    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 22 Sep 2021 11:34:02 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Upłynnienie gruntu rodzimego
    From: ptoki <s...@g...com>

    środa, 22 września 2021 o 12:30:27 UTC-5 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > "koparkowy" zrobił spadek na podjeździe w gruncie rodzimym - jakieś 15cm
    > na 17m. Tyle tylko, że ten spadek się "niczym" nie kończy - nie ma tam
    > żadnego odpływu w kierunku granicy działki. Tam na grundzie rodzimym jest
    > podbudowa z zagęszczonego pisaku na której stoją zabetonowane obrzeża. Za
    > podjazdem od strony wjazdu mam ogródek. Docelowy poziom podjazdu jest +5
    > cm do poziomu ogródka.
    > Nikt z sąsiadów nie ceregielił się tak z podjazdem. Jak zobaczyli włókninę
    > i kruszywo zamiast piachu kopanego to się pukali w głowę. Mam jeszcze
    > nadzieję, że to obeschnie...

    I mieli racje.

    > Największe "bagno" mam teraz na końcu podjazdu - tam gdzie jest
    > najgłębiej. Mogę tam doraźnie zrobić studnie i wypompowac wodę, tylko co
    > później?

    nic. popsules se dojazd.

    Nie bede ci truizmow pisal ale jak masz rowno, wykorytowales to woda podplynie tam
    gdzie jej sie uda. A ze kruszywo ma miejsce to wode przyjmie.
    Jak masz gdzies odplyw i mozesz wode zrzucic to zrzucaj. Efektywnie zrobiles sobie
    drenaz okolicy.

    Sasiedzi moga docenic jak ich osuszy albo przeklac jak ich zacznie zalewac albo
    zywoploty uschna.

    Co mozesz zrobic?
    1. Odplyw - i zbierac wode co sie nazbiera. Albo ja zrzucac precz albo zbierac i
    uzywac.
    2. Drenaz od podjazdu na zewnatrz i ponizej poziomu podjazdu. W ten sposb moze uda ci
    sie nieco wody zwrocic do gruntu i ci sie trawnik nie wysuszy
    3. Omurowac podjazd az do gliny. Ja bym tu dodal pare drenow przez podjazd aby woda
    mogla migrowac.

    Za jakis czas ten podjazd moze sie uszczelnic jak osiadzie ale wtedy bedziesz mial
    problem (wirtualny bo imho przesadziles z tym podjazdem) bo podjazd straci nosnosc.
    Znaczy sie do osobowki to i troche zwiru nasypanego wystarczy ale jak zachcesz
    jezdzic po tym traktorem czy ciezarowka to ci sie rozjezdzi nieco.