  • 21. Data: 2014-08-28 10:15:34
    Temat: Re: Szklarnia i pompa ciepła
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 27 Aug 2014 09:02:34 +0200, Budyń

    > powietrze ma znikoma pojemność cieplną,

    Tego się nie da ukryć. ;P

    > upieram sie w rurkach w ziemi (czarnej!)

    Ale powietrze szybko zabierze ciepło z tej (czarnej!) ziemi, bo konwekcja
    swoje zrobi. Biorąc pod uwagę nędzny czas naświetlania gruntu, niską
    temperaturę powietrza, i że przez 18-20h grunt jest silnie chłodzony, to
    się nie nagrzeje na tyle aby stanowić jakąś wartość dla wężownicy. Dlatego
    IMO najwięcej się wyciagnie w tych warunkach z powietrza.

    --
    Pozdor Myjk

  • 22. Data: 2014-08-28 11:26:12
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 sierpnia 2014 09:58:28 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > Wg mnie - przesadzasz z obawami :)

    Mozna zrobic byle jak i liczyc ze bedzie dzialac ;) Ja wole zrobic tak zebym
    mial pewnosc ze DZ przezyje dluzej niz postoi caly dom :-)

    A przy okazji - skad pewnosc, ze szklarnia da wiecej energii niz gdyby
    slonce swiecilo bezposrednio w grunt? W przypadku szklarni - slonce nagrzewa
    powietrze, a dopiero powietrze - grunt. Przy tym sa bardzo duze straty bo
    nagrzane powietrze unosi sie i przy chlodnych szybach - ochladza sie.
    Czyli sporo energii ktora dostarczylo slonce ucieka na boki. To juz
    lepiej zamiast szklarni byloby polozyc czarna folie na gruncie ;) Efekt
    tak samo slaby :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 23. Data: 2014-08-28 11:27:15
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 sierpnia 2014 10:15:34 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Tego się nie da ukryć. ;P

    No popatrz - uczysz sie :D
    Lepiej odpowiedz mi w watku o klimie bo po pomyleniu mocy z energia schowales
    sie w kacie jak skarcony uczniak i siedzisz cicho :P
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 24. Data: 2014-08-28 11:40:43
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 28 Aug 2014 09:58:28 +0200, Budyń

    > Wg mnie - przesadzasz z obawami :)

    Typowe dla Adasia. ;P

    --
    Pozdor Myjk

  • 25. Data: 2014-08-28 11:42:41
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 sierpnia 2014 11:40:43 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Typowe dla Adasia. ;P

    No tak - lepiej zaprzeczyc zdarzeniu ktore mialo miejsce i zyc nadziejami
    ze bedzie dobrze bo tak nam sie wydaje :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 26. Data: 2014-08-28 11:44:13
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 28 Aug 2014 02:27:15 -0700 (PDT), Adam

    > No popatrz - uczysz sie :D

    A ty wcale.

    > Lepiej odpowiedz mi w watku o klimie bo po pomyleniu mocy z energia
    > schowales sie w kacie jak skarcony uczniak i siedzisz cicho :P

    Adasiu, czy jak napiszę o prędkości i kmph czy mph to też się zachowasz jak
    dzieciuch i mi wypomnisz pomylenie jednostek? Wracaj do tamtego wątku i
    uwzględnij resztę rzeczy, o których zapomniałeś albo pominąłeś celowo.

    --
    Pozdor Myjk

  • 27. Data: 2014-08-28 11:46:34
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 28 Aug 2014 02:42:41 -0700 (PDT), Adam

    > No tak

    No, tak.

    --
    Pozdor Myjk

  • 28. Data: 2014-08-28 13:09:44
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 sierpnia 2014 11:44:13 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Adasiu, czy jak napiszę o prędkości i kmph czy mph to też się zachowasz jak
    > dzieciuch i mi wypomnisz pomylenie jednostek? Wracaj do tamtego wątku i

    To nie pomylenie jednostek - Ty bardziej pomyliles moc silnika z predkoscia
    samochodu :P

    > uwzględnij resztę rzeczy, o których zapomniałeś albo pominąłeś celowo.

    Po raz kolejny bardzo dokladnie wszystko policzylem na podstawie *Twoich
    danych*. Odpisz tam - czekam :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 29. Data: 2014-08-28 13:56:06
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 28 Aug 2014 04:09:44 -0700 (PDT), Adam

    > To nie pomylenie jednostek - Ty bardziej pomyliles
    > moc silnika z predkoscia samochodu :P

    Nie truj, Adasiu. Przecież napisałem o MOCY a nie pojemności cieplnej, co
    dalej wynikało też z kontekstu -- ale że jesteś małostkowy jak dzieciuch,
    to nie mogłeś sobie darować wypomnienia. Lameriada i tyle w temacie,
    Adasiu.

    > Po raz kolejny bardzo dokladnie wszystko policzylem
    > na podstawie *Twoich danych*. Odpisz tam - czekam :)

    Ja poczekam aż uwzględnisz wszystkie zmienne i się odniesiesz. Podpowiem
    Ci, że dwie w porywach trzy jeszcze ignorujesz niczym Macierewicz. On też
    sobie bierze tylko te cyferki pod uwagę, które akurat mu są wygodne w
    dyskusji -- resztę zwyczajnie ignoruje, bo jeszcze by się musiał przez
    przypadek zgodzić z oponentami. EOT :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 30. Data: 2014-08-28 15:12:37
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 sierpnia 2014 13:56:06 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Nie truj, Adasiu. Przecież napisałem o MOCY a nie pojemności cieplnej, co

    Nie krec, pomyliles sie w tak oczywistej sprawie :)

    > Ja poczekam aż uwzględnisz wszystkie zmienne i się odniesiesz. Podpowiem

    ROTFL. Kawa na lawe pokazalem, ze ten system nie ma prawa dzialac, nie trzeba
    niczego dalej drazyc ani zadnych zmiennych uwzgledniac - 500m3/h nie jest
    w stanie przeniesc wiecej niz 2,5kW mocy - a co dopiero 5kW i tylko tyle
    wystarczy zeby pokazac jakim jestes Macierewiczem w swiecie chlodnictwa :))

    Dobra, niech bedzie ten EOT - rzeczywiscie nie masz zielonego pojecia o
    fizyce i matematyce to z czym tu dyskutowac..
    pozdr.

    --
    Adam Sz.