 at 10:17:32 PM UTC+2, Marek wrote:

> [...]
    > Z doświadczenia wiem, że dyskusja z wykonawcą w stronę uzasadnienia
    > przez niego przedstawionych kosztów prowadzi do niczego.

    Nie, mialem na mysli dokladne dane do umowy, czyli co bedzie dostarczone za ta sume.
    Czyli jakie zawiasy, prowadnice, z czego szuflady, drazki na wieszaki itp...
    Odpowiedz "Blum" jest malo precyzyjna, jak pokazuje moj przyklad z prowadnicami.
    W ciemno bym nie zamawial, a jak juz dostaniesz info, to latwo policzyc koszt
    materialow, wiadomo, ze komplet prowadnic / szuflade (albo jakas systemowa szuflada
    + prowadnice), 2-3 zawiasy na jedne drzwi itd...
    BTW mozna sobie takie cos zaprojektowac w darmowym programiku Bluma - Dynaplan
    bodajze, dostaniesz dokladna rozpiske wraz z plytami na korpusy i fronty...

  • 17. Data: 2020-07-08 22:34:55
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, July 8, 2020 at 10:29:28 PM UTC+2, WS wrote:

    > Nie, mialem na mysli dokladne dane do umowy, czyli co bedzie dostarczone za ta
    sume.

    AAA Wg mnie warto zapytac i zapisac w umowie, bo jak nie bedzie o tym mowy to spora
    szansa, ze najtansze wsadza, a jak zadasz sensowne pytania, wygladajac na
    zorientowanego ;) to spora szansa, ze w tej samej cenie lepsze beda ;)

  • 18. Data: 2020-07-09 01:42:47
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 08.07.2020 o 14:50, WS pisze:
> [...]

    > prawie ;) cwiartka tej szafy (1 x 2.5 x 0.6) z 3 szufladami to niecale 2200PLN, x4
    = 8800 , a te meble.pl specjalnie tani nie sa...

    Tak, ja też jak patrzę na ceny na meble.pl to mnie lekko z butów wyrywa.

    np.inna taka:
    https://www.fabrykamebli.pl/szafy/180-szafa-z-polkam
    i-iszufladami.html

    podobna ćwiartka, no ale bez nadstawki, tylko 2m wysoka, ale front
    ustawiłem dąb Halifax (czyli obecnie jedne z droższych płyt z eggera -
    ~400-470zł w zależności od hurtowni) - wyszło ok. 1300zł, po 4 zawiasy
    blum 110 na stronę , nie ma info o prowadnicach szuflad.

    No, można jeszcze wymyślac sobie jakieś Yosemite 013 czy jakos tak -
    włoska, baaardzo efektowna - widzieliśmy na wystawie, po 760/płyta,.
    ( https://www.forner.pl/cleaf-plyty-i-fronty-meblowe/c
    leaf-yosemite/ )

    BTW:
    (meblownia.pl) kulkowe STRONG L-400 z cichym (chyba bez push-a) za ok.
    42zł para są OK? Rozważałem GTV VERSALITE(+) , ale to .. GTV ;)

  • 19. Data: 2020-07-09 11:52:48
    Od: Wymuszona Zmiana <w...@g...com>

    > No padła propozycja projektu, osprzęt blum. Cena 22tys trochę
    > wygórowana wydaje mi się, stąd pytan. Na miłość boską to jest tylko
    > szafa a nie samochód.....

    Moim zdaniem dużo. W końcu wszystko robi się w warsztacie (czyli warunki takie jak
    sobie sam stworzę nie tak jak stawianie paneli) a potem tylko montuje.
    Kiedyś widziałem taką zabudowę kuchni. Świeża, miała może rok może 1/2. Ściany
    wyginały się jak z tektury, tragedia.
    K.

  • 20. Data: 2020-07-09 12:00:19
    Od: Wymuszona Zmiana <w...@g...com>

    > Duzo zalezy jednak od osprzetu, np. glupie prowadnice do szuflad:
    > mozna dac movento 60kg pelny wysow za ~200PLN na jedna szuflade
> [...]

    Różnica spora w częściach ale może nie trzeba wszędzie takiego samego osprzętu.
    Niektóre szuflady będą częściej otwierane inne raz na miesiąc. Jest też chyba kwestia
    obciążenia.
    K.