  • 91. Data: 2016-01-30 21:03:35
    Temat: Re: Trzeba natychmiast zamknąć granice...
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 30 stycznia 2016 19:39:32 UTC+1 użytkownik JDX napisał:
    > On 2016-01-30 18:58, Budyń wrote:
    > [...]
    > Aha, nie oglądałeś. W takim razie po co podałeś tego linka?

    zeby cie naprowadzic na wskazówki do googlania

    > wierzących którzy nie dość, że "muszą się bronić, udowadniać itd" to
    > jeszcze ich wiara nie ma pokrycia w rzeczywistości? Chyba tylko to, że
    > są po prostu głupi. :-D

    Udowodnij mi ze jestem głupi dyskutując w sposób logiczny, racjonalny i naukowy.
    Ale dochodzimy do obelg zamiast argumentów, zdziwiony nie jestem, tyle ze to juz nie
    mój pozimom rozmowy.

    b.

  • 92. Data: 2016-01-30 21:26:04
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2016-01-30 21:03, Budyń wrote:
    [...]
    > Udowodnij mi ze jestem głupi dyskutując w sposób logiczny,
    > racjonalny i naukowy.
    A jak można dyskutować w sposób logiczny, racjonalny i naukowy z kimś
    kto wierzy w legendy i podporządkowuje im swoje życie? Taka wiara to dla
    mnie to wystarczający dowód na głupotę.

    > Ale dochodzimy do obelg zamiast argumentów, zdziwiony nie jestem,
    > tyle ze to juz nie mój pozimom rozmowy.
    To co tu jeszcze robisz?

  • 93. Data: 2016-01-31 13:23:28
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budyń wrote:

    > owszem, tylko ze pomijasz ze kosciół klepnął równiez całą reszte pisma swietego. A
    z całosci wynika ze przykazanie nie zabijaj dotyczy tylko ludzi i tak głosi kosciół -
    w tym miejscu zapewne autorytet kosciola przestał byc istotny.

    mówisz, że reszta Pisma jest ważniejsza od 10 przykazań?
    Ciekawe masz interpretacje tylko, że całkowicie sprzeczne z nauką KK.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 94. Data: 2016-01-31 14:28:24
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 31 stycznia 2016 13:26:19 UTC+1 użytkownik masti napisał:

> [...]
    >
    > mówisz, że reszta Pisma jest ważniejsza od 10 przykazań?
    > Ciekawe masz interpretacje tylko, że całkowicie sprzeczne z nauką KK.

    a co ty kolejny raz mnie cos w usta wkladasz? "mówisz ze..." a potem wysnuwasz jakies
    wnioski. Tu to nawet mialbys racje tyle ze ja nic takiego nie powiedzialem. Nie
    manipuluj.

    A dla jasnosci, zeby troche kijem w mrowisku poruszyc, kk nie uznaje pisma jako
    jedynego zródła wiary. Tak robia różni tam protestanci. My opieramy sie i na pismie i
    na tradycji - w sposób równorzędny. Zatem bezposrednie czepianie sie ze my pismo
    odczytujemy inaczej niz bys chcial niewiele wnosi.
    W pismie jest mnóstwo róznych żydowskich zakazów/nakazów a my je pomijamy - czepisz
    sie ze nie jestesmy zydami? No nie jestesmy :)

    b.

  • 95. Data: 2016-02-01 12:44:52
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budyń wrote:

> [...]
    > W pismie jest mnóstwo róznych żydowskich zakazów/nakazów a my je pomijamy - czepisz
    sie ze nie jestesmy zydami? No nie jestesmy :)

    wskażesz oczywiście moment gdzie KK powiedział, że 10 przykazań nie
    obowiązuje.

  • 96. Data: 2016-02-01 14:28:00
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 1 lutego 2016 12:47:44 UTC+1 użytkownik masti napisał:

> [...]
    czepisz sie ze nie jestesmy zydami? No nie jestesmy :)

    > wskażesz oczywiście moment gdzie KK powiedział, że 10 przykazań nie

    a kto mówi ze nie obowiązują?

    b.

  • 97. Data: 2016-02-01 15:04:47
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budyń wrote:

> [...]
    czepisz sie ze nie jestesmy zydami? No nie jestesmy :)

    > a kto mówi ze nie obowiązują?

    "kk nie uznaje pisma jako jedynego zródła wiary"

    PS: jak tam twój staroaramejski i prawidłowe tłumaczenie przykazań?

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 98. Data: 2016-02-01 16:22:46
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 1 lutego 2016 15:07:38 UTC+1 użytkownik masti napisał:

> [...]
    > >
    > "kk nie uznaje pisma jako jedynego zródła wiary"
    >
    > PS: jak tam twój staroaramejski i prawidłowe tłumaczenie przykazań?

    ja to staram sie korzystac z fachowców:
    "Piotr Włodyga, który uczestniczył w projekcie przekładu jako tłumacz i autor
    komentarzy, podkreśla, że Biblia Paulistów była sukcesem we współpracy biblistów i
    językoznawców. Był to według niego pierwszy nowoczesny przekład, w którym tak duży
    udział mieli językoznawcy zawodowo specjalizujący się w języku religijnym i
    biblijnym"
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Biblia_Paulist%C3%B3w

    a poza tym i tak stary testament sie odczytuje u katoli w swietle nowego, a nie
    dosłownie.
    Szukasz fałszu czy sprzecznosci tam gdzie ich nie ma. Kombinuj dalej.

    b.

  • 99. Data: 2016-03-03 22:00:00
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 22 stycznia 2016 09:21:27 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > Powstaje nielogicznosc - ja wyznaję chrzescijanstwo i o tym opowiadam, ale nikogo
    niz zmuszam - i mam prawo konstytucyjne to robić.
    > Jesli tak samo , równo, potraktujemy islam to islamista wyznaje islam, o tym
    opowiada - a jak ktos go nie chce posłuchac to go zabije, bo tak mu kaze jego
    religia- w świetle konstytucyjnej wolnosci religijnej - ma do tego prawo.
    > Zatem islam w konstytucji powinien być w ograniczony - a juz tak nawiasem mowiac
    ponieważ oparci jestesmy na kulturze chrzescijanskiej to moze i chrzescijanstwo
    wprost powinno być opisane jak religia wiodąca (co nie oznacza obowiązkowa). Jakos to
    głębiej trzeba opisac - ale skutki wyparcia sie chrzescijanstwa widac w krajach
    europy zachodniej, one po prostu giną.

    wyciągam na wierzch bo okazuje sie ze nie tylko ja tak gadam:
    http://wiadomosci.wp.pl/kat,1329,title,Miriam-Shaded
    -chce-zdelegalizowac-islam-Takie-osoby-jak-ja-sa-mor
    dowane,wid,18195492,wiadomosc.html

    b.

  • 100. Data: 2016-03-03 22:12:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sadzisz ze jak by KK mial teraz takie uprawnienia jak mial w sredniowieczu to nie
    bylo by morderstw w imie boga Boga i religii? To ze dzisiaj w Europie koscielni nie
    pala heretykow na stosach jest wynikiem ateizacji a nie wyzszosci jednej religi nad
    inna. Jest taka prosta zaobserwowana regula. Im lepiej sa ludzie wyksztalceni tym
    maja mniejsza zdolnosc do agresji.