  • 11. Data: 2014-08-27 09:02:34
    Temat: Re: Szklarnia i pompa ciepła
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    news:siirkm268pq1.dlg@myjk.org...
    > Tue, 26 Aug 2014 22:00:21 +0200, Budyń
    > Tylko ile tych słonecznych dni u nas jest...

    nie twierdze zeby to budować :)

    > W takim wypadku lepiej prosto z powietrza.

    powietrze ma znikoma pojemność cieplną, upieram sie w rurkach w ziemi
    (czarnej!)

    b.

  • 12. Data: 2014-08-27 10:49:15
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 27 sierpnia 2014 09:00:24 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > a co ci przeszkadza zamro�ony grunt?

    To, ze niszczy DZ:

    http://www.instalator.pl/index.php/o-nas-ua/3219-zam
    arzneite-pionowe-wymienniki-pompy-ciepa-studium-osob
    liwego-przypadku

    Wiele takich przypadkow jest :)
    Nie mozna dopuscic do zamrozenia gruntu i tyle :-) Gdyby bylo inaczej
    to by sie DZ zakopywalo 10cm pod ziemia i robilo krotsze petle :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2014-08-27 11:36:22
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    ps.com...

    >To, ze niszczy DZ:
    >http://www.instalator.pl/index.php/o-nas-ua/3219-za
    marzneite-pionowe-wymienniki-pompy-ciepa-studium-oso
    bliwego-przypadku

    mało prawdopodobne zdarzenie, wytłumaczenie tez nie

    >Ważnym narzędziem, które może pomóc instalatorowi, jest certyfikat
    >energetyczny.

    Ale to jest to o co chdzi!! :-)))

    >Gdyby bylo inaczej
    to by sie DZ zakopywalo 10cm pod ziemia i robilo krotsze petle :)

    A to jakas ciekawa teoria na temat DZ i wskazanych do uzyskania temperatur
    :-) Jeszcze 20cm w góre i juz mamy powietrzną pompe :-))

    b.

  • 14. Data: 2014-08-27 11:54:32
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-08-26 22:04, Adam pisze:

    > Czyli obie maja ok 1000m2 (duzo:) czyli ok 2500m3 przy wysokosci 2,5m.
    > Tylko ze ile to jest kilkanascie stopni wiecej? Jezeli w takiej szklarni
    > jest np. w zimie 15stC (w co bardzo watpie ale zalozmy) to zakladajac, ze
    > wyciagamy cieplo do 0stC - wyciagniemy z nich ok. 10kWh energii.
    >
    > Sredni dom w sredni zimowy dzien musi zuzyc gdzies z 100-150kWh wiec jak
    > widzisz te cieplo w szklarni jest o rzad wielkosci za male w stosunku do
    > potrzeb :)
    > pozdr.

    Dzięki - o taką odpowiedź mi chodziło :)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 15. Data: 2014-08-27 23:29:59
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-08-27 11:36, Budyń pisze:

    > to by sie DZ zakopywalo 10cm pod ziemia i robilo krotsze petle :)
    >
    > A to jakas ciekawa teoria na temat DZ i wskazanych do uzyskania
    > temperatur :-) Jeszcze 20cm w góre i juz mamy powietrzną pompe :-))
    Zapominasz że powietrzna ma inne parametry od wodnej, poza tym
    najczęściej COP
    powietrznych spada do 1 w okolicach -10st, dlatego mają montowane
    dodatkowe
    grzałki a ziemne nie, więc to nie to samo.
    Szklarnia sama w sobie ma za małą pojemność cieplną aby ją sensownie
    wykorzystać.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 16. Data: 2014-08-27 23:31:59
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-08-26 22:00, Budyń pisze:
    > Użytkownik "janusz_k" <J...@o...pl> napisał w wiadomości
    >

    > tak fizycznie to szklarnia jest chłodnicą/nagrzewnica. Ile kW dawal tyle
    > i wyciagnie (przy tym samym dT).

    No nie żartuj, a straty ciepła to gdzie podziałeś?

    Idąc twoim tokiem to za chwilę perpetum mobile zrobisz,
    przemyśl to jeszcze raz co napisałeś :)
    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 17. Data: 2014-08-28 00:13:51
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 27 sierpnia 2014 11:36:22 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    marzneite-pionowe-wymienniki-pompy-ciepa-studium-oso
    bliwego-przypadku
    > ma�o prawdopodobne zdarzenie, wyt�umaczenie tez nie

    Nie rozumiem - co jest malo prawdopodobne?

    To jest zdarzenie ktore mialo miejsce :)

    Tu masz dokladnie ten sam artykul ale w ladnym oryginale:

    http://www.portpc.pl/pdf/artykuly/017Lachman_201201_
    GE.pdf

    Co jest malo prawdopodobne - ze grunt zamarzajac zwieksza objetosc? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2014-08-28 09:49:46
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > No nie żartuj, a straty ciepła to gdzie podziałeś?

    chłodnica nie ma strat ciepla - to jej normalne funkcjonowanie :) Zatem -
    jeśli ogrzewając szklarnie do temp. +20st. przy temperaturze zew. +10st
    musimy wlozyc w to 10kW to okresla nam to te twoje "straty" czyli zdolnosc
    chłodzącą wymiennika ciepła którym jest tu konstrukcja szklarni. A ta
    zdolnosc chlodzaca jest mniej wiecej taka sama w druga strone - czyli jesli
    ze srodka bedziemy odbierac cieplo i utrzymywac tam +10 gdy na zewnatrz
    bedzie +20 (i bez slonca, to inna bajka) to uzyskamy wlasnie ok. 10kW bo
    tyle da rade wymienic powierzchnia szklarni przy takim dT.

    b.

  • 19. Data: 2014-08-28 09:53:36
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > Zapominasz że powietrzna ma inne parametry od wodnej, poza tym najczęściej
    > COP
    > powietrznych spada do 1 w okolicach -10st, dlatego mają montowane
    > dodatkowe

    nie zapominam tylko to nie ma tu nic do rzeczy. Piszemy o zakopaniu rury.

    > Szklarnia sama w sobie ma za małą pojemność cieplną aby ją sensownie
    > wykorzystać.

    Szklarnia jest rodzajem kolektora slonecznego wiec jej pojemnosc nie ma
    specjalnie znaczenia. Chodzi o to ze ze wzgledu na powierzchnie absorbuje
    sporo energii slonecznej wiec sensowne byloby to wykorzystac na przykład w
    postaci odnogi od typowego DZ.

    b.

  • 20. Data: 2014-08-28 09:58:28
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    >Nie rozumiem - co jest malo prawdopodobne?
    >To jest zdarzenie ktore mialo miejsce :)

    no przykładzie jednego zdarzenia robisz szeroką teorie. Zamarzajacy grunt
    oczywiscie ze wywiera pewne sily ale przeciez rozne instalacje podziemne w
    strefie zamarzania nie sa niszczone ot tak.
    W artykule nie stwierdzono ze na pewno uszkodzone zostaly rury.
    Napisano:"najbardziej prawdopodobną".
    Jeden przypadek, na dodatek niedokladnie zbadany to za malo zeby stawiac
    takie hipotezy. A przeciez "zdarzają się niezwykle rzadko" wiec i materiualu
    do badan jest malo.

    Wg mnie - przesadzasz z obawami :)

    b.