  • 51. Data: 2014-03-28 22:43:22
    Temat: Re: Wentylacja mechaniczna bez GWC latem - czy jest gorąco?
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 28.03.2014 o 11:32 Marcin N <m...@o...pl> pisze:

    > Nie liczyłem i chętnie dam się przekonać do klimy.
    GWC jest w cenie klimy, tylko że eksplatacja później jest znacznie tańsza
    no i wymienia powietrze a klima tylko miesza to co jest w pokoju. Ja
    planuję dołożyć do gwc małą pc do CWU, ona mi w lato dochłodzi dom a przy
    okazji zagrzeję wodę, w zimie odwrotnie, powietrze z domu przepuszę przez
    pc i odzyskam trochę energii.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 52. Data: 2014-03-29 00:15:01
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-03-28 22:43, janusz_k pisze:

> [...]
    > Ja planuję dołożyć do gwc małą pc do CWU, ona mi w lato dochłodzi dom a
    > przy okazji zagrzeję wodę, w zimie odwrotnie, powietrze z domu przepuszę

    GWC to przecież kawał rowu i rura w tym rowie. Nie bardzo rozumiem,
    czemu ma być tak drogie jak klimatyzacja.

    --
    MN

  • 53. Data: 2014-03-29 09:55:24
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 29.03.2014 o 00:15 Marcin N <m...@o...pl> pisze:

    > GWC to przecież kawał rowu i rura w tym rowie. Nie bardzo rozumiem,
    > czemu ma być tak drogie jak klimatyzacja.
    Bo z gwc jest jak z samochodami, syrenka i merc to samochody ale różnicę
    między nimi widzisz :), ja mam gwc żwirowe bezprzeponowe, samego żwiru mam
    za 5kzł, do tego rury itd. Dlatego taki że w nawet najwieksze upały daje
    mi on ~12st a w zimie >8st, i dodatkowo czyści i nawilża powietrze.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 54. Data: 2014-03-29 09:57:29
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 28.03.2014 o 11:25 Myjk <m...@n...op.pl> pisze:

    > Fri, 28 Mar 2014 11:17:19 +0100, Ergie

    A co dokładnie chcesz zaprojektować? odpisz na priv to pogadamy.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 55. Data: 2014-03-29 20:42:40
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-03-29 09:55, janusz_k pisze:

> [...]
    > mam za 5kzł, do tego rury itd. Dlatego taki że w nawet najwieksze upały
    > daje mi on ~12st a w zimie >8st, i dodatkowo czyści i nawilża powietrze.

    Żwir za 5 tys zł? Jedna wywrotka żwiru to około 300 zł. Ten Twój to
    jakiś diamentowy?

    --
    MN

  • 56. Data: 2014-03-29 20:54:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 29 marca 2014 20:42:40 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > Żwir za 5 tys zł? Jedna wywrotka żwiru to około 300 zł. Ten Twój to
    >
    > jakiś diamentowy?
    U mnie na zasypanie ław i fundamentów żwiru poszło cos za ponad 3 tys.
    Taka 20 tonowa "wanna" to niby prawie wagon żwiru a jak w dziure wykiprowała to
    prawie śladu nie było. Kilkanaście chyba wtedy takich wanien opłaciłem.

  • 57. Data: 2014-03-29 21:26:52
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 29.03.2014 o 20:54 Kris <k...@g...com> pisze:

> [...]
    Odpowiem tutaj bo stracił się twój post.
    Pisałem z głowy ale niewiele się pomyliłem, 67 Ton żwiru,
    4400zł, razem gwc 8kzł. Zrobiony ze specjalnych rur o takiej samej
    wydajności będzie kosztował więcej :)

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 58. Data: 2014-03-29 22:31:59
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "janusz_k" <J...@o...pl> napisał w wiadomości
    Zrobiony ze specjalnych rur o takiej samej
    wydajności będzie kosztował więcej :)

    a zrobiony ze zwykłych rur? najtansze są te do drenażu ino niedziurkowane...

    b.

  • 59. Data: 2014-03-30 10:41:00
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 29.03.2014 o 22:31 Budyń <b...@r...pl> pisze:

> [...]
    > Zrobiony ze specjalnych rur o takiej samej
    > wydajności będzie kosztował więcej :)
    >
    > a zrobiony ze zwykłych rur? najtansze są te do drenażu ino
    Będzie tańszy tylko czy zdrowy jak ci pow przejdzie przez tyle m pcv? te
    specjalne są antybakteryjne i pewnie mniej capią, poza tym problemem jest
    woda skraplająca się która daje im pożywkę, w żwirowym nie ma tego
    problemu ale musi być odrenowany lub powyżej wód gruntowych.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 60. Data: 2014-03-30 19:51:40
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .pl...

    > GWC to przecież kawał rowu i rura w tym rowie. Nie bardzo rozumiem, czemu
    > ma być tak drogie jak klimatyzacja.

    GWC to nie rura w rowie. Jedna rura nic nie daje.

    Można dać kilka rur równolegle a na końcu je połączyć i dać jeden kominek -
    dzięki temu rury zbierają ciepło/zimno z większego obszaru. No ale koszt
    kopania i rur rośnie.

    Druga kwestia to odwodnienie - w lecie do rury wpada ciepłe i wilgotne
    powietrze i styka się z zimną rurą i wykrapla się woda, która nie ma ujścia.
    Jak jest piwnica to można zrobić rury ze spadkiem do domu i dać ujście do
    kanalizacji, jak nie ma piwnicy to robi się spadek w stronę czerpni i tam
    robi studnię chłonną, albo osadnik i pompkę. Tak czy inaczej tam jest wilgoć
    i żeby uniknąć zapachu albo trzeba to co jakiś czas przepłukiwać albo użyć
    specjalnych rur "antybakteryjnych" (pokrywanych drobinkami srebra), ale to
    znowu są koszty.

    No i na koniec pozostaje jeszcze kwestia dodatkowych oporów powietrza jakie
    taki GWC wprowadza a które trzeba przezwyciężyć większą mocą pobieraną przez
    wentylatory. Przy małym domu i dużym GWC może się okazać że więcej mocy
    potrzeba na przepychanie powietrza przez wymiennik niż przez wszystkie
    kanały wewnątrz domu.

    Pozdrawiam
    Ergie